Ga naar inhoud


Af en toe ontvangstproblemen met KBS World


Rolando

Aanbevolen berichten

3 uur geleden zei a33:

 

 

Ik heb ook bij mij die transponder nog eens gecheckt, met alle DECT in de omgeving (stations en toestellen) uitgezet. Nog steeds geen lock.

 

 

Groet,

A33

Lees en huiver !  https://www.sat4all.com/forums/topic/327661-het-avontuur-begint-de-technisat-multytenne-plaatsen/?page=17&tab=comments#comment-2473193

Enkele dagen nadat Rolando dit topic startte , heb ik deze TP 11.642 H gecheckt op mijn 1.8 m ChannelMaster .

Level 43% en 1.5 dB , geen lock ! Tijdens die test zat er de omgebouwde Inverto Multiconnect Twin met feedhoorn op de lnb revolver .

Op andere frequentie's en polariteiten (niet alle getest ) volle bak signaal  , b.v. 11.682 H  83% /15.2 dB -- 11.623 V 80% / 17.1 dB --- 11.200 V 18.4 dB

Andere ontvanger eraan , geen lock , ook op de satmeter geen lock .

Het fenomeen deed zich op beide uitgangen voor .

Toen de 1.2 m Fibo met BEST single lnb er aan . Op 11.642 H 14.0 dB !!

Ondanks dat die Inverto op andere frequenties behoorlijk piekt , toch maar een  Octagon pll twin lnb in de Channelmaster gemonteerd .

 

Hiermee wil ik niet zeggen dat het aan de lnb van Rolando zal liggen , immers daar zijn ook andere getest .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb met de natte zeemtest nog eens gekeken bij hoeveel signaalkwaliteit  ik KBS World HD kan ontvangen.
Normaal heb ik 53% signaalkwaliteit maar bij 36% heb ik al ongestoorde ontvangst.
Rai Uno ontvang ik met 65% signaalkwaliteit, dus helemaal niet veel meer dan KBS World.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei trust:

Andere ontvanger eraan , geen lock , ook op de satmeter geen lock .

Het fenomeen deed zich op beide uitgangen voor .

Toen de 1.2 m Fibo met BEST single lnb er aan . Op 11.642 H 14.0 dB !!

Ondanks dat die Inverto op andere frequenties behoorlijk piekt , toch maar een  Octagon pll twin lnb in de Channelmaster gemonteerd .

 

Hiermee wil ik niet zeggen dat het aan de lnb van Rolando zal liggen , immers daar zijn ook andere getest .

 

Dus...    een blind spot in het frequentiebereik van de LNB?

En, vreemd genoeg, in allerlei LNBs, op dezelfde frequentie?

 

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In dat geval kan je eens kijken naar het coax netwerk.

T-Stekkers, aansluit dozen, deuken of losse kabeleinden kunnen op een resonantie frequentie, bepaald door de kabel lengte een demping of kortsluiting voor het signaal veroorzaken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is allemaal in orde.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Rolando

 

Omdat je in je eerste bericht schreef dat je s morgens om 6 uur wel problemen had en s avonds niet, heb ik vanochtend tussen 6:45 en 7:30 uur ook nog eens naar KBS World HD gekeken.
Werkelijk geen enkel probleem met het beeld. Er is dus echt niets mis met transponder 11642H. Dat kan natuurlijk ook niet want dan zouden er klachten uit heel Europa moeten komen.
Het signaal behoort wel tot de zwakkere transponders van de Hotbird, dat is gewoon waar maar het signaal is sterk genoeg. Bedenk dat ik hier in Spanje maar een veldsterkte van 50,5dBW heb tegenover 53dBW in Nederland. Hiermee valt het voordeel dat ik een Triax gebruik van 100cm breed ruimschoots weg want een Triax van 100cm breed geeft maar 1,5dB meer signaal dan een Triax van 85cm breed.

Verder gebruik ik vier Inverto Black Ultra Quad lnb's.
Van DECT het ik geen last. Mijn dichtsbijzijnde buren zitten 100 meter verderop en ik weet dat die geen DECT hebben, uitsluitend een mobile telefoon.
Je zult het dus in je eigen installatie moeten zoeken en niet de transponder de schuld geven.

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei a33:

 

Dus...    een blind spot in het frequentiebereik van de LNB?

En, vreemd genoeg, in allerlei LNBs, op dezelfde frequentie?

 

Bij mij alleen met die Multiconnect lnb .

Als het bij mij aan de bekabeling zou liggen moesten de andere lnb's er ook last van hebben (op 2 schotels)

Aan de revolver zit ook een gecombineerde Ka/Ku lnb ,  met die lnb 13.6 dB en geen uitvallers .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Rolando

Heb je naast de VU +Solo SE nog een andere satelliettuner of kan je een satelliettuner van iemand lenen , om te kijken, of het probleem met een andere satellietuner aanwezig blijft, of opgelost wordt.

Ik ben het met @Venturaeens , probeer de schotel toch nog beter uit te richten , want ook ik heb geen probleem met de ontvansgt van KBS world , zoals ik al in dit topic heb opgemerkt .

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Ventura:

Wederom wat ik eerder vertelde, schotel niet optimaal/correct uitgericht of hardware probleem. 

Als je deze draad vanaf het begin leest, zie je  dat de afstelling van de schotel al meermalen uitgebreid is doorgemeten en finegetuned. 

Vandaar mijn suggestie dat het aan de schotel zelf ligt.

59 minuten geleden zei paaltjens:

Beste Rolando

Heb je naast de VU +Solo SE nog een andere satelliettuner of kan je een satelliettuner van iemand lenen , om te kijken, of het probleem met een andere satellietuner aanwezig blijft, of opgelost wordt.

Ik ben het met @Venturaeens , probeer de schotel toch nog beter uit te richten , want ook ik heb geen probleem met de ontvansgt van KBS world , zoals ik al in dit topic heb opgemerkt .

@Paaljens, in deze draad heb je kunnen lezen dat de installateurs alles opnieuw hebben getest en nog eens afgesteld en dat ze ook op hun eigen woonstek tot dezelfde conclusie zijn gekomen. Dus aan de ontvanger of software zal het ook niet (meer) kunnen liggen, denk ik dan.

 

Vandaar mijn eerdere suggestie om de schotel eens te vervangen door een Gibertini met rail. Een andere schotel is nog niet getest volgens mij. 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo.

Ik volg dit al een tijdje.

Ik weet uit eigen ervaring, dat een Triax TDS88 met ontvangst van Astra 1,2,3 en Hotbird prima wil. Ik kijk regelmatig naar de zender Radio Freccia, die op dezelfde transponder zit en geen ontvangstproblemen. Dat terwijl de lnb voor de hotbird niet op de best mogelijke positie op de rail zit. Ik ben namelijk begonnen met een duo lnb voor en Astra 1 en 3 en later een lnb bijgeplaatst voor de Astra 2. De Astra 3 heeft de meest gunstige positie gekregen (zo ver mogelijk naar het midden). Nog later is er nog een lnb voor de hotbird bijgeplaatst; die staat dus redelijk ver uit het midden.

 

Op een gegeven moment ontstonden er ontvangstproblemen op 11585 en Arte HD. Met name in de ochtend waren  er problemen (uitval op 11585 en storingen op Arte HD). De arm van de schotel bleek te ver doorgezakt te zijn. Nadat de arm weer in zijn goede positie gezet was geen problemen meer gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Eduard07:

Als je deze draad vanaf het begin leest, zie je  dat de afstelling van de schotel al meermalen uitgebreid is doorgemeten en finegetuned. 

Vandaar mijn suggestie dat het aan de schotel zelf ligt.

@Paaljens, in deze draad heb je kunnen lezen dat de installateurs alles opnieuw hebben getest en nog eens afgesteld en dat ze ook op hun eigen woonstek tot dezelfde conclusie zijn gekomen. Dus aan de ontvanger of software zal het ook niet (meer) kunnen liggen, denk ik dan.

 

Vandaar mijn eerdere suggestie om de schotel eens te vervangen door een Gibertini met rail. Een andere schotel is nog niet getest volgens mij. 

Tsja................. je hebt installateurs , die van de afstelling van multifeedschotels  niet veel bakken ; het is maar te hopen , dat Rolando een goede installateur getroffen heeft .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens een goede installateur alhier zijn Triax schotels makkelijk vervormbaar. Daarom installeert hij ze alleen als mensen ze hoe dan ook willen.

Na elke stevige storm kan hij weer aan het werk vanwege verwrongen Triaxen en daar heeft hij geen zin in met door hem geplaatste schotels.

Mogelijk is dat hier ook het probleem.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden zei minplus:

Volgens een goede installateur alhier zijn Triax schotels makkelijk vervormbaar. Daarom installeert hij ze alleen als mensen ze hoe dan ook willen.

Na elke stevige storm kan hij weer aan het werk vanwege verwrongen Triaxen en daar heeft hij geen zin in met door hem geplaatste schotels.

Mogelijk is dat hier ook het probleem.

dat heb ik hier nog niet tegen gekomen een vervormde triax van het slechte weer 

alleen als je hem natuurlijk laat vallen van 3m hoog ..dan heb je wel kans dat hij gedeukt is ..ps/ heb je met een andere ook in dit geval 😉

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...