Timpel Geplaatst: 29 juni 2018 Geplaatst: 29 juni 2018 (aangepast) hallo heb een vraagje aan jullie ben weer verhuist in mallorca en kan nu mijn astra 3 niet meer vinden. (denk ik) hiervoor heb ik dat laten doen maar nu weer maar astra 3 signaal sterkte gaat op en neer. zij zeggen dat ze het goed hebben gedaan maar ik ontvang geen nl tv. voordat je het vraagt alles is betaalt voor de kaart, heb nu misschien 10 x heractiveren geprobeerd.(als het niet vaker is) bvn kan ik zien die zit op 19.2 maar alles wat op 23.5 zit kan ik niet zien. heb een schotel 130 hoog, 120 breed met een smart titanium monoblock quad switch lnb. ik hoop dat jullie mij kunnen helpen Mvg. Tim P.s. heb een homecast hs2100 ciusb 29 juni 2018 aangepast door Timpel
Sprietje Geplaatst: 29 juni 2018 Geplaatst: 29 juni 2018 Beste Timpel Welkom op dit forum Wat een schotel! 120x 130cm. Is dat niet een beetje overdreven? Daar past normaal geen monoblock op. Als de schotel op de Astra 19,2 is uitgericht, ontvang je de Astra 23,5 niet. Welk typenummer heeft het monoblock?
Moderator ceesv Geplaatst: 30 juni 2018 Moderator Geplaatst: 30 juni 2018 4,3 graden LNB voor 80 cm schotels? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Sprietje Geplaatst: 30 juni 2018 Geplaatst: 30 juni 2018 Een Smart TMQ 43 Tja, dat is een 4,3 graden monoblock voor een schotel van 80cm. Ik had nog gehoopt dat je misschien een 6 graden monoblock had want dat komt beter in de richting maar dit past echt niet. Voor een schotel van 120x130cm moet je losse lnb's nemen met elk 4 aansluitingen en vier diseqc-switches. Maak eens een foto van je schotel vanaf de voorzijde als dat mogelijk is. Als de lnb-arm schoren heeft, kan het wel eens lastig zijn om 2 losse lnb's te plaatsen.
Timpel Geplaatst: 30 juni 2018 Auteur Geplaatst: 30 juni 2018 deze goed? we hebben mensen gebeld om te plaatsen? en zeggen dat het een hele goede keuze was deze sataliet en lnb ik weet er niet veel van? maar dit is ook niet goed
beeheap Geplaatst: 30 juni 2018 Geplaatst: 30 juni 2018 Waarom bel je ze niet gewoon dat ze terugkomen om de schotel goed te installeren? (Alhoewel dat met de huidige opzet niet gaat lukken). Je hebt er toch voor betaald?
Sprietje Geplaatst: 30 juni 2018 Geplaatst: 30 juni 2018 (aangepast) Het is een Gibertini OP 125 L, een prachtige schotel waar menigeen jaloers op is maar het slaat nergens op. Echt mensen die er geen verstand van hebben om deze schotel en monoblock te kiezen. Die schotel kost de nodige centen. Je kunt op Mallorca de Astra 23,5 ontvangen met een schotel van 60cm. Nu zou ik dat niet doen net zo min als in Nederland waar je ook maar een schotel van 60cm nodig hebt. Een schotel van 80cm breed is een betere optie en kost in Spanje geen drol en op zo'n schotel past ook prima het monoblock wat je nu hebt. Een schotel van 85cm breed en 95cm hoog koop je al voor €21,73 Ik neem aan dat je 3 of 4 aansluitingen wilt hebben gezien het monoblock wat je hebt. 30 juni 2018 aangepast door Sprietje
Timpel Geplaatst: 30 juni 2018 Auteur Geplaatst: 30 juni 2018 21 minuten geleden zei beeheap: Waarom bel je ze niet gewoon dat ze terugkomen om de schotel goed te installeren? (Alhoewel dat met de huidige opzet niet gaat lukken). Je hebt er toch voor betaald? we hebben ze weer gebeld maar zeggen het staat goed, 100% op astra 1 en astra 3 op 80% wat kan ik doen om dit op te lossen? moet ik een andere lnb kopen of sataliet?
Sprietje Geplaatst: 30 juni 2018 Geplaatst: 30 juni 2018 (aangepast) Beste Timpel, ze hebben je een pot uitgedraaid met die schotel. Het bestaat niet dat je met een Gibertini OP 125 L en een 4,3 graden monoblock ontvangst op beide satellieten kunt hebben. Ik heb het uitgerekend. De koppen moeten 85mm uit elkaar staan en bij dit monoblock staan ze maar 55mm uit elkaar. Dat is maar liefst een afwijking van 30mm. Om te beginnen is zo'n grote schotel helemaal niet nodig dus onnodig veel te duur maar erger nog, ze weten blijkbaar niet eens dat een monoblock bedoeld voor een schotel van 80-85cm breed helemaal niet past op deze schotel. Ook hebben ze het monoblock met de verkeerde kop in de klem gezet. Op de foto zie je dat de rechtse kop in de klem staat en de vrij hangende linkse kop omhoog staat. Dat moet juist andersom zij. De linker kop moet in de klem en de vrij hangende rechter kop moet omlaag staat en wel onder een hoek van 22,75 graden. Hij staat onder een hoek van 19,5 graden. De schotel staan nu dus op de Astra 19,2 uitgericht terwijl hij op de Astra 23,5 uitgericht moet staan. Ik zie dat er maar 1 coaxkabel is aangesloten. Waarom wordt er dan een duur monoblock gebruikt met 4 aansluitingen? Dit monoblock met 1 aansluiting kost in Nederland €20,- dat met 4 aansluitingen €40,- minimaal. 30 juni 2018 aangepast door Sprietje
beeheap Geplaatst: 30 juni 2018 Geplaatst: 30 juni 2018 Als je de Duitse zenders ontvangt dan staat ie op goed op Astra 19.2. Kijk eens in het menu welke signaalsterkte er is. En scan Astra 23.5 eens en kijk welke zenders hij vindt. Zitten daar niet de NLse zenders bij dan bel je ze dat ie op de verkeerde satelliet staat. (Wellicht staat de andere kop op Eutelsat 21B met bijv. Asia News TV op 11665 V).
Sprietje Geplaatst: 30 juni 2018 Geplaatst: 30 juni 2018 Het zou me niet verbazen als ze voor een Gibertini OP 125 L zo'n €250,- vragen. Ook ben je met zo'n joekel al meteen een flink deel van je terras kwijt. Ook vraag ik me af of het gebouw niet in de signaalweg staat voor de Astra 19,2. De signalen van de Astra 23,5 komen iets meer van links dus die gaan er net langs denk ik. Zou je eens een foto willen maken zodat je tegen de zijkant van de schotel kijkt en ook het gebouw ziet tot aan de dakpannen?
smetje limb.BE Geplaatst: 30 juni 2018 Geplaatst: 30 juni 2018 kan je eens een fastscan doen 1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20 1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se 1x GIGABLU HD QUADPLUS 1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K 1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K 1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED 1x Samsung UE46F6650SSXXN led
Timpel Geplaatst: 1 juli 2018 Auteur Geplaatst: 1 juli 2018 8 uur geleden zei Sprietje: Het zou me niet verbazen als ze voor een Gibertini OP 125 L zo'n €250,- vragen. Ook ben je met zo'n joekel al meteen een flink deel van je terras kwijt. Ook vraag ik me af of het gebouw niet in de signaalweg staat voor de Astra 19,2. De signalen van de Astra 23,5 komen iets meer van links dus die gaan er net langs denk ik. Zou je eens een foto willen maken zodat je tegen de zijkant van de schotel kijkt en ook het gebouw ziet tot aan de dakpannen? astra 19.2 doet het goed kan bvn ontvangen maar astra 23.5 doet helemaal niks als ik straks weer thuis ben krijg je de fotos 8 uur geleden zei smetje limb.BE: kan je eens een fastscan doen die fastscan moet ik vanavond ff doen want moet nu werken
smetje limb.BE Geplaatst: 1 juli 2018 Geplaatst: 1 juli 2018 (aangepast) en staan de diseqc instellingen juist dit heb je nodig daar kan je alle kanten mé op 1 juli 2018 aangepast door smetje limb.BE 1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20 1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se 1x GIGABLU HD QUADPLUS 1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K 1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K 1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED 1x Samsung UE46F6650SSXXN led
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen