denbosch Geplaatst: 15 juli 2018 Geplaatst: 15 juli 2018 mijn router springt elke dag naar een lager kanaal in de 5 ghz band dat komt waarschijnlijk omdat radar voorrang krijgt op het kanaal waar hij naartoe springt zit ook de router van de buren. wat voor storingen zorgt. is dit te voorkomen? mijn router is een netgear r7800
luisteraar Geplaatst: 15 juli 2018 Geplaatst: 15 juli 2018 Bij de instellingen zoeken naar het vinkje dat automatisch naar een vrij kanaal zoeken uitschakelt
RS2000 Geplaatst: 16 juli 2018 Geplaatst: 16 juli 2018 Kiezen voor 1 van deze kanalen: 36, 40, 44 of 48 Die zouden geen last van radar moeten hebben.
Tonskidutch Geplaatst: 16 juli 2018 Geplaatst: 16 juli 2018 bedoel je nu radar rader of buienradar? als apparatuur van de overheid uw ontvangst storen mag je dat melden (https://www.agentschaptelecom.nl/contact/melden-storing) Coles Corner Richard Hawley
Moderator ceesv Geplaatst: 16 juli 2018 Moderator Geplaatst: 16 juli 2018 In de gebruikte 5 GHz. band zijn de radars de hoofdgebruikers en moeten de medegebruikers wijken. Daarom schakelt een modem gedwongen om wanneer er radar signalen gedetecteerd worden. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
denbosch Geplaatst: 16 juli 2018 Auteur Geplaatst: 16 juli 2018 op de lage kanalen zit ook de router van de buren. die overlapt alle 4 de kanalen waarom kan hij niet vanzelf terug gaan naar een hoger kanaal?
DeltaFM Geplaatst: 16 juli 2018 Geplaatst: 16 juli 2018 En heeft je modem een radarsignaal gedetecteerd? Delta-FM Vu+ Duo 4k SE & Gigablue Quad+ (Kathrein UFS910si & Humax IR-CI5400)
Moderator ceesv Geplaatst: 16 juli 2018 Moderator Geplaatst: 16 juli 2018 In de Fritzbox kan je een voorkeur kanaal instellen. Nog beter is als het er op aankomt een lan kabel in je computer te stoppen. Je kan ook een mesh netwerk aanleggen die de storing van de buren overstemt. Maar of de software in jouw router dat ook kan, zal je moeten uitzoeken. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
RS2000 Geplaatst: 17 juli 2018 Geplaatst: 17 juli 2018 (aangepast) Weet je zeker dat je last hebt van radar? Als je router op de verkeerde plek staat kan hij ook last hebben van reflecties van zijn eigen signalen die hij voor radarsignalen aanziet. Zet hem als test eens op een andere plek om te kijken of hij dan ook naar de lage kanalen blijft verspringen. 17 juli 2018 aangepast door RS2000
Tonskidutch Geplaatst: 17 juli 2018 Geplaatst: 17 juli 2018 ja dat kan inderdaad ook zijn, @RS2000 al was het niet betreffende de radar dat ik met de router aan de wandel ging, want wie heeft er een constante radar bron nabij Schithol of Beek? ik heb hem van hoog in de meterkast naar laag in de CV-kast verhuist en toen was de ontvangst inderdaad een heel stuk beter maar nogmaals de frequenties die storing opleveren op standaard gebruikers apparatuur moet je melden bij het agentschaptelecom dat is ook al wegens de zelfcontrole van het agentschap als feedback belangrijk Coles Corner Richard Hawley
denbosch Geplaatst: 17 juli 2018 Auteur Geplaatst: 17 juli 2018 ik heb hem zojuist verplaatst. ben benieuwd!
denbosch Geplaatst: 18 juli 2018 Auteur Geplaatst: 18 juli 2018 helaas heeft het niet geholpen router spring weer naar laagste 5 ghz kanaal
Tonskidutch Geplaatst: 19 juli 2018 Geplaatst: 19 juli 2018 dan moet ie toch na een etmaal iets hebben gedaan??? wat is de status Coles Corner Richard Hawley
Moderator wiz Geplaatst: 19 juli 2018 Moderator Geplaatst: 19 juli 2018 wat voor een router is het eigenlijk? VU+ Duo4kSe met VTi VU+ duo2 met VTi Triax 78, astra 1,2,3, HB
denbosch Geplaatst: 19 juli 2018 Auteur Geplaatst: 19 juli 2018 het is een netgear r7800 de status kan ik niet zien. er komt wel een popup maar die blijft leeg
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen