Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hi,

binnenkort gaan ook mijn ouders verhuizen (weten we wat gedaan deze zomer 😉).
Mijn ouders kijken nu via tvv, zoals je in handtekening kan lezen. Helaas, waar ze gaan, mag maximum 45 cm, HD30 is ook goedgekeurd.

Maar iedereen weet, dat dit onvoldoende is voor 23.

Nee, geen schotelpark vraag, maar het volgende.

Ze zijn gewend om met linux te werken, en ik vroeg me af, of er geen goed(kope) oplossing zou zijn bij vu, die sat en kabel aankan.

Ik dacht kabel voor Vlaamse, en sat voor Duitse. die willen ze kost wat ze willen zien.

Mijn gedacht was dan een vu, met dubbele tuner, maar ik kom enkel vu duo2 tegen, met 2 verschillende tuners.

Misschien is mijn site die ik bezocht heb verouderd of zo.

Maar die duo 2, is vrij prijzig, 259€.

Mocht ik dergelijke oplossing vinden, dan zou ik graag de kabel en satellietzenders in een lijst maken met bvb dreamboxedit als dat kan.

veranderen van boeket is te complex.

Dacht een lijst met eerst de kabelzenders, en erna de satellietzenders van 19.

met hun leeftijd boven de 80, wil ik het hen niet moeilijk maken. Maar ik weet niet, of mijn bedenkingen mogelijk zijn.

Ik weet niet of het mag, maar als iemand die naar 4K gaat en een duo2 of andere vu ontvanger verkoopt, die voldoet met bijhorende tuners, mag altijd schrijven.

Deze moet wel communiceren met een ci+. en een losse usb dvb-c tuner gaat niet via een ci slot.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

• Moderator
Geplaatst:

vu turbo tuner aanschaffen, aansluiten en klaar..

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:
24 minuten geleden zei sattv4iedereen:

maar ik kom enkel vu duo2 tegen, met 2 verschillende tuners

als je goed kijkt is er ook de Ultimo4K

en in december de DUO4K

Second Life

Mungo Parker

• Moderator
Geplaatst:

ah, ik had die ci+ wel gelezen, maar die was niet geregistreerd. Dan gaat een turbo niets brengen nee.

• Moderator
Geplaatst:

Dit zou nog een oplossing kunnen zijn:

https://www.sat4all.com/forums/topic/361665-vuplus-ultimo/?tab=comments#comment-2478829

Een ultimo kan je 3 tuners in kwijt. Bovenstaande staat te koop met 2x sat en 1x dvb-c/t tuner. Dus eigenlijk precies wat je nodig hebt.

Geplaatst:
19 minuten geleden zei wiz:

Dit zou nog een oplossing kunnen zijn:

https://www.sat4all.com/forums/topic/361665-vuplus-ultimo/?tab=comments#comment-2478829

Een ultimo kan je 3 tuners in kwijt. Bovenstaande staat te koop met 2x sat en 1x dvb-c/t tuner. Dus eigenlijk precies wat je nodig hebt.

Volgens dat ik ergens gelezen en herinner, kan een ultimo niet overweg met een ci+, maar enkel met ci?

Helaas dan ☹️

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst: (aangepast)

natuurlijk is vanaf de duo2 en nieuwer de CI+ te gebruiken

dus niet de oude Ultimo, anders had je een heel mooie kast voor dvb-sat en dvb-c

maar je kunt toch ook anders...?

een nieuwe zero voor de FTA dvb-sat voor 94€ en een nieuwe ZERO4K voor dvb-c met fbc tuner 149€ ben je ook 243 euro kwijt

kunt ze zo klein als ze zijn naast elkaar zetten en toch een afstandbediening gebruiken met een en hetzelfde image

overigens met remote channel converter kun je ook op een kast kijken naar de andere

aangepast door Tonskidutch

Second Life

Mungo Parker

Geplaatst:

Iptv met xtream plugin op een enigma2 ontvanger, is dat misschien wat?

Met een goede provider laad die de epg ook mee.

Dan heb je geen schotel nodig, alleen een goede internet verbinding.

Nog een voordeel je kan het met je huidige ontvanger gewoon eens uitproberen.

DM500HD, DM500S, Humax 5400,aston 1.05, Maximum Multi Focus E85, 28.2/5--23.5--19.2--13

Geplaatst:

Een stream van een onbekend IP-adres afspelen gaat ook indien je dat legaal doet. De meerderheid weet helaas niet wat legaal of illegaal is.

Maar dat is een gepasseerd station voor sattv4iedereen die heel goed weet dat zijn ouders niets illegaals op de receiver willen.

En bovendien die reeds een abonnement hebben voor kabelTV dat altijd garant staat voor doorgifte van het zenderpakket.

het gaat over de hardware

Second Life

Mungo Parker

Geplaatst:

Een DM525 Combo heb je voor €150. Sat en kabel in 1 doosje. Kaartslot en CI+ aanwezig. Draait snel genoeg en werkt prima. Wordt niet heet tijdens gebruik. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

@Mimisiku , met welke image, of hoe moet je dan een ci+ aan de praat krijgen in het kort?

Eventueel zou ik dan gaan naar het dreambox forum gedeelte.

indien aan bod gekomen link?

@all, indien je een legale iptv aanbieder vindt, moeten mijn ouders dan één vinden, die niet meetelt aan het datavolume. een beetje tv zou hun dan snel 50€/maand kosten, kabeltv +/- 19€/maand.

aangepast door sattv4iedereen
toevoeging

DM525 draait hier gewoon op DreamOS 2.5 met alles erop en eraan. OScam, CI+ ondersteuning en 2GB flash via Mr. Big plug-in. NewNigma2 ondersteunt ook CI+ en OScam. Opstart is door Mr.Big ruim 1 minuut, maar hoe vaak doe je dat? Vanuit stand-by na een paar seconden beeld. 

CI+ getest met Ziggo, HD+

CI getest met witte CI en TVV/CDS kaart

OScam getest met Ziggo, TVV en CDS

Heb eventueel een backup voor je met alles erin. Geldt natuurlijk alleen voor de DM525 Combo

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...