Ga naar inhoud


Wie luistert er nog naar 3FM?


Noordzee

Aanbevolen berichten

  • 8 maanden later...

  • Reacties 82
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

In het openingsbericht van dit topic stond 3FM nog 2,9 procent. Inmiddels verder gedaald naar 2,2 procent. 

 

 

Station sep - okt
2019
aug - sep
2019
  sep - okt
2018
 
01. NPO Radio 2 13.0 % 12.4 % pijl_groen.gif0.6 11.3 % pijl_groen.gif1.7
02. Radio 538 11.2 % 10.6 % pijl_groen.gif0.6 11.7 % pijl_rood.gif0.5
03. Qmusic 10.2 % 10.1 % pijl_groen.gif0.1 9.0 % pijl_groen.gif1.2
04. Radio 10 9.6 % 9.7 % pijl_rood.gif0.1 9.9 % pijl_rood.gif0.3
05. NPO Radio 1 8.5 % 8.1 % pijl_groen.gif0.4 7.8 % pijl_groen.gif0.7
06. Sky Radio 8.1 % 8.4 % pijl_rood.gif0.3 8.4 % pijl_rood.gif0.3
07. NPO Radio 5 3.9 % 4.4 % pijl_rood.gif0.5 4.1 % pijl_rood.gif0.2
08. Radio Veronica 3.5 % 3.6 % pijl_rood.gif0.1 3.4 % pijl_groen.gif0.1
09. 100% NL 3.4 % 3.3 % pijl_groen.gif0.1 3.8 % pijl_rood.gif0.4
10. NPO Radio 4 2.6 % 2.5 % pijl_groen.gif0.1 2.5 % pijl_groen.gif0.1
11. NPO 3FM 2.2 % 2.5 % pijl_rood.gif0.3 2.7 % pijl_rood.gif0.5
12. SLAM! 1.3 % 1.3 % = 1.6 % pijl_rood.gif0.3
13. Sublime 0.9 % 0.8 % pijl_groen.gif0.1 0.8 % pijl_groen.gif0.1
14. Classic NL 0.9 % %   %  
15. BNR Nieuwsradio 0.8 % 0.7 % pijl_groen.gif0.1 0.8 % =
             
--. ORN Radio 8.6 % 9.2 % pijl_rood.gif0.6 8.2 % pijl_groen.gif0.4
--. Overige zenders 6.2 % 6.6 % pijl_rood.gif0.4 6.7 % pijl_rood.gif0.5
--. E Power Radio 5.1 % 4.7 % pijl_groen.gif0.4 6.1 % pijl_rood.gif1

 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe meer keuze er is hoe meer versnippering er komt...

Door Internetradio is de keuze vrijwel oneindig groot geworden... en ga je de radiozender kiezen die echt aansluit op jouw behoeften van het moment...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21-6-2018 om 13:20 zei schimpie:

3FM zit met een probleem. Ik heb hier een aantal mensen die tot de doelgroep behoren en die laten weten dat ze bijna nooit meer radio luisteren, muziek komt via online diensten als Spotify.

De muziekkeuze van 3FM past ook niet goed meer bij de doelgroep; daarin onderscheiden 538 en Q-Music zich waardoor die nog wel luisteraars hebben (hoe lang nog?).

Worden ze wat ouder, de 3FM luistaars van enige jaren geleden, die zitten bij Radio 2 met de DJ's en muziek uit hun tienerjaren.

De ouderen (30+), want zo gaat het in radio-land, luisteren naar Radio 10, 100%NL, etc.

 

Toen ik tiener was (rond 1975) had je op Hilversum 3 op iedere dag de vaste omroep. Op donderdag was de TROS populair, daar werd veel meer naar geluisterd dan op de dinsdag de VARA. De TROS had toen het geluid overgenomen van de zeezenders en scoorde daarmee. Diverse andere omroepen snapten het toen al niet en zijn het ook nooit gaan snappen.

Daarvoor had je Veronica en Noordzee en had Hilversum 3 amper luisteraars.

 

Ik heb zelf flink wat radio mogen maken en weet uit ervaring dat het geluid rust moet geven, een thuis-gevoel, een ons-gevoel. Dat mist al heel lang bij 3FM. Dat hadden de zeezenders vroeger, dat had de TROS in de jaren 70, en dat proberen zenders als Radio 2, Radio 10 etc. ook te hebben, ze doen in ieder geval hun best en dat zie je in de luistercijfers.

Ja, dat thuisgevoel om zelf een plaatje te mogen aanvragen. Maakt niet uit of ze het draaien, maar zo maar. Tegenwoordig moet je meedoen via allerlei spelletjes via een gratis nummer of app. Men maakt mij niet wijs dat hier niets mee verdiend wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Radio op het werk of op een andere publieke plaats is tegenwoordig uit den boze, want graaiers als BUMA/Stemra en andere parasieten van de film en muziekindustrie willen daarvan meeprofiteren.

Een werkgever betaald niet graag voor onzin, dus geen radio meer....tenzij illegaal 😁

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei drz:

Radio op het werk of op een andere publieke plaats is tegenwoordig uit den boze, want graaiers als BUMA/Stemra en andere parasieten van de film en muziekindustrie willen daarvan meeprofiteren.

Een werkgever betaald niet graag voor onzin, dus geen radio meer....tenzij illegaal 😁

Dat is al heeeeel lang zo. Volgens mij is het Stichting Reprorecht waar je betaald naar het aantal medewerkers op een locatie waar een radio aanwezig is.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt, maar een gevolg is dat er niemand meer naar de radio luistert en deze dus bereikbaar is voor een select groepje mensen.

..veelal forenzen in de auto.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

O, je werkt als busschaufeur bij De Lijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uur geleden zei Alziendoog:

Toen ik tiener was (rond 1975) had je op Hilversum 3 op iedere dag de vaste omroep.

 

Ja toen kun je mij ook nog horen op Hilversum 3 in de top 30 van Joost de Draaier: Drs.IJzerbout. Ik heb toen precies uitgelegd hoe je moest solderen en zelf een radio kon bouwen. 😂😂😂  😂😂😂

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De aflevering over de bouw en werking van de frequentie knijper was voor mij bijzonder leerzaam.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...