Ga naar inhoud


Laden lijst opnames duurt plots wel 4 minuten inplaats van 2 seconden.


Pedblu

Aanbevolen berichten

Dag,

Ben een nieuwe maar tot nu toe een uiterst tevreden gebruiker van Openpli 6.2 icm de Solo 4k.

Sinds kort duurt het laden van de lijst met opnames zomaar 4 minuten of langer met zo'n bufferdraaiding linksboven. 

Heb de harde schijf er uit en nieuw ingedaan. Mijn openpli en instellingen via backupsuite compleet ersteld. Laatste updates geinstalleerd en het probleem blijft:(

Nog nooit gehad.

Iemand een idee?

VU + Ultimo 4k, Solo 4k, triple head, Pli 8

Link naar reactie
Delen op andere sites


Uhh.. en ik heb natuurlijk mijn uiterste best gedaan om te zoeken op het forum zelf. Helaas heb ik geen antwoord kunnen vinden.

Alles doet het goed en snel. Alleen bij het opvragen van de opnames gaat de zandloper aan de gang en loopt 4 a 5 minuten zand:)

VU + Ultimo 4k, Solo 4k, triple head, Pli 8

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit probleem ben ik in die vorm hier nog niet eerder tegengekomen, dus wordt het een beetje gissen naar de oorzaak.

Wat het eerste bij mij opkomt is een probleem met de schijf zelf, maar nogmaals, dit is puur in de ruimte gissen.

Ik had hiervoor 2 stuks SOLO2 met interne HDD maar nooit problemen daarmee gehad.

 

Jij zou ook de SOLO2 opnieuw kunnen flashen, kost weinig moeite en wellicht lost dit het probleem op.

Een andere wat lastigere optie is de HDD in de SOLO2 te formatteren maar dan zal jij de data eerst veilig moeten stellen.

 

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank,

Heb m terug geflashed naar pli 6.1 en nog verder van alles. Zojuist een andere HDD geplaatst en nu lijkt alles weer ok.

Denk dus inderdaad dat de harde schijf is overleden. Zal zo nog proberen de opgenomen programma eraf te halen en anders... helaas pindakaas:)

 

Nogmaals dank voor het wijzen in de juiste richting,

VU + Ultimo 4k, Solo 4k, triple head, Pli 8

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat het weer functioneert.

Voordat je de data probeert te kopiëren zou ik eerst een herstel- / controleprogramma voor harde schijven op los laten.

Als er een fout ontdekt wordt wordt de meestal hersteld of althans gemarkeerd.

Dit kan wellicht 1 of 2 opnamen kosten maar dan gaat het kopieren wel een stuk sneller.

 

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat heet de "spinner"

en dat is in verschillende skins een draaiend ding of een blokjes balk

:D

 

geeft niets hoor,

ik denk dat er zeer zeker een fout in de lijst van opnames kan ontstaan , naast een hardware fout op de hdd

indien je database van de opnames stuk is, kun je hem ook wissen en opnieuw laten opbouwen in VTI

  • Like 1

Rocket

Goldfrapp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...