Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

Een tijd lang heb ik zonder abonnement gekeken naar alleen de BBC zenders, sinds het moment dat NPO niet meer gratis werden doorgegeven. Daarvoor had ik een smartcard via CanalDigitaal besteld, die het een paar heeft gedaan tot het stoppen van mijn abonnement.

Sinds kort heb ik toch maar weer een abonnement afgesloten. Helaas lukt het me nog steeds niet om de CanalDigitaal zenders te zien, ze staan allemaal op zwart.

Het kanaal 13 - BVN TV doet het wel. Ook 24 - TV Drenthe doet het, maar 25 - TV Gelderland niet. Op 88 zag ik voor het flashen BVN, nu zie ik hem niet meer (te zwak signaal?)

De smartcard die ik heb is een oranje-witte kaart, die ik nu dus weer probeer te gebruiken. Ik heb hem in het bovenste slot gestoken van de Vu+ Solo2.

Ik heb de nieuwste OpenPli image geflashed (6.2, release van 30 juni 2018). Ik heb de OSCam plugin geïnstalleerd, die geeft bij upper- en lower_card ERROR (no entitlements).

Heb al een aantal keer meer dan een uur gewacht en via CanalDigitaal een heractivatie gevraagd. Helaas geen resultaat.

Kan het zijn dat mijn signaalsterkte niet goed (meer) is? (na een paar stormen werd 'ie slechter heb ik het idee)

De OSCam hoeft toch niet door mij geconfigureerd te worden? (ik gebruik geen card sharing)
Dit zijn mijn waarden als de tuner op NPO1 HD staat:

Tuner Type: DVB-S2 Tuner Number: 1 Tuner Signal Quality SNR: 72
Tuner Signal Quality SNR_DB: 11.56 dB Tuner Signal Power AGC: 86 Tuner Bit Error Rate BER: 0

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Geplaatst:

Tref jij het even! Ik woon ook in Haarlem.. Ik kan je gerust even helpen met je kaart en ontvanger. Waarschijnlijk staat er iets in je OScam verkeerd geïnstalleerd/geconfigureerd. Waarschijnlijk worden de EMM's naar je kaart geblokkeerd...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

Geplaatst: (aangepast)

BVN op positie 13? Dat is lang geleden, die zit al heel lang op positie 80. TV Drenthe zit ook al lang niet meer op positie 24 maar op 76.
Ik zou de zenderlijst maar eens opnieuw inladen want ook alle parameters van Canal Digitaal zijn veranderd.

aangepast door Sprietje
Geplaatst: (aangepast)

Hmm, vreemd, ik heb gisteren namelijk een compleet nieuw image (OpenPLI) geflashed, en een nieuwe zenderlijst geïnstalleerd (via de wizard), heb ik dan een verkeerde keuze gemaakt bij de zenderlijst (ik heb gekozen voor astra1,2,3,hotbird, heb namelijk 4 LNB's).

-edit: het kan toch niet zijn dat er een restant over is gebleven van het oude (OpenPLI 4) image?

aangepast door loboferoz
Geplaatst:

Aha, ok. Daar had ik geen rekening mee gehouden toen ik '24' TV Drenthe schreef, goed om rekening mee te houden in het vervolg..

Ik neem aan dat de zenderlijst dus niet het probleem is, deze is heel recent (hij heet 'hans settings').

Geplaatst:

Als jij TV Drenthe  en BVN kunt ontvangen, staat de schotel in ieder geval goed uitgericht en wordt er goed geschakeld tussen de Astra 19,2 en 23,5.
TV Drenthe is ongecodeerd en het signaal is even sterk als van bijv. NPO 1 enz.
Je hebt je kaart er toch niet verkeerd om in zitten?
Verder kun je in het menu controleren of de kaart goed wordt uitgelezen. Het nummer van de kaart en de geldigheidsdatum moet je kunnen zien.

Geplaatst:

Mijn probleem is opgelost dankzij Mimisiku, hij heeft me geholpen de ontvangen correct in te stellen. Als ik het goed begrijp had het te maken met de EMMs, die werden (denk ik) geblokkeerd.

Nu WK kijken 😉

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...