Ga naar inhoud


skype op linux alternatieven?


Tonskidutch

Aanbevolen berichten


viber, whatsapp kunnen bijde op windows draaien. Ze zijn echter wel aan een GSM nummer gekoppelt. Viber doet het wel als je GSM geen internet heeft, maar Whatsapp werkt alleen als je GSM internet verbinding heeft.

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minuten geleden zei Tonskidutch:

zonder telefoon account, enkel IP

Voor Windows heb je Miranda NG, vroeger had je er nog veel meer maar weet niet of die nog bestaan. Of Miranda NG er ook is voor Linux geen idee nog.

 

EDIT: hier nog 2

 

TRILIAN Mac OS X, Windows, Linux, Android, Blackberry, iOS

PIDGIN Mac OS X, Windows, Linux, BSD
 

 

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

dank je wel voor het leesvoer,

;)

 

als ik het aandachtig lees, dan komt bij mij het volgende commentaar, maar geen conclusie

 

Trilian is voor bedrijven gedacht in een intranet omgeving en gebruikt eigenlijk ook het skype protocol voor extern

Pidgin heel smart maar video conference online is lastig bij dit product en de website wordt niet meer echt ondersteund sinds 2016 (build you're own of wel do it yourself is het motto)

 

als chat alternatief een optie en heel interessant

 

 

 

aangepast door Tonskidutch

90

John Mayall

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik eigenlijk enkel nog maar Skype om met een paar Apple computers te kunnen chatten, video gebruik ik al een jaar of 2 niet meer.

 

Voorheen had ik zelf Trilian onder Linux Mint en Windows en dat beviel me prima, maar nogmaals het is lang geleden. Pidgin gebruikte ik daarvoor al een tijd onder FreebSD maar daar te weinig mee gedaan om er echt iets nuttigs over te kunnen zeggen.

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Op 15-6-2018 om 13:35 zei Frans B:

viber, whatsapp kunnen bijde op windows draaien. Ze zijn echter wel aan een GSM nummer gekoppelt. Viber doet het wel als je GSM geen internet heeft, maar Whatsapp werkt alleen als je GSM internet verbinding heeft.

WhatsApp werkt hier ook prima op de laptop met W10

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...