Ga naar inhoud


Deel netwerkapparaten niet meer zichtbaar


Con

Aanbevolen berichten

Hallo Con

Jouw situatie is -denk ik- vergelijkbaar met de mijne. Update naar 1803, sat. ontvanger en Pi niet zichtbaar in netwerk, deze apparatuur is SMB1 afhankelijk, verbinding bekabeld. Het verschil is dat ik wel toegang heb tot deze apparaten.

Als je het volgende nog niet geprobeerd hebt, probeer dan eens het volgende:

Creeer shortcut op desktop en vul in: \\ip.nummer

Belangrijk lijkt te zijn niet een naam in te vullen, maar het ip nummer van het betreffende apparaat.

Bij mij werkt dat zonder meer.

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 56
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

18 uur geleden zei boudeman:

Hallo Con

Jouw situatie is -denk ik- vergelijkbaar met de mijne. Update naar 1803, sat. ontvanger en Pi niet zichtbaar in netwerk, deze apparatuur is SMB1 afhankelijk, verbinding bekabeld. Het verschil is dat ik wel toegang heb tot deze apparaten.

Als je het volgende nog niet geprobeerd hebt, probeer dan eens het volgende:

Creeer shortcut op desktop en vul in: \\ip.nummer

Belangrijk lijkt te zijn niet een naam in te vullen, maar het ip nummer van het betreffende apparaat.

Bij mij werkt dat zonder meer.

Succes

Kun jij de precieze syntax geven?

Of er wordt bij mij naar C... gekeken of de PI wordt gestart

maar in beide gevallen geen mapstructuur.

 

Ben erachter, het is file://192.168.8.18/

'Debian PC' en de 'PI Domoticz' zie ik nu.

Alleen 'PI Energie' blijft onzichtbaar maar

daar heb ik vorige de smb.conf gewijzigd

dus ff terugzetten.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij 'PI energie' heb ik nog toegevoegd aan

de smb.conf 'min protocol = SMB2'

 

Deze zie ik nu ook via de snelkoppeling

op het bureaublad. so far so good, nu de

VU nog en een 3e PI.

 

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi zo. Voor mij is belangrijk dat ik toegang heb tot mijn HDD's verbonden aan deze apparaten.

De syntax bij mijn Rebox is dan: \\192.168.2.44\storage\USB2\Recordings

De syntax bij mijn Pi is dan: \\192.168.2.55\Intenso

Ik kan synchroniseren vanuit de PC naar mappen op deze apparaten. Grappig is dat dat met de Pi probleemloos lukt, terwijl de HDD daar ext4 geformatteerd is (voor een betere performance).

Ten slotte: als ik in een eerdere W10 versie SMB1 uitschakelde verloor ik ook de toegang tot een andere PC (met W10). Nu met de 1803 update blijft deze verbinding in stand, terwijl ik niets veranderd heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei Con:

Bij 'PI energie' heb ik nog toegevoegd aan

de smb.conf 'min protocol = SMB2'

 

Deze zie ik nu ook via de snelkoppeling

op het bureaublad. so far so good, nu de

VU nog en een 3e PI.

 

en eerder schreef je dat je ze niet zag...

 

oh wacht de snelkoppeling op bureaublad

die verdwijnt na reboot van je pC

aangepast door Tonskidutch

Comme au Cinema

Alain Delon

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Windows 11 Home 64bits + Stardock Start11 v2 / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet 2GB / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

In ieder geval niet voor die van mij, bij de WIFI storing vallen ook apparaten weg in de Windows 7 omgeving. Enige oplossing die werkt voor mij is nog altijd WIFI uitschakelen maar dat kan helaas niet omdat onze mobiels en tablet ook graag het internet op willen. Ik bereik die niet zichtbare apparaten nu via het netwerk door de naam ervan in te tikken. dus \\COMPUTERNAAM want dat werkt wel gewoon. En daarna herinnert windows dat zich waardoor je het niet meer hoeft te tikken maar gewoon selecteerd met het pijltje naar beneden rechts in de adres balk.

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Pluizebol:

Er gaat iets niet goed, heb geen toegang blijkbaar...

 

account.png.d443c0a28fae4411f6491818aa60579e.png

 

error.png.adbc0641192c5c57f50349f041576c81.png

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hier werkt de link.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei Penthe:

Hij heeft het niet over de internet link volgens mij. Die kan ik ook gewoon bezoeken.

Inderdaad, bij onderdelen in die link staan services die ik niet ge- enabled krijg ivm rechten.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat

“After installing the Windows 10 April 2018 Update (Windows 10 version 1803), File Explorer cannot connect to other devices running version 1803

ennuh, is dat dan een Pi of een sat-receiver of andere netwerkdevices, neen enkel windows machines onder mekaar en dat was wel duidelijk

Comme au Cinema

Alain Delon

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...