Ga naar inhoud


Wie luistert er nog naar 3FM?


Noordzee

Aanbevolen berichten

Met het ombouwen van mijn Alhambra naar grijs kenteken auto hebben ze de achterramen met ingebouwde antennes ook moeten verwijderen.

Daarvoor in de plaats is er een sprietje geplaatst ipv. de aanwezige versterkers te gebruiken voor een perfecte ontvangst.

Dus heb nu een waardeloze ontvangst en wil je dan naar een andere zender dan 3FM luisteren dan kun je elke paar km op zoek naar een andere zender als je kris kras door Nederland gaat.

Dus met het serious request gebedel tijdelijk overgestapt naar andere zenders maar was blij dat ik weer terug kon naar 3FM.

Wat wel opvalt is dat als je naar de andere populaire zenders gaat er eigenlijk niets verandert alleen dat je dan de DJ's hoort die vroeger op 3FM te horen waren en op de nieuwe zender gewoon hetzelfde doen als wat ze vroeger op 3FM deden.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 82
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Die schreeuwende DJ's (na Joost den Draaier die het nog wel leuk deed hebben de meesten het idee dat hard en veel schreeuwen en ouwehoeren je succes levert; wie weet is het zo, want steeds meer schreeuwers en gezwets) zijn naast de reclame de reden dat ik snel bij de meeste radiozenders weg ga en een cassette of CD draai in de auto.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, als je dan net als ik vaak 4 uur per dag in de auto zit dan moet je of heeeel veel CD's in de auto hebben of je hoort toch ook regelmatig hetzelfde en dat is toch ook niets. Verder hoor ik ook wel eens graag wat nieuwe muziek en zit ik niet vastgeroest in oude vertrouwde muziek.

Oké ik denk ook net zo vaak van "krijgen ze ook nog betaald om zoiets uit te brengen" maar ja er zit ook best wel eens wat leuks tussen.

Daarnaast ontgaat je met een CD dan ook veel nieuws en kom je vaak bij meerdere klanten op een dag dan is het ook wel handig om mee te kunnen praten over wat er op dat moment speelt en dat je vooraf een standpunt hebt kunnen vormen ipv. achter de rest aan te moeten lopen omdat je niet weet waar het nu precies over gaat.

Luister ik dan naar radio 1 of 2 dan denk ik vaak "joh ik luister naar de radio", wil ik een praatprogramma dan kijk ik wel naar Jinek oid. ipv. verplicht te moeten luisteren naar een over geproduceerd item van iemand die overtuigd is van zijn eigen gelijk.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

en dat keer 5 dagen is al 15 cd's per week of wel een complete verzameling in je auto, nou mij niet gezien laat mij dan maar naar een radio zender luisteren waar de nodige gebbetjes worden uitgehaald er elk half uur een nieuws bericht is, er ook muziek gedraaid wordt die altijd niet alledaags is of van die liftmuziek die voortdurend op Sky te horen is

Ik stap gewoon in de auto en laat me elke dag weer verrassen wat er te horen is.

Ik moet wel zeggen dat 3Fm na de bende van Frank mij toch ook wel wat te alternatief wordt en dat ik dan wel eens wil overschakel naar wat anders.

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je wel vaker gedurende de dag luistert valt jou misschien op dat er een tape / playlist is die WEKEN lang door gedraaid wordt

een playlist van de minst dure vergoedingen (qua song) aan Buma Stemra en met veel promotion zooi die gratis zijn

 

er zijn weinig alternatieve zenders die gewoon draaien wat een DJ of wel radio presentator in de bolle kop krijgt ( en/of echt op verzoek; bestaat niet meer )

want dat kan duur worden voor de uitzendgemachtigde (gezien het beginsel dat men daarvoor moet betalen aan de rechthebbende)

 

zo langzamerhand begint me die platen bonanza ook de strot uit te komen net als 3FM

 

 

 

 

Schools Out For Summer

Alice Cooper

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan ik me bij aansluiten. Als ik in de schuur of de garage aan het werk ben heb ik de radio vaak aanstaan. Betekent als je niet met zaagmachines ed. bezig bent zacht zetten bij reclame, zappen bij geschreeuw of gezwets en met een paar uur per dag is alles na een paar dagen 3x voorbij gekomen op alle zenders.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je geen USB aansluiting op de ontvanger, op een USB stick past veel muziek en het is gemakkelijk verwisselbaar (de USB stick evenals de muziek die er op staat). ;)

music-notes-spiral.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vroeger was 3 FM, toen nog Hilversum 3 keigoed. Ze moesten wel wilden ze luisteraars van Veronica, en Noordzee afpakken. Zelfs verschillende dj's van de piraten gingen later aan de slag bij Hilversum 3. dat was de tijd van Caballero ,Campina ijs en Stimorol chewing gum en Joost den Draaijer, Felix Meurders , Frits Spits en later Lex Harding en Ferry Maat. heb er soms heimwee naar als ik ze heden ten dage bezig hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei astro iris:

Vroeger was 3 FM, toen nog Hilversum 3 keigoed. Ze moesten wel wilden ze luisteraars van Veronica, en Noordzee afpakken. Zelfs verschillende dj's van de piraten gingen later aan de slag bij Hilversum 3. dat was de tijd van Caballero ,Campina ijs en Stimorol chewing gum en Joost den Draaijer, Felix Meurders , Frits Spits en later Lex Harding en Ferry Maat. heb er soms heimwee naar als ik ze heden ten dage bezig hoor.

Nou romantiseer je het verleden van Hilversum 3, want ook in die tijd was de zender alleen leuk op bepaalde uren en bij bepaalde omroepverenigingen (TROS/VPRO). Joost de Draaijer ging naar Hilversum 3 uit onvrede en eigenbelang, Ferry Maat toen de zeezenders weg waren op Mi Amigo na. Frits Spits werkte oorspronkelijk bij de VARA en is nooit zeezender dj geweest.  Felix Meurders kwam van Radio Luxemburg en werkte bij de VARA vooral als presentator van identiteit-bepaalde programma's (In de Rode Haan), en Lex Harding heeft nooit voor Hilversum 3 gewerkt, dacht ik. De tijd die jij hierboven omschrijft was voor mij meer de Mi Amigo/Caroline periode. 😉 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja Eduard07 is al een tijdje geleden en na zoveel jaren al een paar hersencellen minder. Maar wat Lex Harding betrof, dacht ik dat hij vanaf 1976 enkele jaren de Nederlandse Top 40 op Hilversum 3 heeft gepresenteerd. Verbeter mij als het niet klopt. En ja door die zuilen historie in Nederland waren de ene programma's beter dan de andere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden zei astro iris:

Tja Eduard07 is al een tijdje geleden en na zoveel jaren al een paar hersencellen minder. Maar wat Lex Harding betrof, dacht ik dat hij vanaf 1976 enkele jaren de Nederlandse Top 40 op Hilversum 3 heeft gepresenteerd. Verbeter mij als het niet klopt. En ja door die zuilen historie in Nederland waren de ene programma's beter dan de andere.

Astro Iris, heb eens even gegoogeld op Lex Harding, en je hebt gelijk. Hij heeft inderdaad in de beginjaren 80 voor de VOO de top 40 gepresenteerd. Weet je gelijk hoe zo'n fan ik van Hilversum 3 was. NOT. En ik luisterde vanaf 1983 waarschijnlijk inmiddels naar de Ross Revenge en Laser 558.En bij goede atmosferische omstandigheden naar het Ierse Radio Nova.

Hilversum 3 was voor mij nooit een alternatief, zelfs niet als de VOO zendtijd had.

 

Tegenwoordig heeft 3FM als publieke zender een rol waar andere muziekzenders die laten liggen: een podium zijn voor nieuw talent.. BBC Radio1 speelt die rol ook.  

En daar valt m.i. genoeg van te maken. 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat bedoel ik dus ook, wil je 10 keer het zelfde liedje horen dan moet je naar Q music, veronica, sky, 538 enz. wil je ook wel eens wat anders horen dan vind ik 3Fm nog steeds de beste.

Maar zoals gezegd luister ik tussen 5.00 uur en zo ongeveer 19.00 uur naar 3FM, daar buiten wordt het mij ook te alternatief en zoek ik dan wel een zender waar ook wat meer herkenbare muziek gedraaid wordt.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...