Mojo Geplaatst: 29 mei 2018 Geplaatst: 29 mei 2018 Heb jij jouw installatie tegen de binnenmuur naar de buren staan? You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Rolando Geplaatst: 30 mei 2018 Auteur Geplaatst: 30 mei 2018 Sprietje, klopt die Koka. De satelliet staat op een dakterras aan een muur inpandig in een schuin dak, mijn buren wonen daarnaast ja.
Sprietje Geplaatst: 30 mei 2018 Geplaatst: 30 mei 2018 (aangepast) Ik denk dat we maar moeten stoppen met de kans op instraling. Een Inverto Black Ultra is een uitstekende lnb en de Koka 9 TS is ook een uitstekende kabel. Daar moet je het niet in zoeken. Ik denk eerder dat de schotel/lnb niet goed staat uitgericht. Plaats eens wat foto's van je schotel liefst recht van voren zodat de lnb's goed te zien zijn en een van opzij. Als het niet te veel werk is ook graag een van boven de lnb's genomen zodat we ze mooi op een rij kunnen zien zitten. 30 mei 2018 aangepast door Sprietje
Eduard07 Geplaatst: 30 mei 2018 Geplaatst: 30 mei 2018 Uiteindelijk komen we weer terug bij het finetunen. KBS bewijst in dit draadje per saldo dat de frequentie en de zender uitermate geschikt zijn om de Hotbird satelliet maximaal uit te richten. De switch en de f-connecties buiten zouden misschien ook nog oorzaak kunnen zijn. Het blijft checken en uitsluiten. Maar bij een lichte hapering is het meestal moeilijk vinden. Soms moet een probleem eerst verergeren. 1 Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Ventura Geplaatst: 30 mei 2018 Geplaatst: 30 mei 2018 KBS World HD op Hotbird is goed te ontvangen. Het is geen lastige transponder om uit te richten. Mits de schotel en lnb correct zijn afgesteld. Ik heb een grote vermoede dat de schotel niet correct is uitgericht of de lnb vertoont een mankement. Met de Promax Ranger HD meter kan men al redelijk snel zien wat er aan de hand is.
Eduard07 Geplaatst: 30 mei 2018 Geplaatst: 30 mei 2018 Gezien de parameters is KBS wel degelijk een gevoelige transponder. Valt als een van de eerste weg bij slechte weersomstandigheden. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
youriy Geplaatst: 30 mei 2018 Geplaatst: 30 mei 2018 Op 23-5-2018 om 08:07 zei Eduard07: KBS op de Hotbird is inderdaad een zeer gevoelige frequentie gezien de parameters die het gebruikt: de drempel waarop de zender gaat blokken is hoog. Wat is er dan zo bijzonder aan? clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
Moderator ceesv Geplaatst: 30 mei 2018 Moderator Geplaatst: 30 mei 2018 Tja, ik kan er ook niets bijzonders aan ontdekken. DVB-S2 8PSK 27500 3/4 Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Rolando Geplaatst: 30 mei 2018 Auteur Geplaatst: 30 mei 2018 4 uur geleden zei Eduard07: Gezien de parameters is KBS wel degelijk een gevoelige transponder. Valt als een van de eerste weg bij slechte weersomstandigheden. Klopt 5 uur geleden zei Ventura: KBS World HD op Hotbird is goed te ontvangen. Het is geen lastige transponder om uit te richten. Mits de schotel en lnb correct zijn afgesteld. Ik heb een grote vermoede dat de schotel niet correct is uitgericht of de lnb vertoont een mankement. Met de Promax Ranger HD meter kan men al redelijk snel zien wat er aan de hand is. Thanks, we gaan het volgende week zien
Ventura Geplaatst: 30 mei 2018 Geplaatst: 30 mei 2018 4 uur geleden zei ceesv: Tja, ik kan er ook niets bijzonders aan ontdekken. DVB-S2 8PSK 27500 3/4 Dat dacht ik ook. Eigenlijk niet echt bijzonders. Ik meet een goede MER waarde op deze frequentie. Ben benieuwd wat de oorzaak is bij de opstelling van Rolando.
Moderator ceesv Geplaatst: 30 mei 2018 Moderator Geplaatst: 30 mei 2018 Blaadjes aan de boom, in de signaalweg? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
youriy Geplaatst: 30 mei 2018 Geplaatst: 30 mei 2018 Om ongeveer 18.00 uur had ik wel een blokkendoosontvangst op de zenders op deze transponder. De ontvangstwaarden waren normaal, dus ik vraag me af of er misschien iets met de transponder aan de hand is. clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
Tonskidutch Geplaatst: 1 juni 2018 Geplaatst: 1 juni 2018 dat de diverse natie's die de communicatie "jammen" is toch wel bekend neem ik aan indien er weer een regio onder vuur ligt Redemption Day Sherel Crow, Johnny Cash
Rolando Geplaatst: 1 juni 2018 Auteur Geplaatst: 1 juni 2018 Nee geen bomen of blaadjes in de lucht, volledig zicht vanaf het dakterras
Rolando Geplaatst: 6 juni 2018 Auteur Geplaatst: 6 juni 2018 (aangepast) Ze zijn met twee man sterk vanavond geweest, op dat moment had ik geen probleem met KBS World en Kurdistan TV en France 24 Db schommelde rond de 9.9 op andere hotbird zenders gewoon beter. Venton lnbs (die kleiner en dunner zijn dan die inverto black) uitgetest op de hotbird leverde niet veel betere resultaten, ze zagen toch wel wat errors. Schotel ietsjes naar boven gekanteld, iets beter. Beneden ook ontvangst getest al met al 1 uur bezig geweest of zelfs langer. Ze zijn net weg toen was het nog goed en nu KBS staat gewoon op zwart NUL db. Andere zenders even snel gekeken, ja Arirang geen probleem, nooit een ontvangst probleem met die zender. Ze hebben echt alle moeite gedaan en wat zij wel concludeerden is dat muurbeugel te bewegelijk is. Mijn schotel staat op de derde etage op een dakterras. Ook al is dat zo er is nu amper wind...! Maar een zuchtje wind is voldoende zeiden ze... Wat hun advies was is de muurbeugel veranderen en voor de rest aan de Triax en lnbs niks. Ik heb uiteraard contact per telefoon en app hierover, ze gaan thuis nog iets uit testen. Het probleem is nog niet opgelost.....helaas helaas 6 juni 2018 aangepast door Rolando
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen