boaz Geplaatst: 3 juni 2018 Auteur Geplaatst: 3 juni 2018 @luisteraar Had al gezegd dat de WAN adressen van het type 100.xxx.xxx.xxx waren. 😉 Dus 100. en niet lokaal 10. Dacht even andere SIM's te testen, maar mijn Samsung blijkt micro model te hebben en de SIM in mijn laptop bleek niet actief. Altijd heerlijk zo'n back up voorziening die na een maandje niet gebruiken de-activeert. 😞 VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
luisteraar Geplaatst: 3 juni 2018 Geplaatst: 3 juni 2018 OK bedankt en die 100.xxxxx is anders dan het ip die je ziet met bv myip.nl
boaz Geplaatst: 3 juni 2018 Auteur Geplaatst: 3 juni 2018 Ja, totaal anders. Zal even 2 waarden ophalen, kan ze hier rustig zetten want zijn toch steeds verschillend. VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
boaz Geplaatst: 3 juni 2018 Auteur Geplaatst: 3 juni 2018 (aangepast) 100.95.233.212 via status details en WhoAmI geeft 89.200.44.232 Whois geeft op het eerste een Server error en voor de tweede KPN Mobile network operator. Maar dit antwoord is via de Netgear verzonden, en de lookup ook, dat werkt allemaal prima. Alleen met het eerste adres kom ik ook op de Netgear terecht, het tweede geeft geen gehoor ook niet op poort 81 waar de IP camera op zit via de PF. 3 juni 2018 aangepast door boaz VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
luisteraar Geplaatst: 3 juni 2018 Geplaatst: 3 juni 2018 Wat ik tot nu toe gevonden hebt 100.95.233.212 is een niet bestaand ip nummer dus never bereikbaar. 89.200.44.232 is van gprs kpn. je hebt dus nat achter nat die 100.95.233.212 moet je zien als tussen lan
boaz Geplaatst: 3 juni 2018 Auteur Geplaatst: 3 juni 2018 Dat 100. nummer wordt toegekent bij inloggen, na uitloggen is dat dus vrij en op dat moment niet bestaand, dat klopt dus. Zal dus inderdaad een ad hoc LAN zijn dat KPN genereert. Ga morgen een data sim halen (moet er toch komen) en hoop dat het dan wel werkt. Al vaker gemerkt dat die duo SIM kaarten voor problemen kunnen zorgen. VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
luisteraar Geplaatst: 3 juni 2018 Geplaatst: 3 juni 2018 1 minuut geleden zei boaz: Dat 100. nummer wordt toegekent bij inloggen, na uitloggen is dat dus vrij en op dat moment niet bestaand, dat klopt dus. nope die 100.x staat niet in in arpa dus onbekend in www. Maakt ook niets uit. Vodafon data had dacht ik het zelfde probleem is al weer jaren geleden dat ik daarme bezig was en MtoM
Big fellow Geplaatst: 3 juni 2018 Geplaatst: 3 juni 2018 Over het algemeen kan je apparaten die via het 3G/4G netwerk aan internet hangen niet bereiken vanaf internet. Ik heb hier in het verleden (in het buitenland!) bij de provider een ander contract moeten afsluiten. Ik kreeg toen andere APN gegevens. Ik kan mij herinneren dat ik toen ook naar Nederland heb gekeken hoe het daar zat, en volgens mij was dat hetzelfde. Dus ander contract met andere APN instellingen... Misschien dat je alleen andere APN instellingen nodig hebt nu... “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
boaz Geplaatst: 3 juni 2018 Auteur Geplaatst: 3 juni 2018 Andere APN instellingen is inderdaad een optie, alleen staan deze bij KPN zoals ze volgens de handleiding (zie link eerste bericht) ook zouden moeten staan. Probleem is waarschijnlijk dat je een enkel data card moet hebben. Nu heb ik die in mijn werklaptop, alleen is die bedoeld als back-up, en dan wil je zeker in vakantietijd, nog wel eens vergeten maandelijks in te loggen via mobiel. Morgen maar weer eens een call inschieten bij de Heldesk en een halve dag van het kastje naar de muur. Ga ook wel even bij KPN langs voor een data only SIM voor de Netgear. VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
boaz Geplaatst: 3 juni 2018 Auteur Geplaatst: 3 juni 2018 Hmmm, dacht dat ik die link had gegeven: https://kb.netgear.com/25917/NETGEAR-AirCard-782-785S-Port-Forward-IP-Camera-Solutions VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
boaz Geplaatst: 3 juni 2018 Auteur Geplaatst: 3 juni 2018 Ik vond de tip naar de oplossing: Fixed IP werkt alleen als je als APN "advancedinternet" gebruikt. Je SIM kaart wordt door KPN aan een fixed IP gekoppeld, maar dat adres staat niet in de SIM kaart zelf.Er is ook verder niets speciaals aan je SIM, vandaar dat die standaard internet instelt.Het verschil tussen internet en advancedinternet is ook dat er op advancedinternet geen poorten worden geblokkeerd door KPN en dat er geen NAT wordt toegepast. VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
boaz Geplaatst: 4 juni 2018 Auteur Geplaatst: 4 juni 2018 Hoe simpel kan het zijn, dacht niet geschoten zeker mis en heb bij de APN instellingen fastinternet veranderd in advancedinternet en wat denk je, gelijk werken zelfs zonder herstart! VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
Moderator wiz Geplaatst: 4 juni 2018 Moderator Geplaatst: 4 juni 2018 Goed dat het nu wel werkt, en ik heb weer wat geleerd :) VU+ Duo4kSe met VTi VU+ duo2 met VTi Triax 78, astra 1,2,3, HB
boaz Geplaatst: 4 juni 2018 Auteur Geplaatst: 4 juni 2018 Inderdaad, vreemde is dat je er niets over vindt op Internet. Ik kwam alleen maar berichten tegen dat je een advancedinternet abonnement moest hebben alleen nergens iets te vinden op de diverse bestelsites. Ook niet over de mogelijkheid een vast IP te krijgen, wat op basis van diverse forumberichten bij KPN wel mogelijk moet zijn. Maar de Netgear heeft een heel makkelijk menu met optie die APN aan te passen, dus niet geschoten....... 😉 Bij enkele volgende starts lukte het niet, de poort van 81 veranderd naar 8080 en het werkte weer. Mogelijk dat ik bij herhaalpogingen te snel probeerde en dat de DNS een minuutje nodig heeft om de gegevens te verwerken. Bij de keren dat het werkt zit er wat meer tijd tussen starten en inloggen. (moet eerst de WiFi van de laptop wisselen naar de Netgear, IP opvragen, laptop weer naar de huisWiFi en dan de camera benaderen, dat kost wat tijd. 😉 ) Niet werkende pogingen ging dat sneller door gebruik van de USB optie. VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen