Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hi,

ik heb hier gelezen, dat een 4K model met de juiste firmware een gecodeerde opname achteraf kan decoderen. Ben vergeten of dit kan met een ci+ module.

maar waarom kan een 4K model dit en niet een HD model?

heeft dit te maken met processorkracht, de hardware, beide, of nog iets anders?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst:

dat konden de oude topfields, d-boxen en bepaalde humax recorders ook (vul de lijst maar aan) met SD opnames

dat is nu weer actueel voor de nieuwe modellen omdat het een noodzaak is geworden

maar het is nu wel nodig een krachtigere CPU ingebouwd te hebben ( zoals in de 4K modellen) vanwege de veel hogere bitrate die tegenwoordig verwerkt moet worden

Second Life

Mungo Parker

Geplaatst: (aangepast)

plnick zij eens dat het niet ging met de MIPS CPUs...waarom geen idee...

Ik vermoed dat de CI inputs direct achter de Tuner hangen (in hardware).

Hierdoor is het waarschijnlijk niet mogelijk opnames naar de CI te sturen.

Dit zal bij de ARM CPUs anders opgelost zijn.

Met CPU kracht of bitrates heeft het niets te doen

aangepast door Clemens-vuplus

docendo discimus

• 2 weken later...
Geplaatst:

Kan een 4k model mits de juiste module en/of kaart gecodeerde opnames decoderen van een solo hd model?

of heeft vti iets speciaals, dat een gecodeerde opname anders is opgeslagen op de hdd van een 4K?

gaat dit ook met een usb of netwerk hdd?

mocht mijn duo naar de filistijnen zijn, dan spaar ik voor een 4k model, en het zou leuk zijn, gecodeerde opnames van een solo hd ook te decoderen. Maar dat zal een eutopie zijn zeker?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

• Moderator
Geplaatst:

Dat is natuurlijk een aanname dat ten tijde van de opname sattvvooriedereen beschikte over een smartcard of module. Of weigert die solo een gecodeerd kanaal op te nemen als er geen smartcard of ci module beschikbaar is?

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

wiz, men kan die jongen niet volgen, sorry

daar schrijft ie dit

hier schrijft ie dat

er is uitgelegd waarom 

aangepast door Tonskidutch
naam

Second Life

Mungo Parker

broek bretellen

ik zie ook niet waarom achteraf decoderen van de processor af hangt.

Ik weet wel dat code.vuplus.com de source van ci aangepast heeft voor alle

ontvangers dat niet alleen de tuners naar ci gelinkt wordt maar ook nu het hd device

aangepast door luisteraar
Geplaatst:

@sattv4iedereen

Opdat achteraf decoderen kan werken moet de vu+ niet alleen de encrypted stream opnemen, maar ook de ECM informatie.

Bij de UHD STBs is daar een instelling over (ergens bij Menu->VTi->...), ik vermoed dat die bij de HD STBs er ook is, tenminste bij de STBs met VTi 13 (Bij die die maar tot VTi 11 gaan weet ik het niet zeker). Het is dan mogelijk om zelfs over het netwerk met de UHD STB achteraf te decoderen (of mist copy paste of hardschijf aan UHD hangen of zo). Je moet waarschijnlijk wel vie die VTi MovieList de opname als geencrypteerd flaggen. Meer in het detail kan ik het niet uitleggen wat je allemaal moet doen, ik weet wel dat in het vuplus support forum het sommige users gelukt is om bv. met hun 4k STB opnames van de Duo² te decrypteren.

docendo discimus

Geplaatst:

Of de ECM's ook mee opgeslagen betwijfel ik. Er wordt duidelijk aangegeven dat je binnen 48 uur moet decoderen anders ben je de mogelijkheid kwijt. Denk dat louter de stream opnieuw door de CI+ gestuurd wordt..

De oude TF-5000 sloeg alles op (zelfs de firmware update van de Aston kon zo bewaard worden tot groot genoegen van deze CI gebruikers)..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

Geplaatst:
Op 1-6-2018 om 07:18 zei Mimisiku:

Of de ECM's ook mee opgeslagen betwijfel ik. Er wordt duidelijk aangegeven dat je binnen 48 uur moet decoderen anders ben je de mogelijkheid kwijt. Denk dat louter de stream opnieuw door de CI+ gestuurd wordt..

ECMs zijn deel van de stream. Op de Vu+ ontvangers met descramble morgelijkheid worden die mee opgeslagen, anders kan het niet werken.

De beperkte tijd is omdat de module zijn interne tijd update aanhand van de ECMs en weigert terug te gaan in de tijd, maar daar zit meestal voldoende marge op. Dit kan 48 uur zijn, bij sommige providers is het minder, bij andere langer...En die 48 uur staat nergens duidelijk aangegeven, er wordt wel gewaarschuwd dat je niet te lang mag wachten.

docendo discimus

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...