Ga naar inhoud


Data van SSD naar SSD


psv

Aanbevolen berichten

Over de (verdronken laptop) ik heb geprobeerd de SSD schijf van de verdronken laptop over te zetten in mijn andere laptop maar dat is niet gelukt

mijn vraag is nu, kan ik op een of andere manier de data die op de SSD schijf van de verdronken laptop staat over brengen naar die andere laptop ?

 

b.v.d.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb van de SSD schijf van de nog goede laptop een backup gemaakt, daarna heb ik de SSD schijf van de (verdronken laptop) aangesloten op de usb poort van de goede

laptop, maar nu weet ik niet hoe het verder moet ? s.v.p. hier uitleg over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De gewenste data kopiëren van de ene naar de andere schijf met bijvoorbeeld windows verkenner.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zal wel de mappen manueel moeten selecteren en vervolgens te gaan kopiëren.

 

 

Er bestaan ook proggies om een schijf te clonen, maar dat is weer een ander verhaal, Windows kan dit zelf niet.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Even een waarschuwing, het overzetten van bestanden dient met kennis van zaken te gebeuren, anders werkt er straks niets meer.

 

En, eh, na kopiëren komt plakken op je doelschijf.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoiets doe ik met mini partition tool (o.i.d, gebruik Google). Als je de betaalde versie neemt, kan hij een ssd en hdd ook nog recoveren.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij wil bestanden kopiëren. Wat moet je dan met een partitie manager?

 

@psv

Als je laptop geen aansluiting heeft voor een 2e SSD dan zou ik die SSD in een normale PC zetten en daar je data eraf halen.

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er staat duidelijk dat hij data wil overzetten, dus geen programma's.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Clonen heeft helemaal geen zin. Het eenvoudigste is om een bootable linux USB stick te maken (bijv Mint). daarmee kan je dan de via een adapter aangesloten externe SSD benaderen. Je kan dan zo alle data die je wilt kopieren naar de andere SSD. Dan heb je geen problemen met schrijfrechten.

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet je wel eerst even een adapter kopen. En lopen hannesen met Linux. Daar is helemaal niks eenvoudig aan.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10-6-2018 om 19:29 zei psv:

Als ik in verkenner op de E/schijf klik dan opent het menuvenster daar staat dan copieren en als ik dan daar op klik gebeurd er verder niets.

 

Vreemd. Zet hier eens een foto neer. Heb je wel de goede partitie? E is vrijwel altijd de System Reserved partitie en F (of een andere letter) de werkelijke partitie met gegevens. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...