Ga naar inhoud


NPO moet 62 miljoen euro bezuinigen


Sprietje

Aanbevolen berichten

Op 10-7-2018 om 09:28 zei ceesv:

dat dus!

 

Wanneer je 62 miljoen moet bezuinigen moet je geen 29 miljoen in een te duur sportevenement steken.

De kijker betaalt zich scheel aan voetbal rechten, denk aan de 3 Euro per maand die elke abonnement aan de Eredivisie CV betaalt.

 

Het wordt tijd dat men de tering naar de nering zet.

 

 

Alleen als die nering zo krankzinnig laag wordt dat we alleen nog op gelijke hoogte staan met het mini-staatje Moldavië dan zou je niet moeten klagen over de tering maar over de vraag waarom we zo ongelofelijk krenterig zijn dat er geen enkel Europees land is dat zo weinig voor haar publieke omroepen over heeft. Het is toch volslagen krankzinnig dat we ons gedragen alsof we een ontwikkelingslandje van een paar miljoen inwoners zijn? De werkelijkheid is dat we er alles aan doen om de commercie te bevorderen en sociaal denkende mensen de kop in te drukken. Want van de publieke media moet je het hebben qua eerlijke berichtgeving, de commercie ziet uiteraard alleen de belangen van hun eigenaars, de grote multinationals. Daarom is dit een non-discussie. Er spelen heel andere motieven een rol dan op het eerste gezicht lijkt.

Op 11-7-2018 om 00:50 zei ilseonline:

Ik heb even het hele topic gelezen en reageer in dit bericht op het geheel tot nu toe:

 

Zolang de directeur van Omroep Max loopt te melken dat het zo slecht met zijn omroep gaat en dat mensen lid moeten worden, is het raar dat hij in België woont waar hij een belastingvrij pensioen kan opbouwen, van wat ik begrepen heb is dat in België belastingvrij.

 

De komkommertijd van de NPO gaat steeds eerder in en loopt langer door, er kan dus nog veel meer bezuinigd worden bij de NPO.

 

Mijn vermoede is dat de NPO langzaam naar een BBC systeem gaat, dus geen aparte omroepverenigingen meer, scheelt weer een hoop topsalarissen. Ik durf te wedden dat veel mensen het graag vrijwillig willen doen, mogelijk met een hogere kwaliteit, maar dat is persoonsafhankelijk. Wat ik wil zeggen is dat de achterlijk hoge salarissen nergens meer op slaan, dus bezuinigingen kunnen nog wel verder door gezet worden. Dat hoeft geen enkele zender te kosten, uitgezonderd thema kanalen waar bijna geen hond naar kijkt en klauwen geld kosten zonder dat ze op TV worden uitgezonden.

 

Lokale omroepen worden steeds vaker streek omroepen, uit eindelijk gaan ze het niet redden i.v.m. dat de adverteerder veel meer geld kwijt is dan bij een lokale omroep. Daar komt bij dat veel mensen niet op hobby gesponsorde clubjes zitten te wachten, vaak heeft het een niveau van op zolder als ik het zo mag uitdrukken.

 

Dat het nog steeds niet duidelijk is dat heel Nederland niet op voetbal zit te wachten is inmiddels wel duidelijk na de vele kritiek op FOX Sports, een soort vernieuwde Sport7 model. Dat adverteerders daar NOG anders over denken heeft te maken met dat rond en tussen de wedstrijden het reclamegeld erg duur is. Het zal ongetwijfeld aan het terug lopen zijn, adverteerders willen dat hun reclame gericht op de juiste consument wordt uitgezonden, het is / zal dus qua inkomsten terug lopen. Ik zal met mijn tekst een aantal voetbalfans op hun tenen staan, sorry, maar dat zijn er een heel stuk minder dan ze zelf denken.

 

Zo lang er op zich zelf draaiende voedselbanken banken zijn, dus zonder overheidsgeld gerund, is er werkelijk armoe.

 

Het aantal bewindvoerders schieten als paddenstoelen uit de grond, vaak in combinatie met schuldsanering, de gemeenten in Nederland betalen die bedrijven uit de bijzondere bijstand. Ja, je leest het goed, dan is er wel geld, voor voedsel niet. Voor mijn gevoel is het de taak van de gemeenten in Nederland de schuldhulpverlening zelf te doen en niet bedrijven die daar dik geld aan verdienen wat door de belastingbetaler betaald wordt, zo kan sneller en beter een traject in gezet kunnen worden, want elke gemeente kent haar eigen regels waarvan bewindvoerders vaak het bestaan niet eens weten heb ik bij iemand die ik ken ondervonden. Bewindvoering is wat bij de overheid thuis hoort, alleen op die manier kan er veel geld bespaard worden en hoeft de voedselbank niet meer te bedelen bij bedrijven waarvan de houdbaarheid zeer kort, op de dag van of al over de datum is.

 

Ik loop gelukkig niet bij een bewindvoerder, maar een paar mensen die ik ken wel, ik schrik er van dat ze moeten bedelen als ze wat extra nodig hebben terwijl ze al uit de schulden zijn. Dat heeft te maken dat ze niet ongecontroleerd geld uit geven, maar als je weet dat de gemeenten door bewindvoerders door blijven betalen tot een vermogen van ongeveer € 6000,- , dan heb ik het gevoel dat er duidelijk iets niet goed gaat. Ik vind het ook een taak dat als mensen bewindvoering krijgen, dat ze leren met geld om te gaan, het is vaak niet voor niets verkeerd gegaan, helaas heb ik het nog nooit een bewindvoerder dat zien doen i.v.m. dat ze er belang bij hebben dat de klant blijft en de gemeenten blijven betalen. Voor mijn gevoel moet iemand die uit de schulden is en de gemeenten het niet willen uitvoeren, de bewindvoerder zelf betalen, ik denk dat er heel wat bewindvoerders in Nederland het aantal klanten zullen zien dalen als dat gebeurd. Ik moet er wel bij zeggen, er zijn mensen die echt niet met geld om kunnen gaan, toch vindt ik dat het de taak van de gemeenten is om het dan zelf in beheer te nemen. Ik vergelijk het met een PGB, dat wordt tegenwoordig door veel gemeenten in eigen beheer genomen, reden is de fraude gevoeligheid, het kan dus ook bij bewindvoering en schuldhulpverlening.

 

Ik meen met dit gehele bericht op alle berichten een reactie te hebben gegeven, mocht ik toch iets over het hoofd gezien hebben, stuur gerust een persoonlijk berichtje, aanzoeken weiger ik. 😛

 

 

Zowel de directeur van Max als de leider van de 50+ fractie in de 2e Kamer zijn prominent VVD'ers (geweest). Wat verwacht je anders van hen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Feit is een beperkt budget.

Dan ga je geen 30 Miljoen Euro betalen voor een sportevenement.

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12-7-2018 om 13:08 zei T90user:

Zowel de directeur van Max als de leider van de 50+ fractie in de 2e Kamer zijn prominent VVD'ers (geweest). Wat verwacht je anders van hen?

 

Dat wist ik niet, heb een hekel aan politiek. Als je kijkt wat elke partij de afgelopen 4 jaar voor de verkiezingen beloofd hebt, maar niet nagekomen is om het proberen uit te voeren, dan kies ik alleen op de minst liegende partij.

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12-7-2018 om 14:22 zei ceesv:

Feit is een beperkt budget.

Dan ga je geen 30 Miljoen Euro betalen voor een sportevenement.

 

Dat is een feit, laat die sportevenementen vallen, ik ben denk dat er nooit zo'n groot bedrag meer voor sportevenementen betaald gaat worden, met name voor het voetbal.

 

Neem als voorbeeld mobiele telecomproviders, ik het begin zijn er miljarden geboden tijdens de veilingen, die bedragen zijn allang niet meer haalbaar, zeker niet nadat de toen nog Opta de mobiele providers verplichte de connectie kosten naar beneden bij te stellen.

 

Sport is een spel, voetbal is ook een spel, alleen de laatste heeft te veel groot verdieners die graag geen of anders zo min mogelijk belasting willen betalen.

 

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12-7-2018 om 14:22 zei ceesv:

Feit is een beperkt budget.

Dan ga je geen 30 Miljoen Euro betalen voor een sportevenement.

 

Ik ben niet tegen sport op de publieke zenders al ben ik er geen grootverbruiker daarvan, zou zeggen zend het uit op NPO 3 onze nieuwe nationale sportzender.

Wel ben ik tegen commerciële sport en of competities op de publieke zenders, eredivisie, championsleague en F1 horen bijv. niet op de publieke zenders thuis.

EK, WK en Olympische sportevenementen horen wel op de publieke zenders thuis maar de uitzendrechten van dergelijke evenementen zouden best wettelijk vastgelegd mogen worden.

 

Dat er sprake is van een beperkt budget doet er niet toe, al hebben ze 10x zo groot budget, dáár zouden ze het niet voor in moeten zetten.

Dat de reclame-inkomsten tegenvielen doet er wat mij betreft ook niet toe, publieke omroepen zouden vind ik reclamevrij moeten zijn net zoals kijkcijfers van ondergeschikt belang behoren te zijn op publieke zenders.

aangepast door mietde

You cannot ignore that member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10-7-2018 om 23:02 zei Penthe:

Onzin want het gaat echt wel om ECHTE Nederlanders, jij probeerd het nu een andere kant uit te sturen. Net zoals de NPO probeerd te doen aangezien Nederlandse armoede volgens de NPO niet bestaat.

 

Wakker worden!

Goh. Al die tijd zeiken dat de NPO een linkse kliek is en nu beticht jij ze van rechtse (Rutte) uitspraken.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9-7-2018 om 23:47 zei ceesv:

Nu gaat er 29 Miljoen van ons geld naar het voetbal.

Dat gaat ten koste van een groot aantal andere programma's, zoals Brandpunt, andere tijden en tegenlicht.

En al dat andere geld dat via de eerste schijf van de belasting wordt geïnd? Dat kan toch gewoon naar de NPO.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Daarover is besloten door de volksvertegenwoordigers dat dat naar de algemene middelen gaat.

Een soort Kwartje van Kok.

 

Blijft over dat het TV bedrijf 62 Miljoen moet bezuinigen en daarna 30 miljoen uitgeeft aan een paar voetbal wedstrijden.

(€ 900.000,00 per wedstrijd! volgens diverse nieuwsbronnen)

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei luisteraar:

mogen de bestuurders nu op de de voetbalveld VIP tribune ?lekker eten ,drinken en feesten

Alle 32 wedstrijden

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14-7-2018 om 17:34 zei ceesv:

Daarover is besloten door de volksvertegenwoordigers dat dat naar de algemene middelen gaat.

Een soort Kwartje van Kok.

 

Blijft over dat het TV bedrijf 62 Miljoen moet bezuinigen en daarna 30 miljoen uitgeeft aan een paar voetbal wedstrijden.

(€ 900.000,00 per wedstrijd! volgens diverse nieuwsbronnen)

Ja dat weet ik wel Cees. Wij makke schapen hebben dit laten gebeuren.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14-7-2018 om 17:34 zei ceesv:

Daarover is besloten door de volksvertegenwoordigers dat dat naar de algemene middelen gaat.

Een soort Kwartje van Kok.

 

Blijft over dat het TV bedrijf 62 Miljoen moet bezuinigen en daarna 30 miljoen uitgeeft aan een paar voetbal wedstrijden.

(€ 900.000,00 per wedstrijd! volgens diverse nieuwsbronnen)

Mooi toch, kunnen er nog meer foeballers tig miljoen per jaar gaan verdienen.

Wanneer gaat de eerste over de 100 miljoen internationaal?

Plus wat er over moet blijven voor de vele strijkstokken.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Op journalistieke programma's wordt in ieder geval niet gekort.

 

 

In gesprek met NU.nl zegt Frans Klein, directeur video bij NPO, dat er niet zal worden bezuinigd op journalistiek.

"Maar er zijn heel veel vormen van televisie die daar wel vlakbij liggen, zoals bijvoorbeeld een geschiedenisprogramma als Andere Tijden. Daar moeten wij in schaven."

Onder andere Brandpunt+ en Andere Tijden zijn onderwerp van discussie sinds de bezuinigingen werden aangekondigd. Zo zou Brandpunt+ in zijn geheel verdwijnen en Andere Tijden worden gekort op het aantal uitzendingen.

 

In de reacties op NU.nl kan je lezen dat men vooral de BN-ers-programma's kan missen als kiespijn.

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

weet je,

NPO volgt twee doelen en dat is Televisie en dat is Websites volplempen met zogenaamd geile website layout en design maar met exact dezelfde informatie

de concurrentie met andere nieuwsmedia die dat beter kunnen is het verlies dat NPO in negatieve cijfers laat stranden

 

aangepast door Tonskidutch

Le Premier Jour

Étienne Daho

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...