Ga naar inhoud



pollegazon

Aanbevolen berichten

8 uur geleden zei pollegazon:

Een beetje een complicated probleem.

 

Moet het (ingebouwde) navigatiesysteem van Peugeot 2008 updaten. Heb van de website van de constructeur het bestand gedownload in zipformaat. Het bestand is 4,87 GB groot. Alleen is het probleem dat deze Franse wagen enkel FAT 32 usb sticks leest en dat bestand is te groot om het op die stick te zetten. Hoe los ik dat nu op? 

 

Enne - eerst gezocht op google, niet zo meteen iets gevonden. Als ik het omzet naar ExFat dan leest de software de stick niet.

@Pollegazon

 

Ik heb ook een Franse wagen : een C5 II van 2016 die volgens mij hetzelfde GPS-systeem heeft als jou Peugeot (zelfde fabrikant).

Ik heb vorige week de Europa-kaart 2018-1 geïnstalleerd.

De update file die ik van PSA (= Peugeot/Citroën) kreeg is volgens mij dezelfde als die van jou (4.89GB).

Die heb ik op een FAT32 geformatte LEXAR key van 32 GB gezet en dat werkte perfect.

Indien jou key niet FAT32 kan geformat worden kun je dat alsnog doen met het format-programma RUFUS (ik heb er zelfs een xef-key van 128 GB mee geformat in FAT32).

https://rufus.akeo.ie/

Laat maar weten of je hier iets aan hebt.

 

  • Bedankt 1

Windows 11 Home 64bits + Stardock Start11 v2 / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet 2GB / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites


3 minuten geleden zei Penthe:

Ik heb ook die FAT32 formatter en die kan vrijwel elke HDD/Stick naar FAT32 omzetten.

 

Bedoel je ook Rufus ?

Windows 11 Home 64bits + Stardock Start11 v2 / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet 2GB / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden zei Penthe:

Nee FAT32-Formatter dat is afzonderlijk programma, en specifiek bedoeld om grote drives naar FAT32 te formatteren.

 

Nog makkelijker, die ga ik eens opzoeken, thanks.

Windows 11 Home 64bits + Stardock Start11 v2 / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet 2GB / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Pluizebol
Lezen blijft moeilijk he.

De maximale bestand grootte onder FAT32 is 4GB. Het doet er niet toe hoe groot die stick is.

https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-files/what-is-the-maximum-file-size-fat-fat32-ntfs-file/1663db6b-490e-4021-9e36-f7a6976ac0c0

Dus als je deze specificaties hebt gelezen moet jij eens uitleggen hoe je een bestand groter dan 4GB op de stick gekregen hebt.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden zei Penthe:

Link ernaar staat volgens mij hier al vermeld hoor, stukje terug lezen.

You're right die had ik niet gezien.

 

Windows 11 Home 64bits + Stardock Start11 v2 / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet 2GB / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden zei Psychosammie:

@Pluizebol
Lezen blijft moeilijk he.

De maximale bestand grootte onder FAT32 is 4GB. Het doet er niet toe hoe groot die stick is.

https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-files/what-is-the-maximum-file-size-fat-fat32-ntfs-file/1663db6b-490e-4021-9e36-f7a6976ac0c0

Dus als je deze specificaties hebt gelezen moet jij eens uitleggen hoe je een bestand groter dan 4GB op de stick gekregen hebt.

 

 

Lezen, de zip file is groter dan 4 Gb, maar die moet nog uit gepakt worden, dan is er alleen nog een USB stick nodig bv 8 Gb FAT32 om de update mogelijk te maken.

Windows is verder niet zo heel handig met het formatteren van USB sticks en daarvoor heeft HP een prima tool    HP USB format tool

https://hp-usb-disk-storage-format-tool.nl.softonic.com/

 

Uitgepakte bestanden erop en in het Navigatie systeem van de auto en updaten.

 

aangepast door henkvd1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat is duidelijk maar dat is niet wat Pluizebol zegt.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

52 minuten geleden zei Tonskidutch:

fijn maar de lezers willen toch altijd wel weten hoe of middels wat / welk advies je het opgelost hebt;)

 

 

Zoals pluizebol aangaf een 16 GB stick geformateerd naar FAT32 (mijn oude FAT32 sticks hadden niet de gewenste grootte) en daar het uitgepakte zipbestand naar gekopieerd. De procedure liep als een fluitje :)))

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...