Ga naar inhoud


Goede raad en Tips : Kopen nieuwe receiver


Sverige

Aanbevolen berichten


die vragen en aanbevelingen zijn al allemaal hier aan de orde geweest

indien je verschillende satelliet posities hebt is een EPG Plugin heel fijn

 

en de COOL TV GUIDE is de allermooiste tool om elke info over zenders tijd en programma inhoud te verkrijgen

die werkt prachtig samen met EPG import plugin

(overigens heeft ook OpenPli een wiki over deze plugin in nederlandse taal)

 

een van de allerbeste aanbevelingen om op je cleane receiver te plaatsen naast de noodzakelijke oscam voor eventuele paytv kaarten

Baby I'm A Fool

Melody Gardot

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt allemaal...

 

Misschien dus eerst even testen met de fabrieks software... het gaat er dan alleen om of de tuners het doen, dus of je beeld krijgt. Al de rest is niet nodig...

 

dan de nieuwe VTI er op zetten, zoals in de handleiding staat...

 

en dan proberen goed in te stellen...  Een goede EPG voor bv de Zweedse zenders zal ik wel nodig hebben, omdat die in principe door canal digital verzorgd wordt, en alleen op hun eigen boxen te zien is, de zenders zelf hebben maximaal now/next en dat is vaak wel jammer...  Ik heb wel een papieren gids in huis, maar dan krijgt je opname ook geen naam als je het manueel programmeert (bij Technisat).

Maar...  ik denk dat het verstandig is om eerst het een af te werken, en dan hetvolgende.

Ik krijg nu 2 suffesties voor een EPG...  de cool tv guide van Tonski en de XMLtv epg van Alex.

Ik ga ze allebei al eens opzoeken, er zal vast wel e.e.a. over te lezen zijn...   Dat is dus allemaal nieuw voor mij...  

Voor mij gaat het dus om de SE/DE/AT zenders...  Ik ga er vanuit dat je een keuze maakt voor 1 EPG...  dat er geen 2 zullen kunnen?  Voor de duitse zenders zal dat wel geen probleem zijn, lees ik op duitse fora, maar de Zweedse zenders zullen daar misschien niet bij allemaal bij zitten...

 

 

Ik begin me er intussen echt op te verheugen...

Zeker nadat gisteren de Technisat weer problemen had. Een aantal zenders was weer verdwenen uit de lijst... dat resulteerde in lege gaten in de lijst... vreemd... gelukkig kon ik de backup weer terug zetten...   maar er is dus duidelijk iets mis met de receiver, ook na de "flash-reset" van een week geleden...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Duiters houden zich keurig aan de standaard en geven een volledige EPG. Zelfs voor 1 of 2 weken vooruit.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden zei Sverige:

de cool tv guide van Tonski en de XMLtv epg van Alex

om vragen te voorkomen

 

de XMLTV epg van Alex is in het VTI image anders genaamd en wordt het daar de EPG Import plugin genoemd

:grin:

tis maar dat je niet iets zoekt in de feed die er niet is

 

Baby I'm A Fool

Melody Gardot

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de tip Tonski... dat bespaart me weer zoeken naar iets wat er niet is ;)

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

En die EPG plugin/xmltv-epg is de plugin om de EPG op te halen, de Cool TV Guide is een plugin om de EPG weer te geven.

Waarom een third party EPG? Omdat sommige providers er een potje van bakken. Sverige geeft dit immers zelf al aan m.b.t. de EPG van Canal Digital welke alleen now/next heeft. En klopt de EPG niet dan is mijn ervaring dat dat binnen één dag opgelost is, kom daar bij een provider maar mee aan, daar wordt het vaak nooit opgelost!

Combinatie van deze plugin voor de ene provider samen met de meegezonden EPG voor een ander is soms mogelijk.

Beiden tegelijk voor dezelfde zenders kan dubbele vermeldingen geven.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet dus beide plugin programma's downloaden... de eerste om de gegevens op te halen, en de 2e om het te kunnen zien begrijp ik...

Het zal wellicht duidelijk worden als ik de receiver heb...   dit lijkt erg ingewikkeld, maar het zal wel meevallen als het eenmaal in orde is.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

het moet niet,

met de standaard weergave is ook al prettig te werken

 

1 - het eerste (dus de import) is om buitenlandse EPG uitgebreider te kunnen binnenladen, (dus onafhankelijk van de per satelliet verstuurde programma guide) zeg maar meer (tot 14 dagen) dan die now and next functie biedt op bepaalde paytv zenders en FTA zenders

 

2 - het tweede (de cooltvguide) om heel erg overzichtelijk die standaard en de extra binnengehaalde EPG op beeldscherm te tonen met optionele schermindelingen

 

je kunt nog veel veel meer maar probeer eerst je receiver en dan stappen we op de bus met basis plugins en verfijnde plugin tools

 

  • Like 1

Baby I'm A Fool

Melody Gardot

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Ultimo 4K is er...

 

Maar tot nu toe geen succes.

 

Eerst moest de harddisk er in geplaatst worden. Dat ging goed.

In de doos zat een handleiding hoe het moest. Ook dat je daarna de ultimo moest aanzetten, en in de Garätemanager alles kunnen doen wat er op het blad stong... tot slot dus ook het einhangen/mounten , geen idee hoe dat in het nederlands mag heten.

Dat schijnt dus gelukt te zijn.

 

Dan het flashen...   maar hij blijft ruim 20 minuten hangen... zitten zoeken op internet, en men zegt dat dit max 5 tot 8 minuten duurt.

Eerst zegt hij een paar keer op dat display op de front,  reading usb, continuing... en weer reading... terwijl knipper het lampje van de usb stick...  dan verschijnt Flashing Image, en dat blijft eeuwig hangen.

Ik las dat je dan nogmaals de software moet downloaden, en een andere stick moet proberen...   dat ben ik nu aan het doen... voordat die stick geformatteerd is, zijn we ook een poosje verder...  maar goed geen probleem ik zie dat we er bijna zijn.

 

Dan probeer ik hetzelfde nog een keer... en "hoop" dat het dan wel iets doet...

ik begin al spijt te krijgen... (maar dat mag ik vast nog niet zeggen na 2 uur)...

 

 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lag aan de stick...   ik had een oude van 1GB maar die was dus niet goed... nu een van 8GB en ik ben er doorheen...

Nu hoop ik verder te komen...

 

Ik hoop dat ik de tuners goed ingesteld heb...  dat zien we dan wel weer...

Nu zoekt hij zenders... we zien dan wel wat er ontbreekt als hij klaar is...  en ook hoe we de boel "netjes" in een favorietenlijst krijgen.

Maar dat zal ook wel komen denk ik...

 

wordt vervolgd

 

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tot hier toe gaat het...

Ik heb een scan gedaan en hij heeft er ruim 2300 gevonden...

Nu zit ik te sorteren op de computer...  maar echt lekker soepel gaat dat ook niet, maar goed, ik ben al een heel eind.

 

Intussen geprobeerd oscam te installeren en de oscam butler

Ik heb mijn ORF kaart aan de praat gekregen...  maar in oscam butler kan ik blijkbaar alleen Duitse en oostenrijkse kaarten selecteren...  geen idee waar ik de Zweedse kaart vandaan tover.

Misschien dat iemand een tip heeft wat ik moet doen... voor mij is dat toch wel heel erg warrig allemaal...

Maar ik ben blij dat ik al zo ver gekomen ben...

Het zou ergens wel fijn zijn om straks gewoon Rapport op SVT te kunnen zien...  als het niet lukt vandaag, plaats ik wel even de oude receiver terug om gewoon tv te kunnen kijken.

Maar, wie weet, krijg ik nog wel een tip van iemand..... Alvast bedankt!

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik zal een nieuw onderwerp aanmaken... daar had ik niet aan gedacht

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...