Ga naar inhoud


Af en toe ontvangstproblemen met KBS World


Rolando

Aanbevolen berichten

IRCama op 10775H komt bij mijn installatie ook probleemloos binnen.

 

Ik vermoed nog steeds dat het KBS-probleem een specifiek frequentieprobleem van bepaalde LNBs is.

 

groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 25-6-2018 om 23:00 zei Sprietje:

DECT stoort niet continu dus het zou best kunnen dat ze dat niet gemeten hebben.

als ik mijn dect dicht bij de ontvanger  zet dan heb ik ook problemen op bepaalde zenders ook op kbc enz

dus nu de telefoon gewoon op een andere plaats gezet en het euvel is verholpen 

de telefoon kabel moet zelfs nog niet inzitten ...alleen de spanning 

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Logisch, de telefoonkabel wel of niet ingeplugd zorgt niet voor een DECT signaal. Het basisstation van stroom voorzien wel. Je kan immers ook van handset naar handset bellen, daar heb je geen telefoonlijn voor nodig.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Eind augustus na de vakantie van de monteur gaan we het volgende doen.

 

Beugel maken tussen de muurbeugel en de schotel en schoren van de schotel en de lnbs.

Wellicht de astra 3 er tussenuit halen om nog beter te fine tunen.

De monteur heeft thuis van alles getest hij geeft aan dat de transponder van de KBS World de meest zwakke transponder is van de hotbird.

Ik weet dat de meningen erover verschillen, het zal allemaal wel, dit zijn zijn bevindingen en ik vertrouw daarop, ik ben een leek en blijf dat ook voorlopig :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik zou een nieuwe, grotere schotel aan de muur hangen.

Wie weet trekt je schotel krom door bijvoorbeeld zonnewarmte, en scheelt dat net die ene dB., het verschil tussen wel en geen beeld.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou de lnb-klem van de Astra 19,2 maar eens omdraaien en aan de andere kant van de lnb-arm zetten. Dan komt de lnb van de Hotbird een stuk dichter naar het midden te staan waardoor je meer signaal krijgt, zie bijlage.
Misschien verstandig even een nieuw gat in de rail te boren 2 cm links van het huidige gat zodat de 28,2-lnb niet helemaal op het einde van de rail komt te staan.
En de schotel natuurlijk niet uitrichten op de Astra 19,2 want die lnb staat er 5mm naast omdat die tegen de lnb staat van de Astra 23,5 staat.
Dus de schotel uitrichten op de Astra 23,5

 

TRIAX-Multiblock zwkke Hotbird.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Soms heb ik ook blocs maar is omdat de hdmi kabel de dicht bij de 220 volt ligt. TV wordt wekelijks afgestoft en die kabels achteraan verleggen zich dan.

Waarom 'één' telkens die storing heeft en anderen niet weet ik niet ?

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
21 minuten geleden zei de mon:

hdmi kabel de dicht bij de 220 volt ligt.

Ik zou een nieuwe HDMI kabel kopen, normaal zal er geen storing ontstaan wanneer de kabels tegen elkaar liggen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Rolando,

Ik had vroeger een MTI quad lnbf;

er was een txp op de Hotbird die ik maar niet kon inlezen, op alle andere txp's had ik een knoertem signaal en quality.

 

Om welke txp het ging weet ik niet meer, volgens mij was het een Franse Eurosport-zender (FTA) maar dat weet ik niet meer zeker.

Ik kreeg m in ieder geval nooit binnen.

 

Later kocht ik een andere quad lnbf (zie mijn handtekening), en het probleem was opgelost.

 

Dit is echt jaren geleden en volgens mij zendt Eurosport op de Hotbird niet meer FTA uit.

 

Wat ik je alleen wil vertellen is dat sommige ontvangers en lnbf's  conflicten hebben.

Ik spreek uit ervaring.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is ook al een andere LNB geprobeerd.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...