Ga naar inhoud


VU+ Ultimo 4K vs. Humax 5400C


GaMeR64

Aanbevolen berichten

Beste Sat4all leden,

 

Ik ben een beetje uit de Sat wereld geraakt maar mogelijk komt dat weer een beetje terug. Ik liep de VU+ Ultimo 4K tegen het lijf (op internet dan hoor) en zag dat deze met een FBC tuner 8 DVB-C kanalen op kan nemen. Dat in combinatie met 2x via transcoding kunnen kijken lijkt me fantastisch. Altijd gehoopt dat Humax iets kant en klaar zou bouwen maar dat lijkt er niet echt van te komen.

 

Maar nu de vraag. Hoe houdt dit apparaat zich tegenover een Humax 5400c? Uiteraard niet helemaal vergelijkbaar door slechts twin tuner en geen transcoding opties. 

 

- Hoe stabiel is dit tegenover de Humax qua gemiste opnames, soms vastloper etc.

 

- Werkt het transcoding gedeelte feilloos?

 

Ik weet dat Linux receivers meer in de hobby hoek zitten en heb de voorkeur aan zo min mogelijk gedoe. Maar 8 tuners en transcoding lijkt me erg interessant.

 

Alvast bedank voor jullie meningen en adviezen.

aangepast door GaMeR64
Typfout
Link naar reactie
Delen op andere sites


C dus kabel, van ziggo soms?

dan is dat met orange irdeto kaart heel goed te doen op de Ultimo4K

ik heb die met de oude Ultimo en de nieuwe Ultimo4K aan ziggo gezogen

 

Humax 5400c is ook een leuke kast maar je kunt nagenoeg niets personificeren / customizen

en bugs heeft die Humax best wel betreffende het wissen van films en de vrij harddisc ruimte

 

het zappen, de EPG en het zenderoverzicht is retesnel op de Ultimo4K indien je FCC inschakelt

 

Rocket

Goldfrapp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen Ziggo maar SKP (Stichting Kabeltelevisie Pijnacker). Het basis pakket wordt in HD geleverd samen met de nodige SD zenders. Ik heb wel een smartcard met extra zenderpakketen en ik heb ook nog een Quantis CI+ module. 

 

Het lijkt me fantastisch als de VU+ Ultimo 4K kan dienen als vervanger voor een Humax. Echter moet het eigenlijk wel "vrouw-proof" zijn. En ook is er niets zo vervelend als gemiste opnames. 

 

Nog meer ervaringen van andere mensen zijn van harte welkom. Ook wat betreft het installeren van Apps zoals Kodi en andere streaming abonnementsdiensten zijn alle ervaringen meer dan welkom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overweeg ook om een VU+ Ultimo 4K te kopen zodat ik de Humax kan vervangen. Heb voor komende week afspraak staan bij satellietshop in de buurt welke ook technische ondersteuning gaat geven. Fijn gevoel gevoel alles n beetje in de buurt te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

...dozenschuivers...😂

 

Inderdaad vaak weinig specifieke kennis.

Op een vraag van mij aan een bekende VU+ dealer / Satshop of ik in de VU+ SOLO 4K elke DVB-S2 Tuner kon toevoegen werd expliciet JA op geantwoord.!!! Dus niet....

 

 

 

 

 

aangepast door Jürgen

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tuurlijk! Hij bestelt hem gewoon bij een webshop en verkoopt hem door aan je ☺️

Overigens reageert tonski op alle berichten. Is goed voor zijn teller.  

  • Haha 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mimisiku, jongen dat is flauw.

 

5061,

waarom denk je dat een satelliethandelaar meer weet van het product dan de gebruikers hier op het forum, dat is een vraag en dus omgekeerd is waar en is mijn stelling.

Denk nu maar niet dat ze voor 50 euro winst op die box jou een uurtje gaan paaien. En dan heb je nog niet alle informatie erover.

Rocket

Goldfrapp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was niet voornemens dit item te kapen maar zou wel graag ff willen reageren als ts dat voor deze ene keer wil toestaan. Waarvoor mijn dank.

 

@Tonskidutch

Ik heb nergens beweerd dat een satelliethandelaar meer weet dan gebruikers (sommige!!!!) van dit door mij zeer gewaardeerde forum.

Als een middenstander z'n best doet en ik voel me daar goed bij vraag ik hem nooit hoeveel hij aan de zaak verdiend. Dat interesseert me geen ene r....t. 

Hij doet z'n best en dat wil ik waarderen en hem de zaak gunnen. Ik zal tenslotte ergens de VU+ moeten kopen.

Heb ik straks nog vragen oid zul je me heus wel en met vertrouwen in jouw/jullie kennis hier terug zien.

 

Tonskidutch ik waardeer je kennis en hulp die je steeds aan medeforummers geeft.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...