Ga naar inhoud


VU+ Solo 2 : Satelliet én Ziggo in 1 ontvanger?


DirkDigler

Aanbevolen berichten

Nu vroeg ik mij af : kan ik met een VU+ Solo2 zowel satelliet ontvangen als ook Ziggo ontvangen?

Zelf zou ik denken dat ik het volgende nodig ben:

- VU+ Solo2 DVB-S, met OpenPli en Oscam.

- Extra tuner DVB-C

- Irdeto smartcard  van Ziggo

- Eventueel smartcard van Canal Digitaal om niet alleen FTA zenders te kijken.

 

Is het zo simpel of zit ik er helemaal naast?

 

Ik heb totaal geen verstand van Ziggo (kabel) maar heb zelf een VU+ Solo2 en ben daar heel erg tevreden over.

Mijn ouders hebben een schotel met een waardeloze Philips ontvanger én een Ziggo kabelabonnement met een, alweer waardeloze, Humax ontvanger.

Het zou toch fijn zijn om daar iets fatsoenlijks neer te zetten.

VU+ Solo2, VU+ Zero

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nee, standaard niet mogelijk omdat de 2 Satelliettuners vast ingebouwd zijn en er geen extra Tuner slot aanwezig is om een extra tuner te plaatsen tenzij jij een USB TUNER wilt bestellen en installeren.

 

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Merk op, als je een usb tuner gebruikt, het ci slot niet wordt aangesproken.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

ziggo irdeto kaart gaat niemand met Ci-Cam in de VU+ gebruiken, dan ben je echt niet wijs of slecht voorgelicht 😉 , maar het is wel correct die constatering over usb tuner en Ci-Cam

Op ‎3‎-‎5‎-‎2018 om 17:23 zei DirkDigler:

Eventueel smartcard van Canal Digitaal om niet alleen FTA zenders te kijken.

een smartcard heb je voor FTA zenders natuurlijk helemaal niet nodig maar wil je de PAYTV van de nederlandse zenders kunnen zien, moet>>>

 

a - per DVB-S2 een CI+ van Joyne in de VU+ met relevante schotel uitrichting op 9 Oost

of

b - per DVB-S2 een CI+ en/of kaart per softcam van Kanaal DIGITAAL in de VU+ uitgericht op 23,5 Oost 

of

c - per DVB-C een irdeto kaart van Ziggo met Softcam Oscam op een VU+ werken

 

de modellen die met een CI+ samenwerken is vanaf de modellen DUO2

dus krijg je eventueel een CI+ van Kanaal DIGITAAL voor decodering, kun je geen SOLO2 nemen daar die de CI+ niet aankan

aangepast door Tonskidutch
of of verhaal met eventueel verduidelijkt

Rocket

Goldfrapp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Witte CI van Canal Digitaal voor de Seca3 kaart en de Oranje M701 CI zijn nog steeds als 'gewone' CI en werken dus in alle CI ondersteunde ontvangers. Uiteraard wel met de bekende CI beperkingen.

De Joyne CI is ook als 'gewone' CI in een box te gebruiken maarrrrrrrr heeft intern wél een soort '+' geïmplementeerde functie. De module draait op Conax Contego.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Joyne is geen optie.

Het is de bedoeling om voornamelijk Duitse FTA sat kanalen te ontvangen met de huidige CD 19,2/23,5 duo lnb.

Dus Ziggo kabelabonnement en FTA satelliet in 1 ontvanger, liefst een VU+ met Openpli

 

Als ik het goed begrijp zou dus een VU+ Duo2 moeten worden met:

DVB-S2  VU+ uitgericht op 23,5 Oost 

DVB-C een irdeto kaart van Ziggo met Softcam Oscam

 

Correct?

 

VU+ Solo2, VU+ Zero

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...