Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb een VU+ DUO2 waarmee ik 4K (UHD) uitzendingen kan opnemen via de S2 kaart en ik kan deze kijken via mijn Humax Pure Vision 4K tv door de opgenomen bestanden op een stickje via de USB ingang. Maar dat betekend dat ik dus eerst een opname in het geheel af moet wachten.

Mijn vraag is of ik dat ook streaming zou kunnen doen, dus de opname via het netwerk op een HDD zetten die ik meteen via de USB aan mijn tv kan aansluiten. Technisch is dit volgens mij mogelijk maar zijn daar kant en klare oplossingen voor?

E.e.a. uiteraard voor het komende WK voetbal kanaal NPO1UHD maar ook voor toekomstige HD uitzendingen van NPO via de ether.

Ik heb nog een oude Popcorn Hour A-110 liggen, vraag is alleen of ik daar de HDD rechtstreeks van uit kan lezen op USB.

Een andere mogelijkheid waar ik aan denk is via mijn Chromecast Ultra.

aangepast door Giant2000

Life is bitter.

Geplaatst:

Als het uhd signaal in modulatie dvb-s2 uitgezonden wordt kan de duo2 het ontvangen.

De mpeg chip kan de uhd niet decoderen van de duo2.

Je kan wel de streams doorgeven aan een box die mpeg uhd wel kan verwerken

• Like 1
Geplaatst:

Inderdaad, de DVB-S2 tuner neemt de UHD zenders prima op, je kan zelfs het geluid ook horen alleen blijft het beeld zwart.

Popcorn Hour als HDD aansluiten werkt niet.

Ik heb het wel draaiende onder VLC -> Chromecast Ultra nu, maar beeld is niet stabiel, blijft af en toe bufferen en slaat soms vast.

Dat zal ook via Plex wel zo zijn, al heb ik daar iets gelezen van Dreamplex wat je op de tuner  moet installeren, zou ook op VTi moeten werken. Ik vind dat wat ver gaan tenzij iemand van jullie daar ervaringen mee heeft.

Life is bitter.

Geplaatst:

uhd werkt met hogere bitrates. 

dan wordt meer verwacht van processor netwerk en tussen buffering. 

kan zijn dat je teveel verwacht van een duo2. 

ja kan proberen een uhd uitzending op te nemen daarna op een stick en dan vanaf de stick op tv afspelen. 

Geplaatst:
10 uur geleden zei luisteraar:

ja kan proberen een uhd uitzending op te nemen daarna op een stick en dan vanaf de stick op tv afspelen. 

Dat gaat perfect, dat had ik al geprobeerd. De h.265 processor van de Humax tv is toereikend genoeg en de DUO2 hoeft alleen maar de TS op te slaan dus komt geen processor aan te pas m.i.

De uitdaging is om live te kunnen kijken of in elk geval niet te hoeven wachten tot een opname gereed is. Eigenlijk zou ik een USB stick/schijf moeten hebben die ik op het netwerk kan aansluiten en tegelijk (of met enige vertraging) kan gebruiken om mee af te spelen. Ik had gedacht dat met de Popcorn Hour te kunnen, maar de tv ziet dit niet als "verwijderbaar USB apparaat".

Life is bitter.

Geplaatst:

Via VLC -> Chromecast Ultra.

Op zich is het beeld perfect maar na een minuut of 5 gaat er een cirkeltje draaien en draaien... kennelijk is de buffer van de CU vol?

Volgens mij is dit niet de oplossing voor stabiel kijkplezier en moet ik het zoeken in een externe harde schijf met RJ45 aansluiting, een soort van NDAS. Als iemand een idee heeft, goedkoop, de schijf hoeft niet groot te zijn (max 500Gb)?

Life is bitter.

Geplaatst:

Wat je kan doen installeer op duo2 dlna

In de database van dlna zet je de url's van de zenders die je wilt zien.

Je smart tv ziet dan de dlna server en dan kan je direct vanuit de tv zappen.

De tv maakt dan een http stream link open naar jou duo2

Geplaatst:

Dat is een nieuwe benadering. url's van de zenders... hmm... die snap ik even niet, maar misschien wijst het zichzelf als ik later vandaag thuis ben.

Geen idee hoe dat gaat uitpakken, mijn tv is kale tv zonder enige vorm van smart, dus het zal altijd via de Chromecast moeten.

Maar het is de moeite waard dit eens te proberen. bedankt.

Verder blijf ik op zoek gaan een externe schijf met netwerk mogelijkheden, want ik ben bang dat dat de enige stabiele manier zal zijn.

Life is bitter.

Geplaatst:
29 minuten geleden zei Giant2000:

En wat betreft externe harde schijven met LAN aansluitingen, dat is kennelijk iets uit het verleden want nieuw zie ik ze niet meer.

Uhhhh hier heeft niemand gesproken over een externe schijven met LAN.

Enkel een TV met LAN aansluiting

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...