Tapaz Geplaatst: 10 juni 2018 Geplaatst: 10 juni 2018 Op dit moment heb ik een duoblok gemonteerd op een triax 70cm schotel. Ik gebruik die voor de ontvangst van 19,2 en 23,5 op de camping in combinatie met canal digital. Nu zijn bijna alle voor mij belangrijke zenders op astra 23,5. Om de kwaliteit te verbeteren wil ik er nu een INVERTO BLACK ULTRA SINGLE HGLN 40MM LNB op zetten. Kan dit in de bevestigingsbeugel die er nu op zit voor het duoblok en gaat dit de kwaliteit verbeteren. Voor die € 10,- wil ik het graag uitproberen. Maar misschien klopt de combinatie niet. Dat wil ik graag weten. Op de foto de huidige opstelling. Bedankt
Sprietje Geplaatst: 10 juni 2018 Geplaatst: 10 juni 2018 (aangepast) Ja, je kunt die er gewoon op plaatsen. Je moet wel die verloopring van 40 naar 23mm weghalen. De kop van de Inverto Black Ultra Single moet je ongeveer 10mm van de klem af zetten. De foto is een Triax 64. De duo-lnb staat niet goed afgesteld. Ten eerste kun je beter die andere kop in de klem zetten. Ten tweede staat de duo-lnb ongeveer horizontaal terwijl die ongeveer 11 graden schuin moet staan, de rechtse kop het laagste. 10 juni 2018 aangepast door Sprietje
a33 Geplaatst: 10 juni 2018 Geplaatst: 10 juni 2018 (aangepast) Betere signaalkwalititeit krijg je doorgaans van een grotere schotel, niet van een andere LNB. Dus of je nu een losse, single LNB gebruikt, of de LNB in het monoblock, zal niet veel uitmaken denk ik. Dus net als Sprietje adviseert, zou ik de 23oost kop van de het monoblock midden boven de arm monteren, en de schotel steeds daarop uitrichten. Dan houd je zelfs beschikking over het signaal van 19oost. Hoewel..... Je kan ook de skew van de 23oost-kop nog wat verdraaien om de ontvangst op 23 oost nog verder te verbeteren, en het kan zijn dat je daarmee het signaal van 19oost verslechtert of zelfs verliest. Maar dan heb je in ieder geval wel het maximale uit je 23oost kop gehaald; vergelijkbaar met wat je met een single LNB zou kunnen. groet, A33 10 juni 2018 aangepast door a33 Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.
Tapaz Geplaatst: 12 juni 2018 Auteur Geplaatst: 12 juni 2018 heb de duo lnb ingesteld volgens de aanwijzingen van Sprietje. Dat maakt inderdaad een groot verschil.
Sprietje Geplaatst: 12 juni 2018 Geplaatst: 12 juni 2018 (aangepast) Heb je hem ook zo ver mogelijk naar voren ingesteld, dus zo dicht mogelijk naar de schotel? 12 juni 2018 aangepast door Sprietje
Tapaz Geplaatst: 12 juni 2018 Auteur Geplaatst: 12 juni 2018 Heb ik gedaan. Ondertussen de Inverto Black getest. Weinig verschil. Monoblock 8 ledjes op kwaliteit en level op de Schwaiger 9002. Dit zowel op 19.2 als 23.5. Op de Inverto ook 8 ledjes op kwaliteit en level. Wordt dus een backup als de ene het begeeft.
a33 Geplaatst: 12 juni 2018 Geplaatst: 12 juni 2018 1 uur geleden zei Tapaz: Ondertussen de Inverto Black getest. Weinig verschil. Monoblock 8 ledjes op kwaliteit en level op de Schwaiger 9002. Dit zowel op 19.2 als 23.5. Op de Inverto ook 8 ledjes op kwaliteit en level. Zo ben jij ook weer 10 euro wijzer geworden! Maar fijn dat nu de 23oost ontvangst verbeterd is. Groet, A33 Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.
Tapaz Geplaatst: 12 juni 2018 Auteur Geplaatst: 12 juni 2018 Ach ja, een diepte-investering voor de toekomst. Misschien komt hij nog eens van pas als ik een Wavefrontier T90 aan de gevel ga hangen met daarop 4 koppen. Hoef ik er nog maar 3 te kopen. Als ze niet te breed zijn tenminste om naast elkaar te plaatsen. Maar dat is voor later een zorg.
Sprietje Geplaatst: 12 juni 2018 Geplaatst: 12 juni 2018 Tapaz schrijft: Ondertussen de Inverto Black getest. Weinig verschil. Monoblock 8 ledjes op kwaliteit en level op de Schwaiger 9002. Dit zowel op 19.2 als 23.5. Op de Inverto ook 8 ledjes op kwaliteit en level. Dit zegt dan meer over de nauwkeurigheid van de Schwaiger 9002 Het monoblock wat je hebt is geen duo-lnb waarvan de antennes gedraaid gemonteerd zijn. Het is een 3° monoblock waarvan de antennes recht gemonteerd zijn. Staat het monoblock op de juiste schuinte ingesteld om beide satellieten te ontvangen, dan staan de antennes dus 7,5° verkeerd t.o.v. de satelliet. Bovendien is het ook een misvormde feedhorn want om ze dicht genoeg bij elkaar te krijgen, is een kwart deel niet cirkelvormig. Ook kun je de kwaliteit van een monoblock niet vergelijken met een Inverto Black Ultra.
Tapaz Geplaatst: 12 juni 2018 Auteur Geplaatst: 12 juni 2018 Ik neem het graag van je aan Sprietje, maar hier haak ik af vanwege gebrek aan kennis hoe goed ook door jou onderbouwd.
Sprietje Geplaatst: 12 juni 2018 Geplaatst: 12 juni 2018 Bij een echte duo-lnb voor de ontvangst van de Astra 19,2 en 23,5 staan de antennes schuin, zie bijlage.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen