Hoogie Geplaatst: 13 juli 2018 Geplaatst: 13 juli 2018 Beste, Ik heb een draaibare schotel laten installeren, en ik heb een groot bereik van oost naar west vertelde de installateur, dus dat is mooi. Maar ik maak gebruik maken van een Unicable LNB op een draaibare schotel en dat vindt mijn Vu+ Ultimo 4k een niet zo'n fijne combinatie. Als ik bij LNB "all satelites" instel (zodat deze LNB alle satellieten in potentie kan gaan ontvangen), crashed de GUI. Dus dat werkt niet helemaal lekker. Ik kan wel iedere satelliet positie een eigen LNB nummer geven met de bijbehordende instellingen, maar om dat nu voor alle satellieten tussen 30W en 45E te gaan doen lijkt me niet zo handig. Ik heb handmatig de 28E sat ingesteld en ik kan de Freesat zenders zien. Is er een betere manier om alle satellieten in mijn VU+ te activeren zodat mijn USALS moter de satellieten zelf gaat zoeken als ik een zender selecteer van Sat X, Y of Z? En dat brengt me op het volgende punt, kan iemand vertellen hoe ik een lijst met FTA zenders over een hele reeks van satelliet posities in mijn Vu+ kan zetten? Of beter waar ik die kan vinden? Nog andere tips en truuks die jullie kunnen delen? Alvast bedankt. hoogie
Jean-Claude Geplaatst: 13 juli 2018 Geplaatst: 13 juli 2018 voor de settingslijst zou ik de draaibare lijst van Henk installeren, daar zit natuurlijk alles in, niet enkel de FTA's, maar indien écht nodig dan kan je die gecodeerde kanalen er altijd uithalen met een settingseditor zoals dreamset. het is echter gemakkelijker om ze erin te laten :-) wat de setup betreft, heb je geen instelling "draaibaar" in de plaats van "geavanceerd" ? Dan moet je enkle je geografische positive ingeven en de motor doet dan de rest. DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.
Hoogie Geplaatst: 13 juli 2018 Auteur Geplaatst: 13 juli 2018 Je kan bij de LNB settings aangeven dat je een draaibaar systeem hebt, dat is met "All satellites" in te geven, maar mijn GUI crashed zodra ik daarbij het type LNB aangeef: Unicable. Als ik een gewone LNB selecteer kan ik wel verdergaan met mijn eigen positie instellingen, maar ik heb een Unicable LNB erop zitten nu. Ik kan een gewone LNB installeren, maar dan heb ik weer de beperking dat ik maar 1 kwadrant ( V/H en hoog/laag frequentie) naar mijn tuner kan halen en dat beperkt het aantal te bekijken/op te nemen kanalen.. Ik heb een FBC tuner momenteel. Dus ik hoop dat e.e.a toch met die Unicable LNB te regelen is. Hoe gaat het importeren van die draaibare lijst precies? Ik heb de rotating lijst van Hans gevonden. Moet ik die hele lijst met files naar mijn tuner kopieren? Of moet ik in een editor de gewenste bouquetten inladen en de zenders zie ik wil kunnen zien kopieren naar mijn favorites lijst o.i.d.?
Sprietje Geplaatst: 13 juli 2018 Geplaatst: 13 juli 2018 Een bekende Duitse satshop schrijft over een vraag of een Unicable-lnb in combinatie met een draaibare schotel werkt:"Een motorbesturingssignaal wordt niet verzonden in de unicable-modus"
a33 Geplaatst: 13 juli 2018 Geplaatst: 13 juli 2018 Met een unicable LNB met bovendien legacy uitgang gaat het vermoedelijk wel. Maar dan is er natuurlijk wel een extra kabel nodig, en heb je dan vermoedelijk één tuner nodig voor (alleen) de motorsturing. Maar ik heb geen evaring met unicable, dus je zou het moeten nazoeken. Dat het met unicable problematisch kan zijn is ook wel verklaarbaar: welk van de userbands moet dan immers het recht van motorsturing krijgen? Dat kan er maar één zijn. En de andere userbands weten dan niet, op welke satelliet de LNB gericht is... groet, A33 Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.
Hoogie Geplaatst: 14 juli 2018 Auteur Geplaatst: 14 juli 2018 19 uur geleden zei Sprietje: Een bekende Duitse satshop schrijft over een vraag of een Unicable-lnb in combinatie met een draaibare schotel werkt:"Een motorbesturingssignaal wordt niet verzonden in de unicable-modus" Dit is niet waar, ik kan andere LNB nummer toevoegen met andere satelliet posities en de schotel draait dan gewoon naar die positie. Het probleem is dat met een FBC tuner heb ik 8 tuners en ik moet onder iedere tuner voor alle satellieten een LNB toevoegen. Dat is serieus veel werk voor alle satellieten tussen 30W en 45E, dus zodoende dat ik een andere oplossing zoek. Kijk het is best waarschijnlijk dat ik een aantal satellieten toch niet ga bekijken, maar ik wil de kanalen wel eerst doorzappen om dat te constateren
Hoogie Geplaatst: 14 juli 2018 Auteur Geplaatst: 14 juli 2018 (aangepast) 14 uur geleden zei a33: Dat het met unicable problematisch kan zijn is ook wel verklaarbaar: welk van de userbands moet dan immers het recht van motorsturing krijgen? Dat kan er maar één zijn. En de andere userbands weten dan niet, op welke satelliet de LNB gericht is... Dat heb ik ook uitgezocht, je kan bij de fysieke tuner (de eerste in de lijst) diseqc 1.2 aanzetten met USALS. Deze heeft dan de voorrang naar mijn weten, want bij de virtuele tuners hoef je niet diseqc 1.2 in te stellen (kan wel), maar wel USALS locatie gegevens. Iedere tuner krijgt een eigen Unicable User Band, dus: Tuner A LNB1=28E, UB=0; LNB2=5W, UB=0, LNB3=13E, UB=0 Tuner C LNB1=28E, UB=1; LNB2=5W, UB=1, LNB3=13E, UB=1 Tuner D LNB1=28E, UB=2; LNB2=5W, UB=2, LNB3=13E, UB=2 Tuner E LNB1=28E, UB=3; LNB2=5W, UB=3, LNB3=13E, UB=3 ect. (Tuner B heb ik niet in gebruik, die kan ik later nog inzetten voor een vaste schotel) Op bovernstaande wijze kan je alle tuners een eigen UB geven en enkel tuner A stuurt de motor a.h.w. NB: ik kon op bovenstaande manier 10 opnames simultaan maken op 28E, met 6 tuners in gebruik, sommige kanalen zaten op de zelfde transponder. Zappen ging ook fantastisch met FCC 14 juli 2018 aangepast door Hoogie
Tonskidutch Geplaatst: 14 juli 2018 Geplaatst: 14 juli 2018 mooi hè ! allemaal FTA natuurlijk Redemption Day Sherel Crow, Johnny Cash
Hoogie Geplaatst: 14 juli 2018 Auteur Geplaatst: 14 juli 2018 tuurlijk. of met een kaartje van een provider..
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen