Ga naar inhoud

triax multifeed type onbekend afstellen, wie kan me ermee helpen.

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)
1 uur geleden zei Sprietje:

Beste kees60

Je bedankt ceesv nu al twee maal voor het rekenwerk hoe de lnb's precies geplaatst moeten worden, maar niet ceesv maar Sprietje heeft dit voor je uitgerekend, zie bericht van vrijdag 11:17uur.
Wat dat betreft heb je geluk dat ik op dit forum zit want ik ben nog niemand op een forum tegen gekomen die de afstanden en schuintes van de rail kan uitrekenen en dit ook op een forum plaatst en zeker niet voor een Triax Unique wat dat is helemaal een geval apart. Misschien daarom al dat ze die schotel de naam Unique hebben genoemd en als ik je het eerlijk moet zeggen, denk ik dat ze bij Triax zelf het ook niet uit kunnen rekenen anders hadden ze het toch wel zo gemaakt, dat de rail schuiner is in te stellen. Nu moet je de lnb's bewust ver uit het midden zetten om er voor te zorgen dat de lnb's voldoende hoogteverschil hebben maar daardoor verlies je natuurlijk wel iets aan versterking.

Natuurlijk kun je de lnb's ook afstellen door te gaan proberen maar omdat het een combinatie is van afstanden en hoogteverschil, zul je nooit het maximale signaal er uit kunnen halen en dat lukt met de berekening wel.

Tja en dan die grote schotel aan een schutting. Dat gaat dus niet werken.
Graaf een put van 30cm doorsnee en 70-80cm diep een beetje afhankelijk hoe vast de grond is en zet daar een dikwandige pijp in van 60mm in de beton. De schotel kan maximaal op een pijp van 63mm dik gemonteerd worden.

Beetje drukjes met moeders, op 86 wat helpen, ook stiefvader.

Ja sorry dat ik alles door elkaar haal, ik moet even wennen aan het forum maar alles is prima gelukt, switch moest ingesteld op ontvanger, vandaar dat ie het niet deed..

Natuurlijk wil ik je danken, ik kan dat niet zelf uitrekenen inderdaad of ik moet het leren, ik ben wel electronicus by the way, en reparateur video en audio in verleden, nu 61 jaar oud, nu doe ik rekenwerk en simulaties aan klasse D versterkers, en circlotrons, thuis een ware hybrid buizen mosfet versterker.  zie foto vervormings cijvers van de classe D, oeiii heeeel erg laag, nu bouwen.

Ik moet zeggen dat alles werkt, ik kan gewoon aan de schotel schudden, hij gaat dan op en neer en als ik er voor sta blijft alles het doen, ik heb 82 procent kwaliteit op alle zenders.

Dus sprietje, hartsikke bedankt voor je hulp, en ook alle andere die een bijdrage leverden.

Ik ga een stevige standaard maken om de schotel steviger te hangen zodat ik nog wet meer kan uitrichten.

vrg kees

ScreenHunter_1049 Apr. 07 21.38.jpg

aangepast door kees60

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen