Gast Geplaatst: 21 juni 2018 Geplaatst: 21 juni 2018 Sinds lange tijd hadden wij bij T-mobile glasvezel TV regelmatig last van horizontale blokjes in het TV-beeld bij de zender RTL 4 . Op alle andere zenders geen enkel blokkerig beeld, dus alleen bij RTL 4. Uiteraard zijn alle mogelijk heden onderzocht , wat de oorzaak hiervan kon zijn, dat dit alleen bij RTL 4 gebeurt. Niemand weet het antwoord. Wat wil nu het geval ................ Op woensdag 20 juni 2018 hebben wij een nieuwe HR CV -ketel zonder boiler gekregen en nu komt het ongelooflijke .................. , bij het TV kijken naar RTL4 hebben wij ineens geen blokjes meer gezien , ook hedenavond niet meer. Is dit puur toeval, of is er iemand , die een mogelijke technische verklaring hiervoor zou hebben ; zou de oude CV-ketel met boiler voor blokjes in het TV-beeld, alleen bij RTL 4 veroorzaakt kunnen hebben ? Dat lijkt mij toch heel erg onwaarschijnlijk
Alex1970 Geplaatst: 22 juni 2018 Geplaatst: 22 juni 2018 Zender als het gaat om interactieve TV of heb je het over DVB-C? Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9 Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9 VU+ Duo / Dreambox DM800 / TBS 5925 Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.
Gast Geplaatst: 22 juni 2018 Geplaatst: 22 juni 2018 Het is ( interactieve ) TV internet en bellen . De TV is een Samsung UE 65MU 7000 en de boiler was een indirect gestookte Nibe boiler van 100 liter in combinatie met een Remeha Avanta CV-ketel , die dus nu vervangen is en waardoor de blokjes in het beeld bij RTL 4 ook ineens verdwenen waren, magie ............ ?
Gast Geplaatst: 22 juni 2018 Geplaatst: 22 juni 2018 Helaas , te vroeg gejuicht , want het probleem is weer terug . Het topic kan worden gesloten .
Alex1970 Geplaatst: 22 juni 2018 Geplaatst: 22 juni 2018 Bij iTV maakt het m.i. niet uit welke zender of video je bekijkt, dat is allemaal eenzelfde stream. Dus is het inderdaad vreemd. Wat zegt T-Mobile? Al een nieuwe ontvanger gehad? Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9 Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9 VU+ Duo / Dreambox DM800 / TBS 5925 Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.
Gast Geplaatst: 22 juni 2018 Geplaatst: 22 juni 2018 Bedankt voor je reactie @Alex1970 . De blokjes zijn stukken minder geworden, dus het TV beeld ( stream ) is sterk verbeterd . Wij kijken het nog even aan en mocht het nodig zijn, dan zullen wij T-Mobile uiteraard raadplegen . Op het forum van T-mobile is het blokjesprobleem al eerder ter sprake gebracht door anderen maar duidelijke oplossingen hiervoor zijn er ( nog ) niet. Een nieuwe ontvanger wordt niet zo gauw verstrekt .
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen