Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo, heb onlangs een vantage vt-1 toestel gekregen van iemand met een defekt ,nl: bij het opstarten geeft ie kort ver. 1.2 en daarna" loading.." en dan gebeurt er niks meer, heb op t'net gezocht naar mogelijke oorzaken & oplossingen, één ervan zou firmware update kunnen zijn, maar er zijn zo vele verschillende nulmodem -kabels configuraties en loader-progs ,te vinden en verschillende manieren om het tot een goed einde te brengen, maar het is me tot heden niet gelukt om ook maar iets te schrijven naar het toestel, weet er iemand welke de juiste gang van zaken is om dit te verwezelijken,

heb hier 4 mogelijke combinaties nul-modem kabels liggen, en enkele progs gedownload, niets brengt soelaas, bedankt alvast voor het lezen dezer,

grt banpino

Geplaatst:

Gebruik je een echte com poort, of eentje van usb naar com poort? Met die laatste wil niet alles lukken met een nulmodem kabel. Daarom heb ik nog een oudere laptop en desktop met een "echte" com poort.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst:

@sattv4iedereen

ik dacht van wel, ik gebruik m"n oude medion desktop  van ong. 2010 voor zulke doeleinden,  usb 2 rs232 heb ik ook geprobeerd en dat lukte ook niet, ik zal het ook nog eens proberen met een oudere laptop, en als dat niet werkt kan ik nog altijd  eens proberen met jtag, heb hier ergens nog wel een oslink en jtag in de lade liggen, k"weet alleen niet meer hoe alles nu weer in z'n werk ging ,zal even wat moeten opfrissen,...en voornamelijk de progs gaan zoeken,...is ook alweer zolang geleden ,hi...

grt banpino

@steve

deze link had ik ook al gevonden, nog wel bedankt,.... eventueel een schema te vinden??...

grt banpino

Geplaatst:

@iemand

voedingspanningen zijn alle oké ,gemeten met scoop geen  vervorming op 1ste zicht ,verder nog gezocht naar jtag pinouts, iemand stelde in 2010 blijkbaar ong.dezelfde vraag ,er is nooit een antwoord op geweest het betreft een sil. connector 10 pins, p1 & p9 = 3.2v  ,p2 & p4 = massa, p5 & p7 & p10 = 0.6v , p 6 & p 8 = nc. ?? de aansluitingen komen alleszins niet overeen met wat ik had gevonden aan jtag conn aansluitingen, en als doorslaggevend argument vond ik op t'net  de melding ivm. de processor sti7105 als die als kenmerk BUC draagt kan die niet serieel worden benaderd met rs232 , dus koelplaat eraf en wat blijkt, " sti 7105-BUC" dus indien niks gevonden wordt van jtag aansluiting ,is het voor mij hier einde project,hi....dan gaat ie terug onder in de kast,...allen nogmaals bedankt voor de info,...

grt banpino

ps. zal nog wat verder spelen met de vu+zero4k.....

Geplaatst:

@Steve

dat klopt ,maar vermits ie niet wil opstarten komt er ook geen menu om te kiezen en geen spannning op usb poorten en tuners," bootloader defekt" ligt volgens mij aan de basis van het euvel en mocht ik via jtag kunnen ingrijpen?? was er misschien toch een kans om hem nieuw leven in te blazen, t'is tenslotte een hobby zoals een ander, iets proberen te herstellen wat defekt is, baat het niet dan schaad het niet en we proberen tergelijkertijd de geest wakker te houden en dingen bij te leren,....haha....en btw. " niet geschoten is altijd mis......

grt banpino

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...