Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Gisteren mijn UNO 4K SE (met Dual DVB-C FBC Tuner) in gebruik genomen en de laatste VTI versie plus update geïnstalleerd en alles functioneert naar wens.

Erg blij ben ik met de optie HDMI-IN waardoor ik nu mijn Apple TV 4 direct op de UNO 4K kan aansluiten en niet meer met de afstandsbedieningen tussen de TV en de VU+ moet switchen., dus maar èèn AB van de VU+ te gebruiken.

Er is een mogelijkheid om deze Apple TV in de Zender (TV) Bouquet van de provider te plaatsten, zie bijlage en dat functioneert ook prima.

Maar er is toch altijd wel weer wat te vragen.

Zoals jullie zien staat de Apple TV helemaal onderin de lijst en eigenlijk wil ik die of helemaal bovenaan of b.v. op de 10e regel hebben staan.

Normaliter gebruik ik hiervoor DreamboxEdit voor Mac maar na het inladen zie ik de regel Apple TV niet verschijnen.

Nu is er naar mijn mening ook binnen het menu van VTI een optie om zenders te verplaatsen maat die kan ik niet zo 1-2-3 vinden.

Kan mij iemand even op weg helpen?

1_0_19_36BA_72_8C9_FFFF0000_0_0_0-4.jpg

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb een andere ontvanger maar evt werkt het volgende:

ga naar zenderlijst

druk menu

activeer verplaats mode

selecteer de te verplaatsen zender

met de pijl toetsen kan je de zender verplaatsen

als zender op juiste plaats staat OK drukken

aangepast door luisteraar

Zo werkt het inderdaad.👍

Had ikzelf ook kunnen bedenken want zo werkte het altijd al.... maar ja, als je het nooit gebruikte raak je het even kwijt.

aangepast door Jürgen

Ik doe al jaren op de ouderwetse manier ben geen fastscan fan

ik scan de zenders in en verplaats ze daar waar ik ze hebben wil

in 30 minuten heb ik alles actueel en zoals ik wil

Dan met dreambox edit een backup maken op pc .

bij een nieuwe image snel terug zetten en klaar.

Baas over je box/zenderlijsten

Geplaatst:

Dit onderwerp heeft niets direct met FastScan of zenderlijsten te maken.

De regel m.b.t. Apple TV wordt naar eigen keuze in de zenderlijst van een zelf te kiezen Bouquet toegevoegd.

Feitelijk is dit een snelkoppelingen naar Apple TV 4 welke op de HDMI-IN poort van de VU+ UNO 4K SE is aangesloten.

Dus de via de Apple TV afkomstige content zoals o.a. b.v. Netflix gaat nu via de UNO i.p.v. rechtstreeks naar de TV.

Geplaatst:
4 minuten geleden zei Jürgen:

Dus de via de Apple TV afkomstige content zoals o.a. b.v. Netflix gaat nu via de UNO i.p.v. rechtstreeks naar de TV.

interessant dat iptv streams in de zenderlijst werkt wist ik maar

netflix enz leuk

Geplaatst:

Inderdaad, maar dit is natuurlijk alleen mogelijk met de UNO 4K (SE) en de Ultimo 4K omdat op beide apparaten de optie - poort  HDMI-IN beschikbaar is.

Dus feitelijk is de UNO alleen een doorgeefluik want Netflix is immers van de Apple TV of welk ander invoerapparatuur afkomstig.

Alhoewel ik het morgen tegen beter weten in wil proberen denk ik dat het anders werkt.

Zodra ik op de Apple TV link klik wordt ik naar de Apple TV doorgestuurd en val ik onder de configuratie en bediening van Apple TV.

De UNO heeft op dat moment geen invloed meer dus ik zie dan ook het opnemen nietvzitten.

N.B.

Ik heb het hier over Kabel dus geen CI+ in gebruik.

aangepast door Jürgen

ik ken dat systeem nog niet wat ik zo begrijp voed je je ontvanger met een hdmi signaal

de vu behandeld dat signaal als een zender maar in hoeverre 

Geplaatst:

Nee, niet als een zender maar als een snelkoppelingen naar een extern apparaat, in dit geval de Apple TV.

Je hoeft deze snelkoppelingen niet in de zenderlijst te plaatsen maar ook b.v. in een op zich zelf staande bouquet.

Heel precies weet ik het ook niet, ik maak er echter dankbaar gebruik van en moet ook nog verder uitpluizen hoe het allemaal werkt.

ik heb wat op het web gezocht. 

het schijnt mogelijk te zijn op te nemen enkel bij 720p. 

ben benieuwd naar jou test resultaten. 

by the way de deutse hd zenders gebruiken 720p

dus een hdmi video recorder 😀

Geplaatst:

Het is wel lachen, vanmorgen dus via de HDMI-IN op de UNO 4K aangesloten Apple TV 4 geprobeerd een Netflix film op te nemen en waarachtig, het lukt, dit zelf bij 1080p (instelling zowel op UNO als TV 4). 😍

Ik kies op de UNO in de zenderlijst de Apple TV, dan start ik via de AB van de Apple TV een Netflix film, klik daarna via de AB van de UNO op de Record toets en de opname wordt gestart en en de Movie map van de UNO hpgeplaatst.

Dus een beveiligingsinsissue van Netflix? Zo ja dan ben ik benieuwd hoelang dit zo blijft.

Maar wellicht is dit ook door Netflix niet te voorkomen.

Geplaatst:

Wellicht OT...

Ok, maar op welk apparaat / software of door wie is het Copy bitje dan gezet?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...