Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Als je een Chromecast wil gebruiken kan dit alleen als er gebruik gemaakt wordt van een draadloos netwerk met een SSID en pasword.

Ik was kort geleden in Frankrijk waar Wifi beschikbaar was in het resort, echter om van het WiFi gebruik te maken moest je na elke 24 uur inloggen op een website.

Als je gebruik maakt van een smartphone is dit geen probleem maar wilde graag de Chromecast gebruiken om bijvb mijn Ziggo te streamen.

Welke oplossingen bestaan er om dit toch mogelijk te maken ?  (WEB inlog om te zetten naar SSID -password)

aangepast door Checkin

Zo nu eerst een Bavaria na zoveel werk.

Geplaatst:

Via de Chromecast geen.

Gemakkelijkste oplossing zou zijn, laptop meenemen, 2 wifi adapters en met 1 verbinding maken met hotel wifi en de ander als hotspot laten werken en daarmee verbinden met de chromecast.  Verder is het de vraag of de Hotel wifi de mogelijkheden bied  en snel genoeg is om de Ziggo app te kunnen draaien.

Andere oplossing, mac adres Chromecast  uitlezen en de wifi adapter van bv laptop spoofen, dan log je eerst in met de laptop op de hotel wifi, zet deze daarna uit en hang de chromecast aan de TV, je bent al ingelogd en als het goed is omdat mac adres hetzelfde is kan je zo verder op de Chromecast.

Geplaatst:

Neem een mobiele router mee, die het resort wifi ontvangt, en dan een eigen wifi uitstuurt.

configureer chromecast op dit wifi signaal, alsook je smartphone. Log via je eigen wifi signaal in bij de resort wifi, met login en paswoord. Nu zijn alle toestellen op je eigen mobiel wifi signaal verbonden met het internet, ook je chromecast.

mijn mobiele wifi modem, geeft een vertraging.

ik had wel het wifi signaal verborgen ingesteld. Vreemden zagen wel iets, maar meer niet.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst: (aangepast)
Op ‎22‎-‎4‎-‎2018 om 15:36 zei sattv4iedereen:

Neem een mobiele router mee, die het resort wifi ontvangt, en dan een eigen wifi uitstuurt.

configureer chromecast op dit wifi signaal, alsook je smartphone. Log via je eigen wifi signaal in bij de resort wifi, met login en paswoord. Nu zijn alle toestellen op je eigen mobiel wifi signaal verbonden met het internet, ook je chromecast.

mijn mobiele wifi modem, geeft een vertraging.

ik had wel het wifi signaal verborgen ingesteld. Vreemden zagen wel iets, maar meer niet.

Kan je met bijvb een Tp Link TL-WR802N  dan koppelen aan het Resort wifi, zonder dat je inlogt op resort internet ( web inlog) ?

Het resort wifi, opent bij verbinden van het wifi en web pagina, waarbij je je e-mail adres moet ingeven,  je hebt dan voor 24 uur connectie.

aangepast door Checkin
.

Geplaatst:
51 minuten geleden zei Checkin:

Kan je met bijvb een Tp Link TL-WR802N  dan koppelen aan het Resort wifi, zonder dat je inlogt op resort internet ( web inlog) ?

Het resort wifi, opent bij verbinden van het wifi en web pagina, waarbij je je e-mail adres moet ingeven,  je hebt dan voor 24 uur connectie.

Ik ken niet alle routers, maar van mij was het een router van een gsm operator met oplaadbare batterij ( huawei ). Je kon kiezen via de mobiele operator, of hetgeen dat ik eerder schreef. Ook bekend als Mifi router

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

• Beheerder
Geplaatst:

Ik onderschrijf de oplossing van checkin. Gebruik ik zelf ook en werkt uitstekend!

mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
Op ‎24‎-‎4‎-‎2018 om 06:38 zei Michel:

Ik onderschrijf de oplossing van checkin. Gebruik ik zelf ook en werkt uitstekend!

mvg,

Michel

Michel, wat gebruik jij ? als je tegen het zelfde probleem aanloopt met "website"  inlog ?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen