Ga naar inhoud


satellietrecorder via wifi aansluiten mogelijk?


Kartfreak

Aanbevolen berichten

Beste Forummers,

 

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Wij wonen in het buitengebied en hebben geen kabel liggen. Derhalve hebben wij een schotel met canaal digitaal abonnement. Voor het internet hebben wij mobiel internet via T-Mobile (zoals op je tablet b.v.). Wij hebben ook via deze weg wifi maar dus géén bedraad internet.  

 

Nu is onze satellietrecorder (een M7) overleden en zijn wij op zoek naar een nieuwe. Ik ben aan het kijken voor een Vu plus uno 4K Se of een Vu plus solo 4k echter nu vroeg ik mij af of er wifi op de eerstgenoemde zit aangezien ik dit niet terug kan vinden? Is het überhaupt mogelijk om een satellietrecorder via wifi aan te sluiten op internet? Of gaat dit niet werken?

Mocht dit niet werken, zou het dan wel werken als ik een mifi (mobiele wifi) of internetstick met simkaart rechtstreeks op een usb poort aansluit? (of zeg ik nu iets heel doms? ;-))

 

Wat ik graag zou willen:

- gebruik kunnen maken van interactieve tv, uitzending gemist, youtube kijken via de tv e.d..

- liefst geschikt voor 4K (als we dan toch een nieuwe moeten kopen, dan maar gelijk geschikt voor 4k)
- tv kunnen kijken en een andere zender of zenders op kunnen nemen

 

Zijn er ook satellietontvangers waar je 2 tv's op aan kunt sluiten? Aangezien canaal digitaal maar op 1 kaart een entertainment pakket doorgeeft en ik boven dus géén entertainmentzenders kan kijken? (tenzij ik het kaartje wissel)

 

Wat is volgens jullie de beste keuze in onze situatie? Zijn er nog betere opties dan de vu plus uno 4K of solo 4K (ik weet ook niet precies wat het verschil tussen deze 2 is maar ik zag dat de solo 4k sowieso wifi had)

Ik hoop dat jullie mij z.s.m. kunnen helpen want ik wil graag z.s.m. een nieuwe kopen. Zoals je misschien al leest heb ik er niet zoveel verstand van dus hoop dat jullie het simpel kunnen uitleggen voor deze leek op satellietgebied ;-)

 

Groetjes,

 

Kartfreak

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Nee, vele interactieve diensten zijn op een gesloten platform geplaatst.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad daar koop je geen Linux ontvanger voor,

 

2 TV' gebruiken kan met een tweede ontvanger, dit mag gerust een mini ontvanger zijn die dan als klant instelt en de SOLO 4K als hoofdontvanger, het kan ook via Wifi of netwerk werken dan hoef je geen coax kabel te leggen.

 

Daarvoor word de plug-in Remote stream Channel gebruikt, die laat je toe je gehele zender pakket naar je andere ontvanger in huis te streamen, dit in zeer goede kwaliteit.

 

 

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is middels een wifi hotspot van tmobile (zie link: https://www.t-mobile.nl/shop/product/huawei-4g-mobiele-wifi-hotspot-zwart/22011935?ch=es&cc=con&sc=acq&dr=24&pr=GOT11,GAT14,SK302&lp=2). Omdat we ook nog eens aan het einde van een telefoonlijn zitten, is internet via de telefoonlijn namelijk ook geen optie omdat dit extreem langzaam is (dus niet via T-Mobile thuis). Het is dus echt een simkaart zoals dat je die in een tablet doet, maar dan gaat ie in dit kastje.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de vraag van TS wel 2x gelezen maar het gaat hierbij eigenlijk over 2 zaken, welke ontvanger eventueel kopen en probleem met Internet.

V.w.b. keuze ontvanger(s) is dit natuurlijk geen probleem, daar is voldoende keuze voor.

 

Het probleem zit in jouw eisen m.b.t. het willen gebruik maken van Interactieve TV want mogelijkheden zoals o.a. Uitzending gemist, NPO Start, etc vragen al snel 5 Mb/s en dat is met een SIM kaart uiteraard mogelijk maar onbetaalbaar.

 

Als je uitsluitend normaal naar de Canal Digitaal kanalen wilt kijken dan heb je daarvoor direct geen Internet nodig behalve eenmalig voor het installeren van de ontvanger en soms voor een update maar dat kost nauwelijks WiFi capaciteit.

 

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...