Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heeft iemand dit toevallig ook ervaren? Dat er geen informatie wordt weergeven betreft de uitgezonden resolutie (1920x1080/704x576) bij een tv zender? Ik zal de situatie beschrijven, als men de ultimo 4k vanuit standby mode opstart. Dan kijkt men naar de laatst gekeken tv zender. Als ik op de OK knop druk van de afstand bediening, dan wordt de volgende informatie weergeven: tv zender, de naam van het programma, tijds duur en in welke resolutie formaat die wordt uitgezonden. Helaas wordt de resolutie formaat niet weergeven. Pas als men naar een SD zender schakelt dan wordt de resolutie formaat informatie wel correct weergeven. Daarna werkt de resolutie formaat weer naar behoren. Tot dat men de ultimo 4k in standby mode zet. En begint het euvel weer. Misschien een bug in de VTI image? Ter info ultimo 4k draait op de laatste versie VTI. 

Geplaatst:

Ja, hier ook, maar wat boeit het.. Is een visueel dingetje....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

Geplaatst:

Bij AtileHD is ie er soms wel, soms niet. Maakt bij mij niet uit of ik eerst SD of HD/UHD kijk. Heeft een beetje een eigen leventje. Maar het stoort me niks...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

Geplaatst:
20 uur geleden zei Ventura:

Misschien een bug in de VTI image?

dat is zo bedoeld,

de skinners kunnen het echter aanpassen m.a.w. jij ook

indien je het topis leest van Atile HD en skin.xml kunt aanpassen met een adequaat editor

er zijn andere skin die dat wel tonen

maar ik zou ook niet weten waarom je een bevestiging wilt in cijfers van iets dat optisch al duidelijk op je beeld is

wat je kunt doen om je instellingen te kunnen aanpassen moet je de autoresolution plugin van VTI gebruiken

maar in enkele gevallen wordt door de zender een upscaling toegepast waarbij 4:3 SD naar een 16:9 SD geconverteerd wordt en dan is die aanduiding van de resolutie natuurlijk zinloos

Second Life

Mungo Parker

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...