Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb op de Vu 4k en op de vu se2 dezelfde zenderlijst.

Het vreemde is dat ik rtpi wel op de vu se2 kan ontvangen maar niet op de vu 4k.

Wat zou het probleem kunnen zijn?

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

• Moderator
Geplaatst:

Volgens je handtekening staat die Vu se2 ergens anders?

Dan zal er een probleem met je schotel/lnb/kabel/uitrichting zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

ja die staat in een andere kamer. Er zit wel verschil in.

4k op vti en de se2 op pli maar dat mag toch niets uitmaken?

verder kan ik niet ontdekken dat er nog meer zenders afwijken.

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

• Moderator
Geplaatst:

Verwissel de ontvangers eens van plaats.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst: (aangepast)

De ontvangers en firmware zou geen verschil mogen maken. Grappigerwijs bezit ik zelf een aantal VU+Zero 4K én VU+SoloSE v2. Op beide kan ik RTPi prima ontvangen. Zoals Ceesv al aangeeft is het simpel omwisselen van de ontvangers een eenvoudige eerste test.

Kijk of andere zenders op de falende ontvanger uitvallen die dezelfde satelliet en polarisatie gebruiken. Dus V of H.. Als alle V(erticaal) gepolariseerde zenders niet werken dan is die LNB waarschijnlijk defect. Hetzelfde geldt voor de H(orizontaal) gepolariseerde zenders.

Controleer ook de ontvangststerkte op beide ontvangers bij RTPi. Wellicht is deze te laag op de falende ontvanger (kabel/connector) controleren.

Bij mij komt hij ook niet erg 'vet' binnen, maar ruim voldoende

IMG_0833.JPG

aangepast door Mimisiku
Plaatje toegevoegd

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

Geplaatst:

een manuele scan met

netwerk zoeken JA

vooraf wissen JA

dan krijg je de zenders opnieuw binnen en zal het euvel wellicht weg zijn

nadien check ik zelf de lijst nog eens en wis lege posities (maar dat zie je wel)

Second Life

Mungo Parker

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...