PopkeJan Geplaatst: 14 juni 2018 Auteur Geplaatst: 14 juni 2018 @ Alex1970: Officieel wel. Ik heb het meer gebruikt om de coaxkables te kunnen verbinden. In hoeverre is dat echt nodig? @ Sprietje: Ik had over ca. 20 cm van de kabel VD-draad gedraaid om de kabel door de loze leiding te kunnen trekken 😓. En ik kon dat gedeelte er niet van af knippen, want anders kwam ik lengte te kort? Hij doet voorlopig zijn werk en zal hem vervangen als ik ga uitbreiden.
Sprietje Geplaatst: 14 juni 2018 Geplaatst: 14 juni 2018 Coax mag niet vervormd worden. In de instructies staat bijv. ook duidelijk aangegeven dat je kabelbevestigingen moet gebruiken die de coax niet vervormen. Gebeurt dat wel, dan kan het gebeuren dat bepaalde frequenties heel veel gedempt worden waardoor je dus op bepaalde transponderfrequenties bijna geen signaal hebt.
PopkeJan Geplaatst: 14 juni 2018 Auteur Geplaatst: 14 juni 2018 Ok! Wordt eerder vervangen dus. Of ik moet dat gedeelte eraf knippen en verbinden met zo'n coaxverbinder Zal dat niet ook een bepaalde demping geven?
Sprietje Geplaatst: 14 juni 2018 Geplaatst: 14 juni 2018 Maakt het verschil uit als je de kabels bij de aardstrip verwisselt? Krijg je dan op vele frequenties hetzelfde signaal?
PopkeJan Geplaatst: 15 juni 2018 Auteur Geplaatst: 15 juni 2018 Hey Sprietje, Getest. Het signaal is gelukkig hetzelfde 😁
a33 Geplaatst: 16 juni 2018 Geplaatst: 16 juni 2018 Op 13-6-2018 om 17:57 zei PopkeJan: Het gekke is dat hoe schuiner ik hem naar binnen draaide, hoe zwakker het signaal. 😌 Als je ze schuiner draait, kan het nodig zijn de LNBs ook wat verder op de rail te schuiven. Want het phase center komt dan ten opzichte van de rail wat verder naar binnen te staan, en dus wellicht net naast het brandpunt voor die satelliet. Als je de LNB-afstanden heel precies op de afstanden van de satlex website had afgesteld, kan je ook in plaats van het opschuiven op de rail proberen om nog nader fine te tunen met de elevatie van de schotel. Ik meen me te herinneren dat een niet geheel juiste elevatie ook een afwijking van de LNB-afstanden tot gevolg kan hebben, in vergelijking met de satlexberekeningen. Maar ik heb zelf geen ervaring met de T55 of T90. Groet, A33 Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.
Tonskidutch Geplaatst: 24 juni 2018 Geplaatst: 24 juni 2018 ziet er goed uit PopkeJan, maar ik denk de laatste foto staat op de kop (zwart van boven komende) ik zou voor de switches aan je mast een mooi kastje zoeken, die hebben we al eens gezien op sat4all The Beat Is Rhythm Club des Belugas
Sprietje Geplaatst: 24 juni 2018 Geplaatst: 24 juni 2018 De site van Gibertini is weer in de lucht, zie: http://www.gibertini.it/index.php/de/
RimaNTSS Geplaatst: 24 juni 2018 Geplaatst: 24 juni 2018 Dat is grappig, maar in plaats van "F/D ratio" schrijven ze moeten "F/D radio" en de offset hoek voor hun OP125 antenne met afmetingen 1210x1300mm 21.4* niet 21.3*
a33 Geplaatst: 24 juni 2018 Geplaatst: 24 juni 2018 (aangepast) Altijd fijn om een f/D-radio in je schotel te hebben! Al heb ik liever 1.00 radio dan 0.66 radio; welk deel zouden ze weggelaten hebben? Als de maten bijvoorbeeld 129.955 x 121.045 zijn krijg je wel degelijk (edit:) OFFSETANGLE = 21.34. (sorrie, was een foutje, nu verbeterd.) Dat is het vervelende: Als je de specs gebruikt om mee verder te rekenen, heb je niet veel aan die afgeronde waarden. Dat is dan slechts een indicatie. En bij deze specs ga je je dus afvragen: Klopt dit wel? Groet, A33 24 juni 2018 aangepast door a33 Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.
PopkeJan Geplaatst: 24 juni 2018 Auteur Geplaatst: 24 juni 2018 @ a33: Je hebt gelijk. De elevatie klopt niet helmaal met satlex. Volgens satlex zou ik voor de elevatie op 28,7° moeten zitten, maar ik zit nu op ca. 23°. Ik ben 4 dagen bezig geweest om de schotel optimaal af te kunnen stellen (mede dankzij de accu van mijn satmeter die snel leeg loop). Ik heb aan de lnb's zitten schuiven, draaien tot ik optimaal resultaat kreeg. Na de eerste keer te hebben afgesteld kreeg ik nog zenders met 0% signaal en ik ben daarop verder gaan afstellen en het nu bijna op alles 100% (gemeten vanaf de VU+ Sole SE). @ Tonskidutch: Zat ik ook aan te denken om ze in een kastje te plaatsen. Ik wil uiteindelijk wel gaan uitbreiden, dus neem ik mee voor de volgende keer
Sprietje Geplaatst: 24 juni 2018 Geplaatst: 24 juni 2018 (aangepast) Hoe meet je die 23°? 24 juni 2018 aangepast door Sprietje
RimaNTSS Geplaatst: 24 juni 2018 Geplaatst: 24 juni 2018 @PopkeJan het is ook mogelijk dat de LNB houder niet in het bezit LNB in de juiste positie en dan is het simpelweg onmogelijk om goede prestaties van het systeem.
Sprietje Geplaatst: 24 juni 2018 Geplaatst: 24 juni 2018 Je kunt op de foto's zien dat de lnb-houders goed gemonteerd zijn.
RimaNTSS Geplaatst: 24 juni 2018 Geplaatst: 24 juni 2018 Ja, LNB-houders misschien goed gemonteerd, maar dat betekent niet noodzakelijk dat ze gemonteerd op de juiste plaats.Maar die gemakkelijk kan worden gecontroleerd door te kennen antenne de hoek offset en vervolgens de scheve van de antenne te meten wanneer het afgestemd is op het maximale signaal.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen