Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb nu een 4K tv en ik denk dat het tijd is om mijn Philips DSR 7141 te vervangen voor een betere kwaliteit. Mijn tv heeft geen DVB-s tuner dus een CI+ module is dan geen optie. 

Maar er is veel keuze in ontvangers. Hoe en waar kom ik erachter wat een juiste, eenvoudige ontvanger voor mij is? Ik lees ook over Linux gebaseerde ontvangers enzo, daar zou m'n zoon wel raad mee weten. 

Ik wil gewoon een zo goed mogelijke HD ontvangst en eventueel in de toekomst 4K. 

Is er bijvoorbeeld een handige site om de juiste keuze te maken? 

Geplaatst:

Moeilijk om te zeggen. Wat zijn de eisen? Wil je alleen maar kijken, kijken en incidenteel opnemen of juist heel veel opnemen? Je huidige is een enkele tuner en opnemen kon dat ding al helemaal niet. 

Ga je voor een enkele tuner dan is de VU+Zero 4K een hele leuke (€155)

wil je ook gaan opnemen dan is de VU+Uno 4K SE ook heel mooi..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

Geplaatst:

Bedankt voor je reactie. Nee, opnemen vind ik niet zo belangrijk. Ik zal even kijken naar de eenvoudige versie ervan. 

Geplaatst: (aangepast)
1 uur geleden zei Danhoff:

Ik lees ook over Linux gebaseerde ontvangers enzo, daar zou m'n zoon wel raad mee weten. 

over linux enzo hoef jezelf helemaal geen zorgen te maken, je flashed middels usb stick een goed image en alles is klaar voor de start

denk dat je nooit een linux bevel zult geven

de favorieten zijn

de Gigablue

de @Mutant

de Dreambox

de VU+

en de

Xtrend

dus vergelijk gewoon de specs en je kunt binnen een halve middag leesvoer je nieuwe DVB-S2X receiver (UHD of 4K als kenmerk) kiezen

ik zou je de VU+ Zero 4K zo direct kunnen aanbevelen

er zijn fans en er zijn voorkeuren maar een moderne snelle makkelijke receiver zit in het bovenstaande lijstje en dan wordt het budget en specs vergelijken jouw keuze

aangepast door Tonskidutch

Redemption Day

Sherel Crow, Johnny Cash

Geplaatst:

De VU+ Zero 4K lijkt me inderdaad wel wat. Ik zal deze week even langs de plaatselijke speciaalzaak, die heeft hem wel zag ik op hun website. Bedankt. 

Geplaatst:
5 uur geleden zei Danhoff:

Bedankt voor je reactie. Nee, opnemen vind ik niet zo belangrijk. Ik zal even kijken naar de eenvoudige versie ervan. 

Nog niet zo belangrijk. Tot je je te veel aan de reclame gaat ergeren.

Maar de VU's zijn erg plezierig.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Geplaatst:

Die reclames zag hij op de 7141 ook hoor. Daar verandert de ontvanger niets aan..

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

Geplaatst:

Noop.

Maar als je kunt opnemen kun je bij het kijken de reclame doorspoelen. Of als je dat nog leuker vindt de reclameblokken verwijderen.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Geplaatst:

Ik zou later altijd nog een pvr-kit kunnen aanschaffen toch? Vooralsnog lijkt het me nu niet zo interessant. 

Geplaatst:

Precies. En met die PVR-Kit werkt het opnemen prima. Met kit nog steeds een mooi bakje van 8 x 14 cm.

Geplaatst:

De VU+Zero 4K vanochtend opgehaald en Open PLI erop laten zetten. Het is inderdaad een flinke verbetering. Al had ik wel gehoopt op een betere upscale van de SD zenders. Resolutie 704x576... 

Misschien wel verwend door de betere kwaliteit van HD... 

Verbluffende kwaliteit als je kijkt naar een Demo UHD kanaal 

Geplaatst:
1 uur geleden zei Danhoff:

Al had ik wel gehoopt op een betere upscale van de SD zenders. Resolutie 704x576... 

Misschien wel verwend door de betere kwaliteit van HD... 

Heb ik zelfs op mijn 2dehands VU+ zero zonder 4K.

Toch (soms) indruk dat het beeld op mijn tweede ontvanger Clarke Tech 4100 HD plus iets beter is.

Geplaatst:

@Danhoff

Vooral de Canal Plus UHD Demo en NASA TV UHD zien er super scherp uit...

Geplaatst: (aangepast)
4 uur geleden zei Danhoff:

Al had ik wel gehoopt op een betere upscale van de SD zenders. Resolutie 704x576...

mooi dat ie bevalt,

kijk SD is natuurlijk ook weer per zender en programma afhankelijk van de qualiteit

voor SD (die kijk ik nog heel af en toe) gebruik ik de autoresolution plugin en pas die per Resolutie handmatig aan

dat heeft ook met de aspect ratio van je TV te maken (en de TV zijn instellingen)

er zijn dus altijd opties voor correct instellen van beeld en geluid

verbeteren van de originele qualiteit die er uit de hemel komt kun je natuurlijk niet

aangepast door Tonskidutch

Redemption Day

Sherel Crow, Johnny Cash

Geplaatst:
16 uur geleden zei Tonskidutch:

mooi dat ie bevalt,

kijk SD is natuurlijk ook weer per zender en programma afhankelijk van de qualiteit

voor SD (die kijk ik nog heel af en toe) gebruik ik de autoresolution plugin en pas die per Resolutie handmatig aan. 

Ja, ik kijk weinig SD zenders maar de kwaliteit valt me wel tegen. Regionale zenders kijk ik wel bijv. 

Kan ik die autoresolution plugin ergens downloaden? 

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen