Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hi,

Vandaag staan in de papieren krant van hln, de voorwaarden voor het uitzenden van de wk wedstrijden op groot scherm.

Een van de regels is, dat de uitzendingen moeten komen van sporza (vrt).

Er deed me direct invallen, dat in Engeland een pub was, die voetbal toonde van een zender van haar land.

BskyB stelde een proces in omdat deze van oordeel was dat enkel matchen via hen uitgezonden worden in pubs mochten vertoond werden.

BskyB was in deze zaak terug gefloten, en de eigenares kon verder.

Ik vraag me bij deze af, mocht er in een anders sprekende cafe in België op groot scherm het wk te zien zijn van een zender van hun thuisfront, de FIFA zich sterk zouden kunnen maken om dit stil te leggen?

Want denken jullie en juristen hierover?

Mijn mening zou ik zeggen, nee, omdat men hier mogelijk doet aan discriminatie op gebied van taal en misschien nog andere zaken. Maar ik ben geen jurist.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst: (aangepast)

een toevoeging

Tja ondertussen is wel iets veranderd zonder toestemming mag je

geen gezichten uitzenden.

Een voetballer kan zeggen het mag alleen uitgezonden worden als ik geld er voor krijg per kijker

aangepast door luisteraar
Geplaatst:

Ook nog een toevoeging, het verbieden van het wk uit te zenden van niet Belgische zenders, op groot scherm, druist dat niet tegen het verdrag van Rome van vrij verkeer en goederen binnen Europa?

Ik vraag me echt af, wat er zou gebeuren, moest bvb een Franse/Spaanse/Italiaanse zender opstaan bij controle?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst: (aangepast)

VRT heeft de rechten gekocht onder welke voorwaarden verplichtingen dan ook.

VRT heeft dus betaald voor iedere kijker in vlaanderen.

Kijk ik in belgie op straat naar voedbal wedstrijd uitgezonden door BBC dan is niet betaald

bbc betaalde alleen voor GB.

als copyright of auteursrecht van toepassing zou zijn dan zijn de rechten direct voor heel eu

geldig maar hvj heeft nu toen nee erop gezegd

aangepast door luisteraar

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...