Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vroeger noemde ze Mobistar.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst:
9 uur geleden zei Tonskidutch:

maar wie is Orange eigenlijk?

neem hier even een kijkje 

https://www.hln.be/geld/economie/mobistar-verdwijnt-en-gaat-verder-als-orange~aba04e5a/

1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

Geplaatst:

De Fransen hadden hun aandeel in het Belgische KPN Orange aan KPN Nederland verkocht.

zo zie je maar weer, het verstoppertje spelen, gaat door als je volwassen bent :D

The Beat Is Rhythm

Club des Belugas

• 2 weken later...
Geplaatst: (aangepast)

Ik ken Orange in Nederland alleen als mobiele telecomprovider, de beste die er ooit geweest is toen der tijd. Ik had een mobiel telefoonabonnement en betaalde een vast bedrag per maand dat bij mijn tariefplan hoorde, ze adverteerde met, wat van jouw is, blijft van jouw, dat was wel zo fijn. Belde je minder dan de bundel die je had, bouwde je elke maand verder op, het betaalde beltegoed bleef van de abonnee. Je kon zelfs met dat tegoed naar 090X nummers bellen, dat ging wel wat sneller van het beltegoed af, zo ook als je uit het buitenland naar Nederland belde. Wilde je het abonnement omzetten in prepaid, kon je het betaalde beltegoed meenemen, wel zo netjes. Het was een fijne provider, echter had je toen nog geen alles in één internet, die vorm is bij Orange helaas nooit gekomen.

Orange is verkocht aan T-Mobile, die heeft het onder de naam T-Mobile Flex nog een tijdje in de lucht gehouden, maar zijn er uit eindelijk mee gestopt. Ik heb zelfs nog actieven Orange simkaartjes, werken wel, maar sinds de overgang op T-Mobile. Niet alle simkaarten werden goed omgezet, dan was er maar 1 oplossing, naar de T-Mobile shop gaan waar het nummer omgezet werd op een simkaart van T-Mobile.

Inmiddels zijn de bel en sms kosten zo laag dat het ingehaald is, GPRS is ingehaald door het goedkopere 3G en 4G, in 2020 moet 5G al in de lucht staan, zou het dan nog nodig zijn om een vaste internet aansluiting te hebben?!

Digitaal is allemaal data, 2G was de standaard voor alleen bellen, bij Tele2 moet je 4G hebben, anders kan je niet gebruik maken van je mobiele telefoon. De toestellen voor 5G zijn voor de consument in Nederland en volgens mij zelfs Europa nog niet beschikbaar, maar in 2020 moet 5G in de lucht zijn.

Tele2 is volgens mij de enige provider die toestaat dat je mobiele telefoonverbinding ook mag gebruiken i.c.m. bijvoorbeeld je laptop, mocht je dus veel data via je mobiel gebruiken, waar je laptop aanhangt, dan is dat al een beetje concurrentie voor de vaste lijn. Een beetje, want Tele2 heeft een maximum van 5GB per dag als je een onbeperkt data in je abonnement hebt zitten.

T-Mobile wil Tele2 overnemen, er is (nog) geen goedkeuring, weet ook niet of deze er gaat komen, ik hoop het niet, want dan is er minder concurrentie en kunnen de prijzen stijgen. Er is ook een ander probleem, Tele2 heeft een ADSL netwerk, T-Mobile heeft die van Vodafone overgenomen, want Vodafone moest dat afstoten om te kunnen fuseren met Ziggo. ACM zal nooit toestaan dat als er een fusie komt, dat er 2 ADSL netwerken tegelijk bij 1 provider gebruikt mogen worden, dat zal dan afgestoten moeten worden, of dat verkocht kan worden is nog maar de vraag, aan wie? Orange? EasyADSL?

KPN moest concurrentie op hun vaste lijn toe laten, inmiddels is Ziggo wat eigenlijk UPC is en onder de naam Ziggo verder is gegaan, zo groot geworden dat er volgens mij een onderzoek loopt om toch concurrentie van andere aanbieders toe te moeten laten. Er is heel kort sprake geweest van een toelating, al was dat alleen analoge televisie en radio, maar uit eindelijk mocht het van de rechter niet meer op de kabel zitten, ik weet niet meer welke provider dat was.

Ik zit zelf bij een sub-provider Lycamobile op het KPN netwerk, ben zeer te vreden met onbeperkt bellen / sms (3000 in de maand naar andere providers en 5000 onder elkaar) en 3GB + bij automatische verlenging nog eens 2GB erbij voor € 10,- per 30 dagen en ik kan elk moment stoppen wanneer ik dat wil. Ik ben nog geen groot verbruiker van data, vond overigens dat Tele2 een goede zet had gedaan, maar inmiddels heeft het bedrijf het bedrag per maand verhoogd wat ik wel jammer vindt.

Ik wijk misschien een beetje van het topic af, maar toch denk ik dat het met elkaar te maken heeft.

Alles moet steeds sneller, beter en goedkoper, de miljarden waar ooit op de mobiele telefoon frequenties in het begin is geboden is daarna nooit meer gehaald, dat is nu in de telecomtarieven terug te vinden, het wordt steeds meer goedkoper door gebrek aan veilingsdeelnemers waar het ooit op een beperkte bandbreedte mee begon.

Orange is voor mij qua mobiele telecom in het begin de beste geweest, al was dat niet mijn eerste mobiele telecomprovider, jammer dat het aan T-Mobile verkocht is, ik denk dat het een goede ADSL aanbieder had kunnen worden, zeker i.c.m. een mobiel internet abonnement.

In 2020 snelheden van 5G met veel meer bandbreedte dan nu al het geval is, DVB-T wordt in 2019 omgezet in DVB-T2 en gecomprimeerd in MPEG4 zodat er via de ether in HDTV kan worden uitgezonden. De vrijgekomen ruimte zal in 2020 voor data worden geveild of verpacht. Ik vraag mij af of veilen nog wel van deze tijd is, ze kunnen het beter verpachten denk ik met een percentage zodat het nog wat gaat opleveren.

Waarom nog veilen als voor een percentage het meer op zal leveren?!

De FM frequenties zijn gratis te ontvangen, ook van de commerciëlen, via DAB+ is er nog meer gratis te ontvangen, waarom ze nooit de TV frequenties aan de TV stations via een veiling hebben aangeboden is mij een raadsel, vooral mensen die op campings een seizoenplaats in Nederland hebben, kijken meestal niet verder dan de gratis publieke omroepen, radio via DVB-T(2) heeft volgens mij geen enkele zin meer en is achterhaald.

Maar goed, het ging over Orange, een voor mijn gevoel toen ze nog in Nederland zaten de beste aanbieder, ik zou die graag in Nederland zien terug komen, tot nu toe geen betere provider gehad, maar zoals ik al eerder typte, in Nederland hebben ze nooit een vaste aansluiting via ADSL gehad waardoor ook nooit een alles in 1 abonnement is gekomen.

Wat ik mis is "EasyADSL" of EasyGlasvezel", die zie ik nog wel eens de Europese ADSL/glasvezel en mobiele telefonie opduiken, nu zijn dat alleen de vliegtuigen en als  energie leverancier, over het cruiseschip heb ik na een documentaire op televisie niets meer vernomen, ik weet niet of dat nog bestaat.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...