Ga naar inhoud


WK 2018 in Ultra HD inclusief HDR??


tv-fan

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Maar voor alle andere kijkers is het een genot voor het oog, dat UHD.

  • Like 1
  • Bedankt 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


9 minuten geleden zei ceesv:

Maar voor alle andere kijkers is het een genot voor het oog, dat UHD.

Ik ben al tevreden als ze hd in echte hd uitzending na mijn gevoel is er geen verschil tussen sd en hd op dit moment met uitzondering van de publieke zenders in gb d ch

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In 2015 werden er 190.000 UHD TV's verkocht.

Dat was een marktaandeel van 37%

In de jaren daarna is het marktaandeel alleen nog gestegen.

 

Op dit moment verkoopt een grote retailer 267 verschillende modellen beeldschermen.

167 daarvan zijn 4K modellen.

 

Ik schat dat er op dit moment 800.000 tot 1.000.000 4k toestellen in Nederlandse huiskamers opgesteld staan

 

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden zei ceesv:

In 2015 werden er 190.000 UHD TV's verkocht.

Dat was een marktaandeel van 37%

In de jaren daarna is het marktaandeel alleen nog gestegen.

 

Op dit moment verkoopt een grote retailer 267 verschillende modellen beeldschermen.

167 daarvan zijn 4K modellen.

 

Ik schat dat er op dit moment 800.000 tot 1.000.000 4k toestellen in Nederlandse huiskamers opgesteld staan

 

 

 

4.000.000 huishoudens een tv gaat 5 jaar mee dus verkoop 800.000 tv s per jaar door slijtage enkel 190000 hebben voor 4k gekozen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
1 minuut geleden zei luisteraar:

In 2015 werden er 190.000 UHD TV's verkocht.

Dat was een marktaandeel van 37%

190.000 stuks is 37%

Dat betekent dat er in 2015  513.513 TV's verkocht zijn.

 

Mijn jongste beeldscherm is 8 jaar oud, mijn oudste, dagelijks in gebruik zijnde (plasma) scherm is ondertussen 14 jaar oud.

 

Rekenen was duidelijk niet je sterkste vak op school?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
16 minuten geleden zei luisteraar:

In 2015 werden er 190.000 UHD TV's verkocht.

Dat was een marktaandeel van 37%

In de jaren daarna is het marktaandeel alleen nog gestegen.

Lezen, was ook niet je sterkste vak op school?;)

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En nog de vraag of de 4k kopers de tv gekocht hebben voor de 4k kan door de verkoper opgedrongen zijn met verhaaltjes 4k is de toekomst enz. 

Ik zie de komende tijd geen reguliere 4k uitzendingen komen net zo als de tijd van 3d tv s alleen dat geen 3d uitzendingen zijn

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden zei ceesv:

Rekenen was duidelijk niet je sterkste vak op school?

 

22 minuten geleden zei ceesv:

Lezen, was ook niet je sterkste vak op school?;)

 

Luisteren waarschijnlijk ook niet:cool:

15 minuten geleden zei luisteraar:

En nog de vraag of de 4k kopers de tv gekocht hebben voor de 4k kan door de verkoper opgedrongen zijn met verhaaltjes 4k is de toekomst enz. 

Ik zie de komende tijd geen reguliere 4k uitzendingen komen net zo als de tijd van 3d tv s alleen dat geen 3d uitzendingen zijn

Nee, omdat er bijna geen normale HD TV meer te koop is. Probeer nog maar eens een TV te kopen waar geen "smart" in zit.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier in Spanje weigeren de meeste mensen de 4K TV en kopen weer een HD TV, dat er in Nederland wat verkocht zijn betekend niet dat de hele wereld zomaar een TV wil hebben die iets heeft wat niet uitgezonden wordt als standaard. Als ik nu een nieuwe TV moet kopen is dat gewoon weer een Full HD. Ze worden nu nog wel aangeboden maar ik denk dat het 20% 4K is en 80% Full HD, als ik de winkels in loop ziet ik ook altijd maar een klein hoekje 4K TVs staan en vrijwel niemand heeft er interresse in.

 

Voor zoverre ik nu begrijp proberen de winkels je in Nederland dus de 4K door de strot te duwen, omdat er niets anders is dan toch maar een 4K. Daar trapt een Spanjaard niet in en koopt dan gewoon helemaal niets :)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Voor de liefhebber os er 4k aanbod genoeg te vinden.

En met dat 4k voetbal op komst zal het met overig content snel genoeg gaan.

 

Een herhaling van de transitie van sd naar hd.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei ceesv:

Voor de liefhebber os er 4k aanbod genoeg te vinden.

En met dat 4k voetbal op komst zal het met overig content snel genoeg gaan.

 

Een herhaling van de transitie van sd naar hd.

 

 

Zolang de (Vlaamse) kabelboer geen 4K digicorder aanbiedt, blijven we hier gewoon HD kijken - ondanks een goeie UHD tv.

 

Voor die paar programma's heb ik daar geen behoefte aan, zeker omdat we ook Netflix zien via gewone HD en het WK mogelijk via het superieure BBC/ITV beeld zullen volgen op de satelliet. Méér moet dat niet zijn :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden zei Penthe:

Voor zoverre ik nu begrijp proberen de winkels je in Nederland dus de 4K door de strot te duwen, omdat er niets anders is dan toch maar een 4K. Daar trapt een Spanjaard niet in en koopt dan gewoon helemaal niets :)

 

Ik denk niet dat er nog veel  HD panelen geproduceerd worden, de meeste fabrieken zijn al lang over naar UHD. Een Spanjaard blijft kennelijk liever een nieuwprijs betalen voor oude meuk, waar een UHD paneel inmiddels goedkoper geproduceerd wordt dan een HD paneel. Aangezien een UHD paneel geheel compatibel is met HD is er ook geen noodzaak om nog HD panelen te produceren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...