pirrewit Geplaatst: 17 juni 2018 Geplaatst: 17 juni 2018 Sinds kort kan ik geen bestanden groter dan 4 GB uploaden naar mijn cloudopslag. Precies op 4GB stopt het met een foutmelding. Extensie mkv of pcv of what ever gaat niet meer. Voorheen geen probleem. De browser veranderen van I.E.11 naar Firefox en probleem verholpen. Is hier een zinnige reden voor? alvast dank mvg Dreambox 8000 Openpli 7.3 HDD 1,5 TB west. dig VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor
Tonskidutch Geplaatst: 17 juni 2018 Geplaatst: 17 juni 2018 (aangepast) I.E. 11 is toch niet meer de windows browser wegens bekende fouten en beperkingen (qua reden) EDGE gebruiken certificaten worden niet meer ondersteund met oudere browsers 17 juni 2018 aangepast door Tonskidutch toevoeging Coles Corner Richard Hawley
pirrewit Geplaatst: 17 juni 2018 Auteur Geplaatst: 17 juni 2018 Bedankt ik gebruik windows 8.1 en heb nu firefox. Voorlopig werkt het prima. grts Dreambox 8000 Openpli 7.3 HDD 1,5 TB west. dig VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor
Tripleboy Geplaatst: 17 juni 2018 Geplaatst: 17 juni 2018 Ik heb een NAS, zo blijf je de Baas over wat je upload. GIGABLUE UHD QUAD 4K XTREND ET8500 / ET7500 VU+ Duo2 / VU+ Solo SE
Jürgen Geplaatst: 19 juni 2018 Geplaatst: 19 juni 2018 Daar ben ik ook nieuwsgierig naar!!! Ik gebruik al enkele jaren zowel iCloud als Google Drive als opslag en dat bevalt mij prima. Gebruikthuis ook wel een NAS maar als ik oo pad ben heb ik natuurlijk niets aan een NAS. MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021
Tonskidutch Geplaatst: 19 juni 2018 Geplaatst: 19 juni 2018 hij zal wel met zo'n ding door het dorp lopen met een terrabyte aan cloud opslag kan ik aardig door de bocht en dat is met respect een veiligere opslag dan een NAS die kapot kan gaan (maar hier ook in reserve staat) Coles Corner Richard Hawley
Tripleboy Geplaatst: 19 juni 2018 Geplaatst: 19 juni 2018 (aangepast) Ook bij een cloud gaat de stekker er soms uit, en dan is je data opeens niet meer toegankelijk, en heb je al die tijd voor nop afgedokt ( gemakzucht noemt men dat). Er zijn al meerdere cloud bedrijfjes over de kop gegaan, en dan zijn ze opeens niet meer te bereiken. Nas is overal toegankelijk, en trouwens wat zou er niet stuk kunnen gaan het blijft techniek, hier loopt een DS1010 al een 8 jaar zeer behoorlijk, de opvolger DS919+ is nu bezig zijn taak aan het overnemen. Tegenwoordig is een Cloud in recente Nassen standaard ingebouwd en in enkele minuten geconfigureerd, en je bent zelf volledig de baas erover. https://www.computeridee.nl/workshop/overal-bij-uw-nas/ Synology Het stappenplan Open http://find.synology.com in een internetbrowser om de gebruikersinterface van de NAS te openen. Bijvoorbeeld Google Chrome, Safari, Firefox of Internet explorer. Doe dit op een computer die met hetzelfde netwerk verbonden is. Ga hier vervolgens naar het configuratiescherm. Kies voor 'QuickConnect'. Schakel het selectievakje 'QuickConnect inschakelen' in. Log in met een Synology account. Indien je nog geen account hebt is deze hier direct aan te maken. Kies na het inloggen een naam voor je NAS waarmee je deze van buiten je netwerk kunt benaderen en vul deze in bij 'QuickConnect ID'. Laat het selectievakje bij 'automatische port forwarding' aangevinkt. Klik op geavanceerd en zorg ervoor dat de selectievakjes voor zowel DSM als de mobiele applicaties aangevinkt zijn. Dus Tonski voorleer met je gebruikelijke onzin af te komen, neem eens vooraf wat info op, dat scheelt dan weer wat desinformatie op het forum. 19 juni 2018 aangepast door Tripleboy 1 GIGABLUE UHD QUAD 4K XTREND ET8500 / ET7500 VU+ Duo2 / VU+ Solo SE
luisteraar Geplaatst: 19 juni 2018 Geplaatst: 19 juni 2018 Wel een beetje off topic van mij. Mijn prive data files komen niet op een cloud daar zitten spionnen mijn bestanden te bekijken. Al die sites zijn info gierig 1
Moderator ceesv Geplaatst: 19 juni 2018 Moderator Geplaatst: 19 juni 2018 Voor jou zijn er speciale aluminium hoedjes. En zolang jij met jou computer aan het internet bent aangesloten weet ik waar jou computer woont. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
luisteraar Geplaatst: 19 juni 2018 Geplaatst: 19 juni 2018 slaap maar door binnen kort zal daar ook wel een bommetje ontploffen zoals bij FB analytica ...
Jürgen Geplaatst: 19 juni 2018 Geplaatst: 19 juni 2018 Er blijken toch meer personen aan paranoia te lijden dan dat ik tot nu toe dacht...😎 MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021
Tonskidutch Geplaatst: 19 juni 2018 Geplaatst: 19 juni 2018 ik heb al vaker erover geschreven: reeds sinds de aanschaf van de nieuwe NAS QNAP TS 251+ met 8 GB geheugen heb ik in 2016 een QNAPCLOUD ingesteld. maar daar gaat het hele vraagstuk niet over tripleboy dat is iets heel anders op jOUW NAS dan waar de vraagsteller het over heeft het gaat over de certifikaten en protocollen die inmiddels alleen door moderne browsers ondersteund worden vandaar dat je zinsnede Op 17-6-2018 om 19:58 zei Tripleboy: Ik heb een NAS, zo blijf je de Baas over wat je upload. mij vreemd leek en ik dus wel moest vragen ter opheldering ik heb het nu gelezen, dank daarvoor, het heeft er niets mee van doen Coles Corner Richard Hawley
Tripleboy Geplaatst: 19 juni 2018 Geplaatst: 19 juni 2018 (aangepast) Natuurlijk wel, ik heb zijn problemen niet met een Cloud op de NAS. 19 juni 2018 aangepast door Tripleboy GIGABLUE UHD QUAD 4K XTREND ET8500 / ET7500 VU+ Duo2 / VU+ Solo SE
Tonskidutch Geplaatst: 20 juni 2018 Geplaatst: 20 juni 2018 Een en ander kan ook met een NAS Mycloud, daar heb je gelijk in. De kwestie is echter dat indien jouw NAS niet ook een externe backup heeft je nog steeds alleen een aardige WAN toegang hebt gevonden om van overal aan de Fysieke NAS te komen maar je data eventueel helemaal foetsi is bij hardware malfunction van die Locale NAS dat is met een Cloud anders want afhankelijk van je Cloud wordt de server space / data-ruimte gehostet op verschillende fysieke plekken op het continent en over de aardkloot verspreid die bij een hardware probleem van een fysieke server onmiddellijk van de ene mount migreren naar een andere die wel werkt (ik beschrijf het eigenlijk nog te simpel daar de citrix omgeving en exchange hitech materiaal en ICT kent) en bij die cloud protocollen is de veiligheid belangrijk, dus moet men een geupgrade en veilige browser gebruiken waar geen enkel lek in zit (vooralsnog bekend lek) de bestandsgrootte en ook de aantal bestanden wordt meteen in een onveilige omgeving als "nono" bestempeld door de server zelf (als is gelijk met niet wenselijk) dus je kunt geen upload verrichten dus jouw Cloud op de NAS is niet een duurzaam instant gehouden DATA Cloud met backup fasciliteiten Coles Corner Richard Hawley
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen