Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik zit al een tijdje te wachten op de DVB-S2X FCBs voor de Ultimo 4k, maar de Zero heeft al wel zo'n tuner. Als ik nu een Zero koop, kan ik dan de sat kanalen van de Zero bekijken op mijn Ultimo? Dus kan je met twee VU+ dozen elkaars kanalen bekijken?

Stel dat je een kabel tuner en een sat tuner (beide VU+) hebt. Kan je dan over het interne huis LAN de kanalen van de andere VU+ doos bekijken? Is daar transcoding bij betrokken? Of is het de ts stream die over het LAN wordt getransporteerd?

Hoe stel je zoiets in precies? Wat zijn de termen waarop ik iets meer kan opzoeken?

Dank!

Geplaatst:

als het dezelfde norm betreft, 4K of HD of SD kunnen desbetreffende die dozen elkaars zenders zien mits je het over een softcam gedecodeerd kanaal of vrij kanaal hebt

via softcam kun je meestal 2 a 4 SIDs gebruiken

mits uw intern netwerk de gigabit waardig is

met een oude zero kun je geen 4k zender weergeven

met een stream gecomitteerd aan de CI+ kun je geen tweede stream openen

en een zoek criterium is Remote Channel Stream Converter

Second Life

Mungo Parker

Geplaatst:

Dat gaat prima werken. Ondanks dat hij maar 1 tuner heeft werkt het bakje uitmuntend. Heb er hier 2 en die communiceren prima met elkaar. De kabel kanalen van de ene naar de ander en vice versa met de satelliet kanalen. Gewoon via RemoteStreamConvert. Gebruik wel de laatste VTI 13.0.9 om alle bekende bugs te omzeilen. (Over OpenPli/OpenATV kan ik niet oordelen want die gebruik ik niet). Onder VTI draait hij heerlijk snel en belangrijker erg stabiel. Wel de VTI database SQL op disabled zetten want dat werkt voor geen meter als je meerdere VU+’en koppelt.  Opname via NAS of via de PVR-Kit werkt puik. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

Geplaatst:

Dank voor de reacties.. Wel wat jammer dat Zero geen FBC tuner heeft, zijn er tuners met dvb-s2x en FBC die ook op VTI draaien? Is de DM900 daarvoor geschikt? Ik wil eigenlijk wel wat meer dan 1 kanaal kunnen kijken/opnemen.

De DM900 is wel een stuk duurder.. hmm... nog even over nadenken.

Geplaatst:

Moeten de twee tuners gelijke software images draaien om dit te laten werken?

Of kan je op de ene OpenPLI draaien en op de andere VTI?

Ik zat nog even te kijken naar een Mutant HD51, dat is een twin tuner en is niet zo duur (160-180 euro), maar ik heb nog geen VTI image voor de mutant gezien.

Geplaatst:

VTI is de huissoftware van VU+. Dreamboxen draaien er niet op. Maar RemoteStreamConvert draait op meerdere images 

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

Geplaatst:
2 uur geleden zei Hoogie:

Wel wat jammer dat Zero geen FBC tuner heeft

als je geen Unicable2 of Multimatrix op en aan of achter de wok hebt heb je er niet veel aan de FBC tuners

en dat geld voor alle enigma2 kassies

belangrijk is dat je ook voor die 8 ook voldoende vrij signaal via Unicable2 hebt en dus dan ook passende smartcard met softcam

de dreambox is met zijn ondersteuning zeer gewaagd aan de VU+

de mutant niet

Second Life

Mungo Parker

Geplaatst:

En de mut@nt gebruikt een security board waardoor die bij mij meteen afvalt. 

Geplaatst: (aangepast)

Wat die twee dozen betreft, ik heb nu al enige weken het genot van een oude zero en ik kan die ook streamen naar laptop, tablet etc.

Vraagje: als ik daar een VU+ zero 4K bijkoop, lukt dat dan om die remotestreamconvert van de nieuwe (4K, die dan bij de tv in de living staat) naar de andere te streamen of moet je echt twee van die nieuwe bakjes hebben ??

Of kan ik beter een ander nieuw model kopen, zodat ik ook mijn telenet digicorder kan vervangen door een VU+ met kabeltuner en die ook in het stream-traject opnemen ??

aangepast door pollegazon
bijkomende vraag
Geplaatst:
14 uur geleden zei Mimisiku:

En de mut@nt gebruikt een security board waardoor die bij mij meteen afvalt. 

een security board? Wat moet ik me daarbij voorstellen? Dat een provider een policy kan afdwingen op een kanaal? (niet opnemen o.i.d. of verwijderen na 2 dagen)?

Ik wil idd een schotel laten plaatsen met unicable en meerdere kabels mijn huis in. Dan met een FBC tuner de freesat kanalen van 28E bekijken. En misschien een draaibare schotel zodat ik ook het franse vrij te ontvangen pakket via dvb-s2x kan bekijken.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...