Ga naar inhoud


Wie luistert er nog naar 3FM?


Noordzee

Aanbevolen berichten

18 minuten geleden zei schimpie:

Worden ze wat ouder, de 3FM luistaars van enige jaren geleden, die zitten bij Radio 2 met de DJ's en muziek uit hun tienerjaren.

De ouderen (30+), want zo gaat het in radio-land, luisteren naar Radio 10, 100%NL, etc.

 

Nou nou, wel erg generaliserend hoor. DJ's boeien me helemaal niet. Muziek uit mijn tienerjaren (70-80) was ronduit ruk. Ik begon het pas leuk te vinden toen punk in kwam. Mijn held op Hilversum 3 was Alfred Lagarde. Nu luister ik meer naar Gothic en Trash-Metal.

 

Mijn smaak zit dus sowieso niet bij de omroepen.

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 82
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Luister vooral niet naar je achterban, dan kan je een terugval in interesse verwachten. Ik heb eerlijk gezegd nog nooit een enquete gezien van een radiostation of tv-zender. Zouden ze eens moeten doen en dat vooral serieus nemen en iets mee gaan doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik luister thuis nog wel naar gold 1548 (vroeger op am), nu via internet. Onderweg in de auto 's-ochtends BNR en 's-middags terug ook. Op het werk varieert het van arrow classick rock tot sky radio summer hits / lounge of slam fm.

Maar 3fm dat is echt niet meer van deze tijd. Het verbaast me eigenlijk dat dat nog bestaat. Vroeger had je Curry & van Inkel, en de cd show met WIm van Putten. Ik weet niet wat ze allemaal uitschakelden voor de cd show, maar dat klonk al een stuk beter zonder al die geluid verbeteraars. En de avondspits. Als er iets een goed radioprogramma was dan was het de avondspits met Frits Spits. Of de Soulshow met Ferry Maat. Voor de rest heb ik eigenlijk geen herinneringen aan radio programma's.

Ik heb nog een tijdje naar qmusic geluisterd toen Jeroen van Inkel daar een ochtend programma had, maar dat is ook opgehouden.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na de zeezender-periode van Radio Noordzee, Radio Mi Amigo, Radio Caroline, Radio Delmare, Radio Monique etc.... kwam de periode waarin ik veel naar lokale piratenzenders luisterde. (Groeistad, Sweet Lake City, Cuna en diverse Rotterdamse piraten zoals Free Radio Rotterdam.) Toen de piraten één voor één de lucht uit gehaald werden ben ik toch maar overgestapt naar  3FM. Met name de periode van zo'n vijf jaar tot tien jaar geleden was best leuk. DJ's als Giel Beelen, Rob Stenders, Gerard Ekdom, Coen Swijnenburg en SanderLantinga maakten er wat moois van.

 

Inmiddels zijn die allemaal verdwenen van 3 FM  en bovendien is het muziek-format drastisch gewijzigd. Tegenwoordig ook veel hip-hop en andere muzieksoorten die ik niet trek. Kennelijk val ik niet meer onder hun doelgroep en met mij hebben vele anderen wat anders opgezocht. Veel mensen zijn naar het nu uiterst-populaire Radio 2 overgestapt.      

aangepast door Noordzee

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20-6-2018 om 08:06 zei Gerard 76:

RadioNL overdag en Radio10 eind vd middag.

Vroeger altijd Veronica op maar dat station is de naam Veronica niet meer waard.

Sinds die Giel er bij is ben ik naar radio 10 gegaan

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Radio Stad Den Haag draait al mijn favo muziek en deze hebben een App die ik met 4G dus gewoon in de auto kan beluisteren, al die commerciele muziek zenders kan ik tegenwoordig missen als kiespijn. Vroeger op mijn werk stond er vaak radio 10 gold of sky radio aan en daar werd ik echt depressief van. 3FM heb ik trouwens vandaag heel even aangehad om eens te horen wat die doen, mijn conclusie pokkeherrie :)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19-6-2018 om 22:17 zei Pionewbie:

In die lijst zit minstens een fout. NPO3 heeft in absolute aantallen minder dan Sky Radio, maar in % meer.

In een grafiek uitgezet zie je dat absolute aantallen en procenten niet synchroon lopen, wat wel zou moeten zijn.

Hoe betrouwbaar is het allemaal.

Er is een verschil tussen marktaandeel en weekbereik.

Marktaandeel is het gemiddelde gedeelte (in %) van de totale luistergroep die een zender beluisterd.

Weekbereik is het absolute aantal mensen die per week minstens 15 minuten een zender beluisterd.

Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tegenwoordig luister ik alleen nog naar de thema zenders die je bij een kabel abbo krijgt.

Muziek zonder veel geklets en afgestemd op mijn stemming.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...

Er zijn vandaag weer recente luistercijfers gepubliceerd. 3FM is wederom gezakt naar een historisch dieptepunt van 2,3% 

 

Een grafiek van de laatste jaren spreekt boekdelen: 

 

3FM-luistercijfers-2012-2018.png

 

De cijfers van november/december 2018: 

 

 

Afbeelding

 

bron: https://nationaalluisteronderzoek.nl/update-luistercijfers/

 

 

NPO Radio 2 is voor het eerst sinds tientallen jaren weer de grootste zender over het gehele jaar 2018. In de laatste periode van het jaar is de zender altijd al de nummer één vanwege de Top 2000. Maar elk jaar weer wordt het record aan luisteraars gebroken. Nu dus 16,9% over de maanden november en december 2018 gemiddeld. Ik vermoed dat ze in de Top-2000 week ver over de 30% heengaan. 

 

Wat gaat 2019 brengen? 

Blijft NPO Radio 2 marktleider? 

Hoe ver gaat 3FM nog zakken, voordat ze hun plek op de FM kwijt raken aan het nu al veel populairder NPO Radio 5? 

 

 

 

 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sprietje Tom Mulder ken ik wel, alleen dat programma niet...

 

Wel "50 pop of een enveloppe" en soms ook tussen 19.00 en 20.00 op de donderdagavond...

 

Acht die tijden waren toch heel wat simpeler en fijner (wat radio aan gaat)

De dagen waren onderverdeeld per omroep: (als ik het mij goed herinner)

Maandag - Avro (met toppop radio)

Dinsdag - Kro

Woensdag - geen idee (is geen omroep)

Donderdag - Tros (mijn favoriet met dus Tom Mulder, Ferry Maat (Soulshow) en Wim van Putten <- de CD Show)

Vrijdag - Top 40 rond 15.00

Curry en van Inkel met minimixen van B. Liebrand

De stemband van Kees Schilperoord en Erik de Zwart

Zaterdag - NCRV

Zondag - van alles, maar vooral de Nationale Hitparade met Frits Spits

 

En wat een feest elke werkdag van 18.00 - 19.00 met de avondspits van Frits Spits, vakman

En 'de meeste swingende koopavond van de week' de Soul Show op donderdagavond

aangepast door Loek3000

T90, Mutant HD 51

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden zei Loek3000:

 

Maandag - Avro (met toppop radio)

Dinsdag - Kro

Woensdag - geen idee (is geen omroep)

Donderdag - Tros (mijn favoriet met dus Tom Mulder, Ferry Maat (Soulshow) en Wim van Putten <- de CD Show)

Vrijdag - Top 40 rond 15.00

Curry en van Inkel met minimixen van B. Liebrand

De stemband van Kees Schilperoord en Erik de Zwart

Zaterdag - NCRV

Zondag - van alles, maar vooral de Nationale Hitparade met Frits Spits

 

 

Maandag - AVRO 

Dinsdag - VARA 

Woensdag - KRO 

Donderdag - TROS 

Vrijdag - o.a. NOS en later Veronica

Zaterdag - NCRV 

Zondag - o.a. VPRO en EO 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei Noordzee:

 

Maandag - AVRO 

Dinsdag - VARA 

Woensdag - KRO 

Donderdag - TROS 

Vrijdag - o.a. NOS en later Veronica

Zaterdag - NCRV 

Zondag - o.a. VPRO en EO 

 

 

Klopt inderdaad, bedankt voor de correctie

Zaterdag de dik voor elkaar show

Zondag zat ook de NOS met de N.H.

T90, Mutant HD 51

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik herinner mij alleen nog "Joost mag niet eten" en de cursus van Drs. Ijzerbout.

Alles wat daarna kwam was voor mij het luisteren niet waard.

Tegenwoordig wordt radio alleen nog maar in de auto beluisterd en dan in hoofdzaak de klassieke zenders, omdat daarop je het minst wordt gestoord door onderbrekingen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...