Cajudos Geplaatst: 11 mei 2018 Geplaatst: 11 mei 2018 Hallo , Ik overweeg zeer binnenkort een Visiosat Big Bisat aan te schaffen om Astra 1+2+3 en Hotbird te ontvangen. Daarop heb ik een aantal vragen : Volgens mij is het qua plaatsting van de LNB's mogelijk om voor de Hotbird een 60mm lnb te plaatsen zoals de Inverto Ultra twin maar voor de Astra's zijn de afstanden kleiner, is het mogelijk om voor de 19 graden Astra ook een 60mm lnb te plaaten met een smallfeed voor de 23.5 graden en dan weer een 60mm voor de 28.2 graden Astra ?? Is het uberhaupt mogelijk een 60mm lnb te plaatsen op deze schotel voor die Astra satellieten zonder al te veel afwijking natuurlijk ?? Welke combinatie is het beste ?? (locatie Antwerpen trouwens) Want als ik bijgevoegde foto's zie lijkt wel dat ik enkel op de Hotbird plek is voor een 60mm lnb. Dat de Alps lnb zijn goede reputatie verdiend heeft is algemeen bekend maar zijn er geen vergelijkbare of betere smallfeed lnbs tegenwoordig te krijgen op de markt ? En zo ja, welke ?? Ik hoor veel van Megasat lnb maar heb er geen ervaring mee........suggesties ???? Alvast bedankt voor jullie reacties, Cajudos
Sprietje Geplaatst: 11 mei 2018 Geplaatst: 11 mei 2018 Beste Cajudos Een Visiosat Big Bisat is eigenlijk ontworpen voor ALPS-lnb's maar die worden al geruime tijd niet meer gemaakt. Alleen de single-uitvoering is nog te koop maar als je meer aansluitingen wilt, heb je daar weinig aan. De gevoeligheid voor regendruppels op de kop wordt bepaald hoe ver de regendruppels van de feedhorn zitten en dat is bij smalle lnb's bij een ALPS-lnb het grootste omdat die toch nog een redelijke afmeting hebben. Bij mijn weten is er nog nooit een vergelijkende test van smalle lnb's geweest welke met regendruppels op de kop het beste presteert. De Inverto Multiconnect die je ook op de foto laat zien is helemaal een drama met regendruppels, niet gebruiken dus. Maar voor de vier gebruikelijke satellieten op een BigBisat kun je voor de Hotbird 13, Astra 23,5 en Astra 28,35 lnb's met koppen van 60mm nemen. Voor de sterke Astra 19,2 is er dan te weinig ruimte maar daar werkt een smalle lnb ook goed. zie ook: https://www.sat4all.com/forums/topic/363324-visio-big-bisat/
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen