Ga naar inhoud


Deel netwerkapparaten niet meer zichtbaar


Con

Aanbevolen berichten

15 minuten geleden zei Con:

Voorlopig heb ik het opgelost met Filezilla om bestanden over te hevelen.

Maar welke tut ik ook toepas, ik zie geen pc's of pi's dan wel VU.

 

Hangen die in een Home Group ?

 

aangepast door Pluizebol

Windows 11 Home 64bits + Stardock Start11 v2 / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet 2GB / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 56
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

23 uur geleden zei Pluizebol:

 

Hangen die in een Home Group ?

 

Idd, Workgroup, zo ook mijn 3 Raspberrys.

 

Er is geen enkele PC of Raspberry gewijzigd.

Voorheen zag ik ze allemaal en kon bij enkele

dieper de mapstruktuur in (in Samba geconfigureerd)

en plots (weet niet wanneer maar denk na een update)

is er helemaal is. (wel de onderhavige pc en de Brother

printer/scanner)

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met 'Network Scanner' zie ik wél alle netwerkapparaten

inclusief (daar waar van toepassing) de onderliggende

mappen zoals ik dat in Samba heb vastgelegd.

 

Dan gebruik ik dit voortaan maar als netwerkverkenner.

 

 

Network Scanner.png

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jouw probleem is een hot topic op: https://www.tenforums.com/network-sharing/?s=2b7f1f0f8438114e767f26c46c4bed32

Er worden daar wel oplossingen gesuggereerd. Ik zal deze problemen ook wel tegenkomen bij de update naar 1803, maar voorlopig heb ik deze update dan ook uitgesteld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Con:

Idd, Workgroup, zo ook mijn 3 Raspberrys.

 

Er is geen enkele PC of Raspberry gewijzigd.

Voorheen zag ik ze allemaal en kon bij enkele

dieper de mapstruktuur in (in Samba geconfigureerd)

en plots (weet niet wanneer maar denk na een update)

is er helemaal is. (wel de onderhavige pc en de Brother

printer/scanner)

 

MS heeft in Windows 10-1803 de Home-Groups er uit gekieperd, dat schreef ik jou al een paar dagen geleden in een berichtje.
Ik gaf bovendien de volgende link met een oplossing voor dit probleem:

https://winaero.com/blog/network-computers-not-visible-windows-10-version-1803/

 

Die heb je misschien niet gelezen of niet tot op het eind gelezen.

 

Om het wat voor jou voor te kauwen heb ik er nu de volgende pdf-file uit gefilterd - misschien moet je het deze keer wel lezen.

How to Fix Network Computers are Not Visible in Windows 10 Version 1803.docx

Windows 11 Home 64bits + Stardock Start11 v2 / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet 2GB / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Pluizebol:

 

MS heeft in Windows 10-1803 de Home-Groups er uit gekieperd, dat schreef ik jou al een paar dagen geleden in een berichtje.
Ik gaf bovendien de volgende link met een oplossing voor dit probleem:

https://winaero.com/blog/network-computers-not-visible-windows-10-version-1803/

 

Die heb je misschien niet gelezen of niet tot op het eind gelezen.

 

Om het wat voor jou voor te kauwen heb ik er nu de volgende pdf-file uit gefilterd - misschien moet je het deze keer wel lezen.

How to Fix Network Computers are Not Visible in Windows 10 Version 1803.docx

Die link heb ik als eerste geprobeerd en de service 'Function Discovery Resource Publication service'

op automatisch gezet, service gestart en pc opnieuw gestart.

 

Blijkbaar moest dat op alle clients, had het alleen op de host gewijzigd.

Maar hoe krijg ik dan de Raspberry's te zien in verkenner?

(het nu in een keer een Linux vraag)

 

Zal ook nog even de pdf lezen. Bedankt voor je vasthoudendheid. :)

 

 

 

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nogmaals ik heb het zelfde probleem, en bij mij wordt het veroorzaakt door slechte WIFI verbindingen, mijn netwerk is 100% goed geconfigureerd. Start ik alles van Scrats op dus alles uit en 1 voor 1 weer aan is het hele netwerk keurig zichtbaar. Dag erna niet meer omdat verschillende WIFI verbindingen worden verstoord of verbreken er ontstaat een soort van conflict en daardoor valt zeker de helft van mijn netwerk uit bekabeld en onbekabeld. Soms komt het na een tijdje automatisch weer goed en soms duurt het ook meer dan een week voor het net zich hersteld, maar de grootste ergernis hier is het gebruik van rotte apparatuur van de buren. Zet ik WIFI geheel uit blijft het netwerk ook ok tot ik WIFI weer aanzet en dan wordt het weer een zooitje. En het is niet handig je tablet en je mobiels af te sluiten van het internet. Wel moet ik zeggen dat voor Windows 10 er was er ook geen enkel probleem was het is sinds er 2 Windows 10 computers in het netwerk hangen, ik heb dus zo mijn bedenkingen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden zei Con:

Die link heb ik als eerste geprobeerd en de service 'Function Discovery Resource Publication service'

op automatisch gezet, service gestart en pc opnieuw gestart.

 

Blijkbaar moest dat op alle clients, had het alleen op de host gewijzigd.

Maar hoe krijg ik dan de Raspberry's te zien in verkenner?

(het nu in een keer een Linux vraag)

 

Zal ook nog even de pdf lezen. Bedankt voor je vasthoudendheid. :)

 

 

 

 

Graag gedaan 🙂

Maar van die Raspberry's weet ik niet veel of zelf niets, sorry.

Windows 11 Home 64bits + Stardock Start11 v2 / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet 2GB / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden zei Penthe:

Nogmaals ik heb het zelfde probleem, en bij mij wordt het veroorzaakt door slechte WIFI verbindingen, mijn netwerk is 100% goed geconfigureerd. Start ik alles van Scrats op dus alles uit en 1 voor 1 weer aan is het hele netwerk keurig zichtbaar. Dag erna niet meer omdat verschillende WIFI verbindingen worden verstoord of verbreken er ontstaat een soort van conflict en daardoor valt zeker de helft van mijn netwerk uit bekabeld en onbekabeld. Soms komt het na een tijdje automatisch weer goed en soms duurt het ook meer dan een week voor het net zich hersteld, maar de grootste ergernis hier is het gebruik van rotte apparatuur van de buren. Zet ik WIFI geheel uit blijft het netwerk ook ok tot ik WIFI weer aanzet en dan wordt het weer een zooitje. En het is niet handig je tablet en je mobiels af te sluiten van het internet. Wel moet ik zeggen dat voor Windows 10 er was er ook geen enkel probleem was het is sinds er 2 Windows 10 computers in het netwerk hangen, ik heb dus zo mijn bedenkingen.

 

 

Heb je toevallig netwerk instellingen op power saving staan ? 

Windows 11 Home 64bits + Stardock Start11 v2 / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet 2GB / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Penthe, hoe ziet jou dns cache er uit dit kan je zo bekijken als administrator onder CMD uitvoeren: ipconfig /displaydns

Als het te veel is, bij 27/7 uur aanstaan, even legen en bekijken hoe jou WiFi daarna  werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Con, welke distro staat op de raspberry Pi? Eeventueel gewoon de versie 3.x samba installeren

(setup raspberry Pi as file server google...)

indien de pi een hogere versie dan 3 heeft zal windows hem ook zien in de netwerkomgeving

als er een share is wordt die gezien

- dus er moet ook wel een share aangemaakt worden

- bij windows 10 moet men dus ook delen van bestanden inschakelen (geavanceerd kun je regelen of dat openbaar en/of publiek moet zie afbeelding)

 

bij mij zag die in het netwerk de rest staan nadat ik de hosts had aangepast uit het welbekende topic netwerkinstellingen ET8000

Screenshot_6.jpg

aangepast door Tonskidutch
TIKFOUT

Money For Nothing

Dire Straits

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bovenstaande stond al reeds zo ingesteld en wat Linux betreft;

 

Debian GNU/Linux comes with ABSOLUTELY NO WARRANTY, to the extent
permitted by applicable law.
Last login: Sun Jun 17 17:57:11 2018
pi@Energie:~ $ man samba
pi@Energie:~ $ samba -V
Version 4.2.14-Debian

 

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Windows 11 Home 64bits + Stardock Start11 v2 / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet 2GB / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...