Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik gebruik hier een aardig degelijke Gregorian als afdekking voor wat dekzeilen nadat hij in een storm verwrongen was. Mocht hem van de vorige eigenaar gratis meenemen.

Die zijn vermoedelijk wat moeilijker te vervormen dan een Triax. Kwestie van metaaldikte vermoed ik.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

• Moderator
Geplaatst:

Luistetaar, dat heeft alleen zin wanneer die transponder dezelfde settings gebruikt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
19 uur geleden zei minplus:

Volgens een goede installateur alhier zijn Triax schotels makkelijk vervormbaar. Daarom installeert hij ze alleen als mensen ze hoe dan ook willen.

Na elke stevige storm kan hij weer aan het werk vanwege verwrongen Triaxen en daar heeft hij geen zin in met door hem geplaatste schotels.

Mogelijk is dat hier ook het probleem.

Het probleem bij een Triax in een storm is eerder dat de schotelarm behoorlijke speling heeft. Zelfgemaakte schoren kunnen de schotel wel een stuk stabieler maken. Maar de Triax blijft een kwetsbare schotel.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Zaterdagavond schreef ik al dat de transponder tot de zwakkere behoort van de Hotbird 13 transponders maar dat het signaal van deze transponder nog altijd heel behoorlijk is.
Ik kan hier in Spanje geen dB's meten maar de natte zeemtest zegt veel meer. Ik heb bij 36% signaalkwaliteit al ongestoord beeld op KBS terwijl ik normaal 53% heb. Er is dus nog flink wat regenreserve voor een behoorlijke bui.

De eerst hogere frequentie op de 13e is 11662V waar o.a. de zender Polonia 1 zit. Hier heb ik 61% signaalkwaliteit, 8% hoger dus dan KSB World HD. Maar transponder 11662 valt buiten de DECT-frequentie. Die heeft daar dus geen last van.

Ik heb eens gekeken of transponder 11642 MHz die met de coaxkabelfrequentie precies in de DECT-frequentie val ook bij andere bekende satellieten gebruikt wordt.
Bij de Astra 28,2 worden de frequenties die daar zeer dicht tegen aan liggen 11634 en 11646 niet gebruikt.
Bij de Astra 23,5 wordt frequentie 11644H niet voor tv-signalen gebruikt, alleen vele radiozenders.
Bij de Astra 19,2 is transponder 11641H niet in gebruik.
Bij 16 oost bestaat geen transponder 11642. De dichtsbijzijnde is 11637H en die is op Zuid-Afrika gericht.
Bij 9 oost wordt dit deel van de frequenties niet uitgezonden. Begint pas bij 11747.
Bij 7 oost wordt frequentie 11637H gebruikt voor Digiturk. De coaxkabelfrequentie valt samen met DECT. Bij een niet goed afgeschermde installatie kan deze frequentie dus last hebben van DECT-signalen.

Je ziet dus dat de satelliet frequenties die op de coaxkabel precies samenvallen met het DECT-signaal, zoveel mogelijk worden vermeden.

Het kan bijna niet anders dan dat je toch last hebt van instraling van DECT signalen.

Geplaatst: (aangepast)

hier op kbs world  hd 13°

zelfs geen  uitval met 54% signaal 

KBS WORLD HD.jpg

KBS WORLD HD.1jpg.jpg

KBS WORLD HD.1.jpg

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

Geplaatst:

Ik ben eigenlijk wel benieuwd, of de LNBs die tussen de 11630 en 11650 verminderde ontvangst geven, of die tussen de 12480 en 12500 dezelfde problemen geven.

Met andere woorden of die verminderde ontvangst nu in het HF-gedeelte van de LNB zit, of in het IF(intermediate frequency)-gebied.

Weet iemand dat zo?

MfG,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

Geplaatst:

Uiteraard zijn er in de hoge band ook frequenties die samenvallen met de DECT-frequentie. Dat zijn de transponders die uitzenden tussen 12480MHz en 12500MHz zoals a33 al schrijft.
Op de Astra 19,2 valt transponder 12480V er in met zenders als Sport1 Germany en HSE 24 maar deze zijn erg makkelijk te ontvangen dus die hebben er veel minder last van.
De Astra 23,5 zendt in die frequenties helemaal niet uit.
De Astra 28,2 zendt tussen de frequenties 12460 en 12522 niets uit.
De Eutelsat 9e zendt maar tot 12474MHz uit, dus ook buiten de DECT-frequenties.

Geplaatst:

Of een verminderde kbs ontvangst te wijten is aan een dect telefoon is vast te stellen als we de ontvangststerkte in dB van een aantal andere hotbird weten.

Als die ook zwakker zijn dan is het de schotel en geen dect.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Je moet de zaak niet omdraaien.

Natuurlijk is de zwakkere transponder niet te wijten aan DECT-signalen. De transponder is gewoon zwakker mede bepaald door de gebruikte parameters.

Toevallig heeft de transponder een frequentie die gestoord kan worden door DECT.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen