Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Oh op die manier.

In mijn openings post schreef ik:

Citaat

ik kan deze kijken via mijn Humax Pure Vision 4K tv door de opgenomen bestanden op een stickje via de USB ingang

Een Humax Pure Vision is geen smart tv, heeft geen apps, heeft geen LAN of WiFi aansluiting/mogelijkheid

en

Citaat

dus de opname via het netwerk op een HDD zetten die ik meteen via de USB aan mijn tv kan aansluiten.

Ik bedoel daarmee een externe harde schijf met LAN.

Ik bedenk trouwens dat de haperingen veroorzaakt kunnen worden door de overdrachtsnelheid van de DUO2, als ik namelijk een bestand download van de DUO2 naar mijn computer dan haal ik hooguit 11,5 Mb/s en dat is wellicht voor UHD te laag en kan ik eigenlijk het hele verhaal wel vergeten om (semi)live te kijken.

Life is bitter.

Geplaatst: (aangepast)

Giant2000,

toon eens wat de stream throughput is in Mbit/sec op de DUO2 als je zo'n UHD uitzending streamt

misschien is er nog wel een sneller verbinding mogelijk daar tussen de UHD modellen een stream in het netwerk prima te doen is (LAN 1Gbit)

p.s.

vti systeem instellingen

zender bitrate

en via de plugin ethtools

beiden zijn van belang

de DUO2 haalt makkelijk 60Mbit/sec waarvan er misschien 32 voor UHD gebruikt worden

aangepast door Tonskidutch

Second Life

Mungo Parker

Geplaatst:
Op 25-5-2018 om 16:15 zei Tonskidutch:

Giant2000,

toon eens wat de stream throughput is in Mbit/sec op de DUO2 als je zo'n UHD uitzending streamt

misschien is er nog wel een sneller verbinding mogelijk daar tussen de UHD modellen een stream in het netwerk prima te doen is (LAN 1Gbit)

p.s.

vti systeem instellingen

zender bitrate

en via de plugin ethtools

beiden zijn van belang

de DUO2 haalt makkelijk 60Mbit/sec waarvan er misschien 32 voor UHD gebruikt worden

Het spijt me maar ik kan beide aanwijzingen niet vinden.

Life is bitter.

Geplaatst:

Dankjulliewel voor het meedenken maar het gaat niet lukken. Ik ben erachter gekomen dat de DUO2 niet 100% geschikt is voor opnemen van 4K. Ik heb deze week (geprobeerd) een tennis wedstrijd op te nemen van UHD1 waar Eurosport 4K op dit moment FTA uitzend, maar alhoewel de opname gewoon door lijkt te lopen wordt er hooguit maar 10 minuten opgenomen. Als ik de opname op een USB stick wil zetten krijg ik zelfs een foutmelding. Ik vrees dus dat het stoppen van de stream via VLC-Chromecast hier ook mee te maken heeft.

Het is leuk om even te testen voor 5 minuten maar daarna loopt de processor in de DUO2 kennelijk toch vast in een low buffer of iets dergelijks.

Wellicht dat de HD uitzendingen van de NPO via Digitenne straks wel goed gaan, als blijkt dat deze beelden strakker zijn dan die van Canal Digitaal dan kan ik overwegen daar mijn programma's mee op te nemen.

Life is bitter.

Geplaatst:

topic UHD

en dan nu HD via DVB-T van digitenne...? dat bestaat niet

eerst eens DVB-T2 op digitenne dan bestaat de kans dat we HD ontvangen

HD per digitenne moet het hele zwikje over op codec H.256 en dat kun je niet op een oude DUO2 doen

ok'e lukt niet, dan maar een nieuwe receiver erbij nemen

Second Life

Mungo Parker

Met een Apple TV 4K werkt het. Ik heb een VU+ Duo2, iPhone 7, iPad Pro (12,9") en Apple TV 4K. Op alle apparaten kan ik langdurig naar live UHD kanalen kijken, via de VLC app. Het is zelfs mogelijk om zonder haperingen naar meerdere UHD streams tegelijk te kijken, dus het is denk ik geen netwerk issue.

Om het op de Apple TV te zien, ga ik als volgt te werk:

- Open op de iPad of iPhone de webpagina van de VU+ Duo2 en ga naar de zenderlijst en zoek het UHD kanaal op. Tik op het beeldscherm icoontje. De stream wordt nu geopend in een nieuw browserscherm. Kopieer het adres van de stream.

- Open op de iPad of iPhone de VLC app. Ga naar "Netwerkstream", plak daar het adres en open de stream.

- Ga nu op de Apple TV naar de VLC app en naar "Netwerkstream". De zojuist geopende stream op de iPad/iPhone staat nu ook automatisch in de lijst. Wanneer je dit opent, verschijnt het beeld.

- Dit kan je zo herhalen met verschillende zenders. VLC laat de streams in de lijst staan, zodat je naderhand kunt switchen tussen de streams. De VU+ zapt automatisch naar het kanaal.

Als het met bovenstaande apparatuur niet lukt, dan is het misschien wel een netwerkprobleem en moet je het zoeken in de router denk ik.

Er is voor de Apple TV ook een "vuplusTV" app, die normaal heel goed werkt. Alleen bij UHD kanalen is er maar heel even beeld. De software die je gebruikt is dus blijkbaar ook heel belangrijk.

aangepast door pippen2

Bedankt voor je tip pippen2. Ik zal eens proberen of dit ook werkt met Chromecast (moet haast wel). Zoals ik het kan inschatten gaat het mis met het opnemen (zoals ik al zei: de DUO2 neemt maar iets van 6 minuten op, misschien heb ik gewoon een trage HDD), maar bij een stream heb je daar natuurlijk geen last van.

Als het lukt zal ik mijn bevindingen hier melden.

Wat betreft het HD gebeuren op Digitenne, ik heb een DVB-T2 tuner dus ook dat zou in principe moeten werken als Digitenne medio 2019 overgaat op HD in h.265.

aangepast door Giant2000

Life is bitter.

Geplaatst:

Hoe simpel kan het zijn... 4K doet het perfect op de Chromecast Ultra, op dezelfde wijze als pippen2 beschrijft voor de Apple TV. 

Inmiddels een kwartier lopend zonder storing. 

Life is bitter.

Geplaatst:

dus je DUO2 is wel geschikt om een UHD zender te streamen

dat is toch erg leuk

maar wat deed jij eerder dan anders waardoor het fout ging, je gebruikte ook chromecast ultra en vlc

ik heb overigens ook de nieuwste VLC geupdate en upgrade

Second Life

Mungo Parker

Geplaatst:

Kom er vanavond achter dat je niet eens zo moeilijk hoeft te doen met copy pasten naar VLC. Even VLC als default player activeren in de vuplus app en het is niet meer nodig. Ik heb een extra bouquetje samen gesteld dus kan er nu zo heen fietsen.

Life is bitter.

Geplaatst:

Vandaag gaat NPO1UHD de lucht in, maar het streamen naar de chromecast lijkt niet mogelijk te zijn voor gecodeerde zenders. Kennelijk is er een restrictie binnen VLC die gecodeerde zenders, maar ook opnames niet laat casten. Ze doen het prima onder VLC op telefoon of tablet maar het casten lukt niet. FTA zenders geven geen probleem.

Life is bitter.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...