ReneBee Geplaatst: 31 mei 2018 Delen Geplaatst: 31 mei 2018 @Jürgen: Ik snap dat grotere speakers je voorkeur hebben. Maar net als jij had ik ook met mijn betere helft te maken. Geen kans dus voor grote speakers. Ik moet wel zeggen dat die melkpakken me niet tegen vallen. Maar het zijn geen Teufels, om maar iets te noemen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
luisteraar Geplaatst: 31 mei 2018 Delen Geplaatst: 31 mei 2018 tv hoger tegen de muur plaatsen en opeens heb je plaats Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Moderator ceesv Geplaatst: 31 mei 2018 Moderator Delen Geplaatst: 31 mei 2018 En een stijve nek! Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tonskidutch Geplaatst: 31 mei 2018 Delen Geplaatst: 31 mei 2018 (aangepast) Jürgen, zie het is lastig maar de beolab 6000 is een heel slanke die ook zijn geld nog steeds waard is die kan nog uiterst links en rechts naast je Hoger rekje met snuisterijen en decoratie 31 mei 2018 aangepast door Tonskidutch plaatje van deze opdat je meteen ziet hoe slank die is Can't Find My Way Home Ellen Mcllwain Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jürgen Geplaatst: 31 mei 2018 Auteur Delen Geplaatst: 31 mei 2018 Tja, @luisteraar heeft nog weleens wat aparte opmerkingen / reacties...😉 Wij hebben de redenen waarom wij onze huidige Samsung Soundbar HW-K850 willen vervangen toch nog eens kritisch de revue laten passeren en komen nu tot conclusie dat die na voortschrijdend inzicht toch niet opwegen tegen het vervangen van luidsprekers met een AV-Receiver, dus thuis einde discussie. Allen bedankt voor het meedenken... MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Psychosammie Geplaatst: 31 mei 2018 Delen Geplaatst: 31 mei 2018 Vraag me af of je alle voordelen dan wel hebt overwogen: Misschien een receiver met DAB? In ieder geval internet radio met 30.000+ zenders Multiroom audio in alle kamers Eenvoudige bediening via je telefoon Beter geluid, vooral bij spektakel films En misschien ook niet onbelangrijk, een betere verstaanbaarheid mocht dat een probleem zijn. Ik snap dat de plaatsing van de spreakers een probleem is. Maar die hoeven niet direct naast de TV. Op de foto is niet te zien of je naast de frutselkasten meer ruimte hebt. Alleen je centerspeaker moet onder de TV. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jürgen Geplaatst: 31 mei 2018 Auteur Delen Geplaatst: 31 mei 2018 Wederom bedankt voor het meedenken en uiteraard heb ik het e.e.a. wel terdege overwogen. Het is nu ook zeker niet zo dat de Samsung Soundbar HW-K850 een slecht geluid produceert want er zitten toch wel 11 speakers in de Soundbar. DAB+ zou een bruikbare optie kunnen zijn. Internet Radio gebruik ik nu ook op mijn Soundbar via mijn iPad i.c.m. de Samsung Multiroom app Multiroom in andere kamers zal hier niet aan de orde zijn Een beter geluid zal pas blijken als ik een test uitvoer want zoals ik al schreef geeft de Soundbar met de daarbijhorende Sub woofer een best aardig geluid maar dat was ook niet de hoofdreden voor een eventuele vervanging. MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
luisteraar Geplaatst: 31 mei 2018 Delen Geplaatst: 31 mei 2018 Met een hoofdtelefoon heb je ook goed geluid dat neem totaal geen ruimte in beslag. Als je een compleet audiosysteem wilt de mogelijkheden bestaan ook bij TS. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jürgen Geplaatst: 31 mei 2018 Auteur Delen Geplaatst: 31 mei 2018 ...weer zo een reactie die wal nog kant raakt maar dat zijn wij intussen wel gewend..😟 MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tonskidutch Geplaatst: 31 mei 2018 Delen Geplaatst: 31 mei 2018 (aangepast) die soundbar van jou is heel mooi en als jullie beide daar tevreden mee bent gezien behoefte en performance, dan kan ik de tijdelijke dwaling en vragen begrijpen je bent natuurlijk eigenlijk jaloers op mijn avr en speackers ieder zijn eigen escape button 31 mei 2018 aangepast door Tonskidutch plaatje erbij Can't Find My Way Home Ellen Mcllwain Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jürgen Geplaatst: 31 mei 2018 Auteur Delen Geplaatst: 31 mei 2018 Yes, toch wel een beetje..😢 MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
luisteraar Geplaatst: 31 mei 2018 Delen Geplaatst: 31 mei 2018 2 minuten geleden zei Jürgen: Yes, toch wel een beetje..😢 Is niet nodig eens naar de adviezen luisteren en dan niet tussentijds melden WIJ HEBBEN BESLOTEN niet te doen en afbreken Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jürgen Geplaatst: 31 mei 2018 Auteur Delen Geplaatst: 31 mei 2018 Sorry, ik zal het volgende keer eerst toestemming aan je vragen..😉 MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
luisteraar Geplaatst: 31 mei 2018 Delen Geplaatst: 31 mei 2018 Nee Nee bij mij geldt gaat niet bestaat niet. Zelfs bij jou kan een volwaardig audio systeem geen reden om jeloers te worden Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jürgen Geplaatst: 4 juni 2018 Auteur Delen Geplaatst: 4 juni 2018 (aangepast) Vandaag heeft mijn Samsung Soundbar een nieuwe eigenaar gekregen dus kan ik nu verder gaan met het zoeken naar passende luidsprekers. Eerder heb ik al bij Teufel luidsprekers gevonden die v.w.b. de afmetingen prima passen. Deze boxen zitten in de Teufel Home Cinema Set Varion Complete Set 5.1, zie bijgaande foto. Nu wil ik echter alleen de 4 satelliet luidsprekers CS 75 FCR en de center luidspreker CS 75 FCR met tafelstatief uit deze set gebruiken want ik wil wel graag mijn eigen keuze maken voor de Sub Woofer en de AV-Receiver Ik weet niet of Teufel dit doet. Ook weet ik niet of deze Teufel luidsprekers i.c.m. een andere Sub Woofer op elke AV-Receiver aangesloten kunnen worden, daar heb ik totaal nog geen kas van gegeten, maar ja je kunt alles leren. Hierbij ook nog de foto's van de luidsprekers plus de technische data, ook daar weet ik eigenlijk niet goed waar ik naar kijk maar misschien kan iemand hier daar iets over zeggen. Wij zitten op circa 3m afstand naar de TV te kijken en de achterboxen komen op circa 1,50 à 2,00m afstand te staan. Luidsprekers max. belastbaarheid (IEC - Long Term) 80 Watt max. belastbaarheid (IEC - Short Term) 160 Watt Gevoeligheid (2.83 V / 1 m) 89 dB min. aanbevolen versterkervermogen 20 Watt SPL 105 dB/1m Impedantie 4 - 8 Ohm Frequentiebereik van/tot 200 - 20000 Hz Crossover frequentie interne crossover 4400 Hz Scheidingsfrequentie tot woofer (aanbevolen) 150 - 200 Hz En verder... Hoog efficiënte drivers Tweeter (aantal per speaker) 1 Tweeter (doorsnede) 19,00 mm Tweeter (materiaal) Textiel Mid range (aantal per speaker) 6 Mid range (doorsnede) 55,00 mm Mid range (materiaal) Cellulose met coating En verder... Hoog efficiënte drivers Akoestisch principe 2-kanaals systeem Opbouw behuizing gesloten Materiaal behuizing Syntetisch Afwerking behuizing Mat gelakt Diameter statiefbevestiging 6,00 mm Sleutelgatophanging Ja En verder... Vibratie-verminderende fbehuizing Aansluitingsklemmen Ja Maximale doorsnede kabel 2,50 mm Geschikt voor AV-receiver Ja 4 juni 2018 aangepast door Jürgen MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen