Mullermilch Geplaatst: 16 april 2018 Geplaatst: 16 april 2018 Dag, Sinds de overstap van adsl naar kabel lukt het mijn iet meer om mijn NAS aan te sluiten op de rebox. Via adsl werkt het goed. Via de site van Synology een stappenplan gekregen en die helemaal gevolgd, echter zonder resultaat De instellingen nagelopen + het ip adres aangepast naar wat de NAS nu heeft. Alleen krijg ik het niet voor elkaar. De rebox is aangesloten middels een kabel. Ws zie ik nog een instelling over het hoofd. Weet alleen niet welke, hoe lang ik ook zoek. Heeft iemand een idee? Hans pvr 8220 Synology NAS D216play
Tonskidutch Geplaatst: 16 april 2018 Geplaatst: 16 april 2018 wat krijg je niet voor elkaar ? heb je een mount per automount via de netwerkbrowser en welk protocol tracht je te gebruiken CIFS/samba <> NFS of gebruik je DNLA server client a ) bij CIFS dient de workgroup identiek te zijn op de NAS en de Receiver b ) bij mounten moet het IP-adres van de Reebox bekend zijn en toegestaan worden in de security settings van de Synology c ) daar de Rebox mij niet zo bekend is , kan ik je enkel algemeen verder helpen Coles Corner Richard Hawley
boudeman Geplaatst: 17 april 2018 Geplaatst: 17 april 2018 Heb je met een PC wel toegang tot de Rebox en tot een evt daarin gestoken USB stick?
Mullermilch Geplaatst: 18 april 2018 Auteur Geplaatst: 18 april 2018 Dag Beiden, Dank voor de reactie. Ik heb de rebox nog niet aan de pc gehangen. Dat zal ik dan maar eerst eens proberen. Voor de rest heb ik alles goed staan. Ik laat het weten
boudeman Geplaatst: 19 april 2018 Geplaatst: 19 april 2018 16 uur geleden zei Mullermilch: Ik heb de rebox nog niet aan de pc gehangen. Dat zal ik dan maar eerst eens proberen. En bij de PC zorgen dat SMB v1 actief staat. Dat leert of het probleem hiermee samenhangt.
Mullermilch Geplaatst: 30 april 2018 Auteur Geplaatst: 30 april 2018 Dag, Het SMB protocol kan ik niet vinden. Dus als je nog tips hebt...... Verder geprobeerd de NAS via de laptop te benaderen alleen kom ik niet verder dan het startscherm (welkom bij...) en verder niks. Iemand nog ideeën?
boudeman Geplaatst: 1 mei 2018 Geplaatst: 1 mei 2018 Zoals ik het begrijp zijn de problemen ontstaan door de modem/router vervanging. Dat betekent dat het probleem daar zit in een verkeerde setting of in de firewall van de router. Kun je tijdelijk de firewall in de modem/router uitzetten (trek dan de internetkabel los ivm veiligheid)? Zo ja, dan kun je proberen of nu het thuisnetwerk wel wil functioneren. Omdat het een nieuwe router betreft, vraag ik mij af of zij een extra bescherming hebben ingebouwd tegen de verspreiding van het ransomvirus in het thuisnetwerk, waardoor "oude" instellingen niet meer werken. Als je de oude router nog hebt, kun je bezien of een bridge configuratie mogelijk is, waarbij de oude router het thuisnetwerk beheert, en waarbij het nieuwe modem de internet verbinding regelt.
boudeman Geplaatst: 1 mei 2018 Geplaatst: 1 mei 2018 15 uur geleden zei Mullermilch: Dag, Het SMB protocol kan ik niet vinden. Dus als je nog tips hebt...... Verder geprobeerd de NAS via de laptop te benaderen alleen kom ik niet verder dan het startscherm (welkom bij...) en verder niks. Iemand nog ideeën? Dus met laptop niet naar rebox en niet naar NAS? Ga via settings of configuratiescherm naar Programmes and features en dan naar Turn Windows features on or off. Zorg dat SMB1.0/CIFS File Sharing Support aangevinkt staan. En kijk of er dan toegang tot Rebox en NAS is met laptop.
sattv4iedereen Geplaatst: 1 mei 2018 Geplaatst: 1 mei 2018 Als je bij telenet bent, weet ik, dat niet al hun modems werken met een nas. Het smb of samba protocol is meestal een probleem. Vraagje, dient een firewall niet om je te beveiligen van het internet? Een firewall op een router, zo is mij verteld heeft geen invloed op het intern verkeer. Ik pas altijd de ip gegevens van de nieuwe modem aan deze van de oude. Veel minder werk en problemen. Wat je ontvanger betreft, maakt die connectie met de router? En mocht het telenet betreffen, die laten het niet toe de modem in bridge te zetten. Orange wel, maar daar ken ik het modem niet van. Betreft het de Nederlandse of ander land de kabel, dan ben je niet zoveel met mijn uitleg. Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
Mullermilch Geplaatst: 13 mei 2018 Auteur Geplaatst: 13 mei 2018 Dag, Dank voor de reacties tot nu toe. Wegens vakantie nog niet kunnen reageren. @sattv4iedereenIk ben woonachtig in Nederland, en geen telenet. Wel bedankt voor de reactie Protcol staat aan. Als ik dan de Rebox wil bekijken dan kom ik er niet in en heb ik een gebruikersnaam en wachtwoord nodig. De NAS werkt uitstekend en is goed bereikbaar Iemand nog ideeën? Hans
boudeman Geplaatst: 15 mei 2018 Geplaatst: 15 mei 2018 Op 13-5-2018 om 22:18 zei Mullermilch: Als ik dan de Rebox wil bekijken dan kom ik er niet in en heb ik een gebruikersnaam en wachtwoord nodig. Als er gevraagd wordt naar gebruikersnaam en wachtwoord, en je vult niets in en drukt op ok, kom je dan niet verder? Ik neem verder aan dat je in de link het lokale ip adres gebruikt en niet een naam.
Tonskidutch Geplaatst: 15 mei 2018 Geplaatst: 15 mei 2018 heb je het tool / hulpsoftware DS-finder op je laptop? per DS-finder naar je NAS 1 ) de toegang voor bepaalde vaste IP-adressen (uit het thuisnetwerk en ook de rebox ) geven dan als tweede 2 ) de sec=ntlm als optie toevoegen of juist de "sec=ntlmv2" afhankelijk van de firmware van je NAS dat is dus gewoon testen tussen die twee alg ) in elk geval moet een admin met wachtwoord toegang geven, anders is het toch een probleem met je samba configuratie van de Synologie samba server met rebox als samba client Coles Corner Richard Hawley
Mullermilch Geplaatst: 5 december 2018 Auteur Geplaatst: 5 december 2018 Dag, Het heeft geven geduurd voordat ik er mee verder kon. Het is mij inmiddels gelukt en ik wil dan graag mijn oplossing delen. Ik weet niet of dit een standaard juiste oplossing is, echter werkt het allemaal nu wel. Ik heb een vast IP nummer aan de Rebox toegekend in mijn router en daarna weer opnieuw ingelogd en daarna deed deze het. Het werkt nu weer fantastisch! Dank allen voor reageren en meedenken! Hans
Moderator ceesv Geplaatst: 5 december 2018 Moderator Geplaatst: 5 december 2018 Bedankt voor je terugkoppeling, fijn dat het is opgelost! Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen