Ga naar inhoud


Deel netwerkapparaten niet meer zichtbaar


Con

Aanbevolen berichten

16 uur geleden zei catw:

Penthe, hoe ziet jou dns cache er uit dit kan je zo bekijken als administrator onder CMD uitvoeren: ipconfig /displaydns

Als het te veel is, bij 27/7 uur aanstaan, even legen en bekijken hoe jou WiFi daarna  werkt.

Mijn DNS is keurig schoon, maar geef ook al tig keer aan dat het door WIFI storingen komt. Het continu moeten reconnecten met de router geeft IP conflicten en dan vallen er apparaten weg uit het netwerk, helaas werkt er hier heel veel nog op 2.4 anders was het probleem hier waarschijnlijk al wel opgelost maar heb geen zin er extra geld tegenaan te kwakken omdat de buren storen. IK heb nu een deel opgelost door het voledig van het net te halen, dus inplaats van netwerk streamen kopieer ik nu de media op een usb stickje en speel het zo af. Daar komt geen drol meer tussen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 56
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

14 uur geleden zei Pluizebol:

Uitgeschakeld en opnieuw opgestart.

Helaas, het bood geen soelaas.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dual boot met aan beide kanten W10. Aan de testkant heb ik nu geupdated tot 1803. Tot mijn verbazing werkten de netwerken meteen zoals vanouds zonder ingrijpen.

Dus direct weer toegang tot een andere PC, tot mijn Rebox en tot mijn Raspberry Pi.

Alles is wel verbonden met een draad, dus geen WiFi.

Het kan dus wel met 1803.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Tonskidutch:

heeft u nog smb1.0 in de windows onderdelen staan en aangevinkt ?

dat verdwijnt binnenkort

 

Klopt, is SMB1 afhankelijk. De vinkjes bij SMB1 waren niet verwijderd met de 1803 update. Omdat ik met de W10 Pro versie dit soort updates 1 jaar kan uitstellen betekent dat, dat na de 1803 update ik nog langer dan een jaar toegang kan blijven houden middels SMB1 tot Rebox en Pi. Daarna zien we wel weer verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee het werkt anders, de nieuwe update schakelt SMB 1 uit na 2 weken maar dit kun je gewoon weer aanzetten, er zit verders voor nu geen tijdslimiet op als het weer aanstaat. En inderdaad als alles enkel bekabeld is zijn er geen netwerk problemen, deze worden dus echt wel veroorzaakt door de vele draadloze bronnen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook de 1803; SMB 1 staat uit onder windows; maar onder netwerk staat mijn VU nog steeds mooi weergegeven.

 

Dus mogelijk configuratie op de ontvanger eens nakijken?

 

In /etc/samba heb ik enkele bestanden staan voor de samba.cfg.

Mijn oude config zag er als volgende uit:

[global]
   load printers = no
   guest account = root
   log file = /tmp/smb.log
   log level = 1
   security = share
   server string = Vuplus %h network services
   workgroup = WORKGROUP
   netbios name = %h
   case sensitive=yes
   preserve case=yes
   short preserve case=yes
   socket options = TCP_NODELAY
   preferred master = no ;(These stop the machine being master browser, which means that it doesn't waste time there.)
   oplocks = no
   unix extensions = no

[Configuration]
  comment = Configuration files - take care!
  path = /var
  wide links = yes
  read only = no
  public = yes
  guest ok = yes

[Harddisk]
  comment = The harddisk
  path = /media/hdd
  wide links = yes
  read only = no
  public = yes
  guest ok = yes

 

 

Na een update van VTi ziet die er echter als volgende uit (staat ook dubbel met volgende filename smb_conf_vers-3.6.25-vti002)

#config version:3.6.25-vti001

[global]
   guest account = root
   security = user
   map to guest = bad user
   server string = VTi/Vu+ network shares at %h
   workgroup = VuPlus
   socket options = TCP_NODELAY
   smb passwd file = /etc/samba/private/smbpasswd
   encrypt passwords = yes
   passdb backend = smbpasswd
   idmap backend = smbpasswd
   obey pam restrictions = no
   unix extensions = no
   wide links = yes
   unix charset = utf-8
   max stat cache size = 64
   null passwords = yes

[rootfs]
  comment = Do not touch !
  path = /
  read only = no
  public = yes
  guest ok = yes
  valid users = root
  force create mode = 600
  force directory mode = 700
  force security mode = 600
  force directory security mode = 700

[Harddisk]
  comment = The harddisk
  path = /media/hdd
  read only = no
  public = yes
  guest ok = yes
  valid users = root
  force create mode = 600
  force directory mode = 700
  force security mode = 600
  force directory security mode = 700

 

 

Geen idee of het je helpt.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indien je OpenPLi 6.2 op je box hebt dan heb je SMB 1.0 inderdaad niet nodig.

De Samba versie (4 van de box) is compatible met Windows 10-1803 zonder SMB 1.0.

Windows 11 Home 64bits + Stardock Start11 v2 / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet 2GB / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ieder apparaat die SMB 2-3 of 4 heeft is compatible met Windows 10-1803 zonder SMB 1.0 

Apparaten die Samba 1 hebben kunnen in Windows 10 enkel gezien worden met SMB 1.0 ingeschakeld.

aangepast door Pluizebol

Windows 11 Home 64bits + Stardock Start11 v2 / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet 2GB / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo heb ik er al een stuk of 4 in huis die zonder SMB 1 niet meer zichtbaar zijn, dit zijn apparaten met een gesloten systeem. Aangezien deze apparaten nog dagelijks gebruikt worden heb ik SMB 1 aanstaan onder Windows 10. 1 ervan is een digitale dubbele DVB-T tuner met een NAS functie en mediaplayer, die is van 2012 maar onmisbaar in huis voor de Spaanse gratis tv zenders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan draaien die apparaten zelf Samba 1 en dan moet je inderdaad in Windws 10 ook Samba 1.0 draaiend hebben.

 

Ik meen gelezen te hebben dat MS hiervoor een oplossing aan het zoeken is in Redstone 5 die eind dit jaar Redstone 4 zal vervangen.

Let's hope together.

aangepast door Pluizebol

Windows 11 Home 64bits + Stardock Start11 v2 / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet 2GB / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20-6-2018 om 09:01 zei Tonskidutch:

in je receiver met een hogere versie van samba dan 3 schrijf je dit

etc\samba\smb.conf


min protocol = SMB2

dan ziet windows 10 je weer

dat zou je ook in je raspberries kunnen doen met die versie 4

Geprobeerd, helaas.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...