zoo Geplaatst: 8 juli 2018 Geplaatst: 8 juli 2018 Ik zou graag mijn tweede receiver beginnen gebruiken, maar ik heb maar 1 kabel die van de schotel binnenkomt. Ik kan natuurlijk een tweede kabel trekken, maar dit zie ik niet zitten. Daarom de vraag, hoe kan ik dit oplossen? Heb er al veel over gelezen en opgezocht, multiswitch, stacker destacker, maar ik begrijp het allemaal niet zo goed. Kan er me hier iemand helpen. Ailyn
edbe Geplaatst: 8 juli 2018 Geplaatst: 8 juli 2018 (aangepast) Ja dat kan met een zgn ""sat--priority"" schakelaar. Deze heeft 1 ingang(coax vanaf je schotel) en 2 uitgangen, een master en een slave-uitgang. Zelf heb ik dit werkend op mijn slaapkamer. De master-uitgang verbind je met je eerste ontvanger, als deze box uitstaat of in standby is de slave-uitgang te gebruiken. Je hebt dus NOOIT tegelijk signaal op beide ontvangers. 8 juli 2018 aangepast door edbe 2 x Gigablue UHD & Bigsat 42e,28e,23e,19e,13e,1w
ton2207 Geplaatst: 8 juli 2018 Geplaatst: 8 juli 2018 Zoals je zelf al aangeeft, een tweede kabel is het beste... Kan dat echt niet dan zijn er diverse andere mogelijkheden maar wel met beperkingen. De eerste vraag dik ik heb: de receiver waar nu je kabel op is aangesloten. Kun je deze doorlussen? Dat wil zeggen dat er een tweede aansluiting op zit waarbij iets van LNB OUT staat? Kan dat, dan leg je een kabel van receiver 1 naar receiver twee. Je kunt dan wel tegelijk kijken, maar als receiver 1 aan staat bepaalt deze wat je precies kunt zien op de tweede receiver. Een korte uitleg: een satellietsignaal vanaf de schotel heeft 2 mogelijkheden: Hoge band/lage band en verticaal/horizontaal. Receiver 1 bepaalt welke combinatie het is: Hoog/verticaal, hoog horizontaal, laag verticaal of laag horizontaal. Elke signaal van de satelliet heeft één van deze combinaties en je kunt alleen zenders met dezelfde combinatie zien. Staat receiver 1 uit dan kun je wel alles zien. Wat niet beter wordt, blijft niet goed.
zoo Geplaatst: 8 juli 2018 Auteur Geplaatst: 8 juli 2018 46 minuten geleden zei ton2207: Zoals je zelf al aangeeft, een tweede kabel is het beste... Kan dat echt niet dan zijn er diverse andere mogelijkheden maar wel met beperkingen. De eerste vraag dik ik heb: de receiver waar nu je kabel op is aangesloten. Kun je deze doorlussen? Dat wil zeggen dat er een tweede aansluiting op zit waarbij iets van LNB OUT staat? Kan dat, dan leg je een kabel van receiver 1 naar receiver twee. Je kunt dan wel tegelijk kijken, maar als receiver 1 aan staat bepaalt deze wat je precies kunt zien op de tweede receiver. Een korte uitleg: een satellietsignaal vanaf de schotel heeft 2 mogelijkheden: Hoge band/lage band en verticaal/horizontaal. Receiver 1 bepaalt welke combinatie het is: Hoog/verticaal, hoog horizontaal, laag verticaal of laag horizontaal. Elke signaal van de satelliet heeft één van deze combinaties en je kunt alleen zenders met dezelfde combinatie zien. Staat receiver 1 uit dan kun je wel alles zien. Ik heb geen doorlusmogelijkheid.
Moderator ceesv Geplaatst: 8 juli 2018 Moderator Geplaatst: 8 juli 2018 Verder zet de receiver 13 of 18 Volt op de antennekabel voor voeding en schakelen van de LNB. Je kan daardoor geen gewone splitter gebruiken. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Jean-Claude Geplaatst: 8 juli 2018 Geplaatst: 8 juli 2018 als een 2e kabel niet kan, dan kun je inderdaad met een stacker/destacker werken. Het satellietsignaal zit op een bepâalde frekwentie-range. Wat een stacker doet is hij neemt dit signaal en hij verhoogt de frekwentie zodanif dat er nu 2 satellietsignalen onafhankelijk van elkaar door die ene kabel lopen. De destacker ontvangt dit verhoogde signaal en verlaagt het terug naar zijn normale frekwentie waarna het aan een 2e satelliettuner kan worden doorgegeven. let wel : ook in dit geval zit je met aanpassingen aan de schotel : je hebt LNB's nodig met 2 uitgangen, als er meerdere LNB's zijn dan zal er ook een 2e switch moeten bijgezet worden, en dat 2e signaal moet dan naar de stacker lopen om aan die ene coax kabel te worden toegevoegd........... DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.
Moderator ceesv Geplaatst: 8 juli 2018 Moderator Geplaatst: 8 juli 2018 Maar het allerbeste is toch een 2e kabel trekken. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Sprietje Geplaatst: 8 juli 2018 Geplaatst: 8 juli 2018 (aangepast) Zo ziet de Johansson 9645 stacker - destacker er uit. Johansson 9645 kit.pdf 8 juli 2018 aangepast door Sprietje
a33 Geplaatst: 8 juli 2018 Geplaatst: 8 juli 2018 (aangepast) Kunnen je receivers al Unicable of JESS? Dan zou ik meteen naar een unicable oplossing gaan: ofwel met een apparaatje als de SUS21F (als je al een twin LNB hebt), of (handiger:) met een Unicable LNB (Kijk dan wel uit met sommige Inverto unicable LNBs! Die kunnen een extreem hoge startstroom vragen; niet alle receivers begrenzen die adequaat. Voor je LNB-keus moet er dan even verder gezocht worden, of garantie op goede ontvangst van de winkel verlangen met evt geld terug. Edit: zie http://www.hifi-forum.de/viewthread-97-19958.html en daarin staande links). Stacker-destacker wordt op duitse forums als verouderde techniek beschouwd, mede omdat het hogere eisen stelt aan de kwaliteit van de gebruikte kabel (werkt op hogere frequenties dan gewone sat-ontvangst). Het hangt dus allemaal een beetje af van wat je precies wilt (wel of niet tegelijkertijd kijken), en wat voor apparatuur je al hebt (aan receivers en LNB). Groet, A33 8 juli 2018 aangepast door a33 Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.
Tonskidutch Geplaatst: 8 juli 2018 Geplaatst: 8 juli 2018 (aangepast) 1 uur geleden zei a33: Stacker-destacker wordt op duitse forums als verouderde techniek beschouwd, dat klopt unicable II (of 2) is de programmeerbare variant die de enigma2 receivers ook volledig ondersteunen met hun FBC tuners 8 juli 2018 aangepast door Tonskidutch e'tje With Or Whitout You U2
Sprietje Geplaatst: 8 juli 2018 Geplaatst: 8 juli 2018 Beste zoo Geef eerst eens aan wat je nu voor een installatie hebt: - welke schotel? - losse lnb's op een rail of een monoblock en graag merk en typenummer - welke tuners (merk en type)
satmetrix Geplaatst: 8 juli 2018 Geplaatst: 8 juli 2018 6 uur geleden zei ceesv: Maar het allerbeste is toch een 2e kabel trekken. Het allerbeste is 2 gescheiden systemen (dus 2 schotels) zodat je niet vastzit aan 1 sat .
Moderator ceesv Geplaatst: 8 juli 2018 Moderator Geplaatst: 8 juli 2018 kijk eens naar mijn schotel! Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
sattv4iedereen Geplaatst: 8 juli 2018 Geplaatst: 8 juli 2018 52 minuten geleden zei satmetrix: Het allerbeste is 2 gescheiden systemen (dus 2 schotels) zodat je niet vastzit aan 1 sat . Deel niet je mening. Met een schotel kijken we met 2 naar 19,2 en 23. Dit met een lnb met 2 koppen en 4 kabels. op een kabel staat een option switch voor 28. als je niet tegelijkertijd kijkt, is een priority switch de beste keus, als de master ontvanger de spanning naar de lnb weglaat bij standby. Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
Sprietje Geplaatst: 11 juli 2018 Geplaatst: 11 juli 2018 (aangepast) Beste a33 Je kunt dan wel schrijven dat de Stacker-destacker als verouderde techniek wordt beschouwd en dat Unicable veel moderner is, er zit een hemelsbreed verschil tussen de mogelijkheden van deze 2 systemen. Met de Stacker-destacker kun je de signalen van 4 satellieten voor 2 aansluitingen door één coaxkabel laten gaan. Stel dat het een multifeedopstelling is van de Hotbird, Astra 1, 2 en 3. Op deze vier satellieten zijn samen meer dan 300 transponders in gebruik voor tv-uitzendingen. Met het Unicable 2 systeem kunnen maximaal 32 transponders (afhankelijk van de bandbreedte van de gewenste transponders) ontvangen worden. Er wordt dan uitgegaan van een gemiddelde bandbreedte van 30MHz. Maar als je nu kijkt naar de bandbreedte van de transponders die Canal Digitaal en Joyne gebruikt, dan zit je tussen de 60 en 65MHz. De praktijk is dus dat er met het Unicable 2-systeem maar 16 transponders ontvangen kunnen worden. Dat is wel heel wat anders dan de 300 transponders die met de Stacker-destacker voor 2 aansluitingen verzonden kunnen worden. Unicable is best een mooi systeem voor hotels e.d. maar niet voor de satellietkijker die flink wat zenders van de vier bekende satellieten wil ontvangen. Dan praten we nog niet over de kosten van Unicable 2 en al helemaal niet over het gezeur als transponders gaan verhuizen, want dan moet de zaak opnieuw geprogrammeerd worden. 11 juli 2018 aangepast door Sprietje 1
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen