Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

In Totaal TV is het volgende te lezen:

In heel Europa komt vanaf 1 januari 2020 een nieuwe indeling van het frequentiespectrum rond de 700MHz dat voor diensten via de ether wordt gebruikt. Dit heeft onder meer gevolgen voor digitale ethertelevisie.

De het 700MHz frequentiespectrum loopt van 694 tot 790MHz. Op dit moment wordt deze frequentieband voor televisie en draadloze microfoons gebruikt. Daar komt vanaf 1 januari 2020 verandering in. Dan wordt namelijk een nieuwe bestemmingswijziging doorgevoerd. Televisie moet dan voor mobiele communicatiediensten – zoals internet – wijken. Voor digitale ethertelevisie betekent de bestemmingswijziging dat aanbieders in Europa frequentiewijzigingen moeten doorvoeren.

Digitenne
Dat geldt in Nederland ook voor Digitenne van KPN. Dit is mede de reden dat KPN voor 2020 dient over te schakelen naar DVB-T2. De overheid heeft dit als bindende voorwaarde aan de verlenging van uitzendvergunningen voor Digitenne gesteld. KPN heeft deze uitzendvergunningen mede door de hoge investeringen in de nieuwe uitzendnorm voor nul euro voor de periode tot 2030 gekregen. Met DVB-T2 wordt bandbreedte bespaard. KPN kan hierdoor met minder frequenties Digitenne toch met een betere beeldkwaliteit aan klanten leveren. KPN heeft aangekondigd dat het vanaf april 2019 geheel overstapt naar DVB-T2 in combinatie met videocodec HEVC (H.265) en het huidige zenderaanbod – mits beschikbaar – in HD-kwaliteit gaat aanbieden.

Ziggo
De bestemmingswijziging heeft indirect ook gevolgen voor Nederlandse kabelbedrijven zoals Ziggo en Delta. De in de toekomst voor mobiele communicatiediensten gebruikte frequenties in de 700MHz frequentieband worden door kabelbedrijven ook voor het aanbieden van diensten via eigen gesloten kabelnetwerken gebruikt. Als klanten minder goed afgeschermde kabels en aansluitingen gebruiken, kan dit tot verstoring van geleverde diensten leiden. De kans op storing bij mobiele communicatiediensten is groter dan bij digitale televisie. Dit komt bijvoorbeeld door gebruik van smartphones.

Geplaatst:

En wat betekent dit voor tvv antenne?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst:
14 minuten geleden zei sattv4iedereen:

En wat betekent dit voor tvv antenne?

Niets ze hebben een paar kanalen op UHF weggegeven maar er

blijven genoeg over zo hebben ze ook kanalen afgegeven aan 4G.

Geplaatst:

Typisch Totaal TV om van oud nieuws weer nieuw nieuws te maken.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Geplaatst:

En plots spreken ze over "oprolbare" TV schermen . Hoe zien onze TV's eruit binnen vijf jaar ?

Lees :  https://www.hln.be/ihln/multimedia/binnen-5-jaar-staan-deze-tv-s-in-elke-huiskamer~aa5688d6/

feedhunting , a crazy hobby !

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Geplaatst:

Ik vraag me dat toch af. Ik zie veel mensen content bekijken op een tablet, smartphone of een kleinere computerscherm of laptop.

Misschien goed voor sportliefhebbers.

Maar of de kabelboeren zullen mee kunnen om op die tv's een mooi plaatje te leveren? We zullen zien.

Netflix misschien??

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

• Moderator
Geplaatst:

Ook de ouderwetse coaxkabel begint aan het einde van zijn leven te komen als transportmiddel voor kabelnetten.

Glas is de toekomst.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
37 minuten geleden zei ceesv:

Glas is de toekomst

Niet alleen glas mobiele omgevingen worden ook belangrijke auto's met elkaar verbinden automeetgegevens live doorgeven daar zijn uhf frequenties ideaal voor 

Geplaatst: (aangepast)

Glas komt niet overal te liggen, zeker niet in buiten gebieden, die hebben als optie om via het 4G/5G netwerk te kunnen werken.

Ik ken hier al wat boeren die via het 4G netwerk werken, dus gewoon een simkaart met alleen data abonnement in een modem/router die er voor geschikt is, en ze zijn er tevreden over.

Dat werkt beter dan de huidige  adsl verbinding van 4 mb. Met dit 4G in die regio halen ze 50mb.

Mochten ze glas laten aanleggen, als het daar zou komen, zijn de kosten alleen al 1800 euro om het binnen te laten leggen,  onbekende providers als aanbieders.

Nu met het 4G kun je er goede bekende providers naar keuze proberen, wanneer je zelf wil.

Ik zelf zit 50 meter van een kpn centrale af, en ze hebben het glas  er naar toe gebracht en weer terug de kern van het dorp in, de 8 huizen die in straat staan op maximaal 100 meter, zonder rare obstakels langs de weg, dus makkelijk glas in de grond te graven, was te duur volgens de gemeente... sure....

aangepast door alias haha

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Geplaatst:
14 uur geleden zei ceesv:

Ook de ouderwetse coaxkabel begint aan het einde van zijn leven te komen als transportmiddel voor kabelnetten.

Glas is de toekomst.

Je weet toch dat coax alleen gebruikt word voor de last mile. er is bandbreedte genoeg voor de toekomst.   En als ik zie hoe die glasvezel kabel hier in de grond is gedumpt zonder enige bescherming houd ik me hart vast.  Bovendien KPN heeft structureel te weinig bandbreedte in de pops voor 'het glasvezel netwerk waardoor men voor individuele IPTV streams alweer naar SD beeld zit te kijken.  Glasvezel is leuk voor de upload en signaal matig heeft het betere specs maar ik zie heel Nederland nog lang niet verglaast worden en met docsis 3.1 heb je straks ook een synchrone verbinding dus coax kabel kan nog heel lang mee.

Het is alleen jammer dat ze het RF spectrum blijven weg geven aan die mobiele prut providers, de kans op storing en instraling op kabel huisnetwerken en allerlei andere systemen wordt wel steeds groter.  Bovendien is het pure spectrum vervuiling, laat ze die rotzooi fijn boven de 1 GHz houden.  

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage

Geplaatst:

En als ik zie hoe die glasvezel kabel hier in de grond is gedumpt zonder enige bescherming houd ik me hart vast.

Wel eens gezien hoe zo'n kabel is opgebouwd en hoe moeilijk je die kapot krijgt?

met docsis 3.1 heb je straks ook een synchrone verbinding dus coax kabel kan nog heel lang mee.

Synchrone verbindingen kunnen al jaren maar word niet gedaan en dat zal met docsis 3.1 volgens mij echt niet gaan veranderen.

de kans op storing en instraling op kabel huisnetwerken en allerlei andere systemen wordt wel steeds groter.

Kwestie van goede spullen gebruiken.

Een steeds groter deel van de mensen wil alles draadloos en daarom die ontwikkeling van snellere mobiele netwerken en aanpassingen in de frequentiebanden.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...