gerrithoogeveen Geplaatst: 21 juli 2018 Geplaatst: 21 juli 2018 (aangepast) wat is volgens jullie een goede satellietontvanger? ik zoek 1 waar ook internet op zit en waar ik bv ook een ziggokaartje in kan doen, en er moet een snelle blindscan op zitten en USUALS-ondersteuning, de ontvangers die ik nu heb zijn veroudert en traag, de schotel is een sab van 1.20 met een moter van amiko, en heb vrij zicht 70 oost naar 70 west 21 juli 2018 aangepast door gerrithoogeveen
Moderator ceesv Geplaatst: 21 juli 2018 Moderator Geplaatst: 21 juli 2018 Goede satelliet ontvanger is tegenwoordig minimaal een UHD ontvanger. De tuner dient tegenwoordig geschikt te zijn voor DVB-S2X. Wat bedoel je met er moet internet op zitten? elke ontvanger heeft tegenwoordig wel een LAN aansluiting, maar je kan er niet je mail mee lezen. Verder bepaalt de ontvanger niet zozeer wat je met internet kan doen maar het gebruikte image wat je op de ontvanger kunt plaatsen. Een Ziggo kaartje past in een ontvanger met ingebouwde kaartlezer, maar daarmee heb je nog geen beeld. Dat hangt af van welk type Ziggo kaart je hebt Ziggo is een kabel provider, maar je vraag gaat oer een satelliet ontvanger? Blindscan ontvangers zijn er niet veel, dat gaat de keuze beperken. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Mimisiku Geplaatst: 21 juli 2018 Geplaatst: 21 juli 2018 Dat bepaalt je budget en je minimale eisen die je hebt. In elk geval heb je een ontvanger nodig die zowel een DVB-S2(X) als een DVB-C tuner heeft. Wil je opnemen en kijken tegelijkertijd dan moeten dat twin-tuners zijn. Alles met zijn prijs.. 1. Blindscan is zwaar over-rated. En deze functie moet zowel de tuner alsook de driver goed ondersteunen! Dat limiteert je meteen in de keuze. 2. Alleen Ziggo kaarten met het Irdeto systeem kunnen door een ontvangen gelezen worden met een softcam. Dat zijn de oranje kaarten. De witte zijn Nagra en werken uitsluitend i.c.m. een CI+ module. 3. Alle moderne Enigma2 ontvangers hebben een LAN aansluiting en tenminste 1 USB poort. Alleen gesloten systemen van de providers zelf hebben geen werkende LAN poort. Voor de keuze mag je hier alle topics doorlezen en je keuze maken Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD VU+Ultimo4K BTE, DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG 5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier
Moderator ceesv Geplaatst: 21 juli 2018 Moderator Geplaatst: 21 juli 2018 Voor blindscannen bijvoorbeeld dit onderwerp. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
maja Geplaatst: 21 juli 2018 Geplaatst: 21 juli 2018 Mutant HD 51 prima ontvanger. Perfecte ontvanger en ook nog eens goedkoop. Geeft beter beeld ook op HD.
Tonskidutch Geplaatst: 21 juli 2018 Geplaatst: 21 juli 2018 gerrithoogeveen, naast het budget is het welk image er langdurig op ondersteund wordt ik kom dan bij twee merken uit de VU+ en de Dreambox waarbij de laatste telg van dreambox standaard al een triple tuner heeft dus het wordt budget bepaald denk ik Redemption Day Sherel Crow, Johnny Cash
T90user Geplaatst: 21 juli 2018 Geplaatst: 21 juli 2018 Als ik in jouw schoenen stak zou ik me minder druk maken om de ontvanger. De punten die Cees noemt, UHD en DVB-2X zijn normen die op dit moment nog geen enkele rol spelen. En je moet nog maar afwachten of dat ooit standaard normen zullen worden. Ik sluit het niet uit maar ik heb wel meer normen voorbij zien vliegen die achteraf een zeperd bleken te zijn. Denk aan de tijd dat iedereen vond dat ie een 3D tv toestel moest hebben. Via schijfjes misschien nog bruikbaar maar er is geen enkele sat zender meer over die dat als test hadden lopen. Maar ik denk dat er heel veel meer zou kunnen ontvangen als je qua schotelmaat zou kunnen "upgraden", daar is echt heel veel meer mee te verdienen. Maar ja, dan wel liefst op het dak in plaats van tegen de muur als dat mogelijk is.
Moderator ceesv Geplaatst: 21 juli 2018 Moderator Geplaatst: 21 juli 2018 Uit je antwoord maak ik op dat je zelf geen UHD ontvanger hebt. Dan kan je ook niet weten wat je mist. Maar het gaat TS om de ontvanger, niet om de antenne. Ik ben het met Tonskidutch eens voor wat betreft de merk keuze, die hebben de grootste community en ondersteuning. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
luisteraar Geplaatst: 21 juli 2018 Geplaatst: 21 juli 2018 Ik denk ook dat regulaire UHD uitzendingen op zich laten wachten. Het is wel belangrijk dat de ontvanger de UHD standaard ondersteund Denk maar aan dvb-t2 die voor HD de UHD codex gebruikt. Dus koop altijd nu een uhd ontvanger .
T90user Geplaatst: 21 juli 2018 Geplaatst: 21 juli 2018 (aangepast) 1 uur geleden zei ceesv: Uit je antwoord maak ik op dat je zelf geen UHD ontvanger hebt. Dan kan je ook niet weten wat je mist. Maar het gaat TS om de ontvanger, niet om de antenne. Ik ben het met Tonskidutch eens voor wat betreft de merk keuze, die hebben de grootste community en ondersteuning. Sorry maar je zit er helemaal naast. Ik heb een 4 jaar oude 55 inch Samsung TV met UHD en ik heb een Octagon SF4008 ontvanger ter beschikking. In beide gevallen was het even leuk om te kunnen laten zien hoe een UHD ontvangst eruit ziet maar ik heb er verder geen bal aan, hooguit geeft een UHD TELEVISIE een ietwat geüpgrade beeld in HD vergeleken met een gewone HD maar dat valt uitsluitend op bij directe vergelijkingen. Het feit dat ik een 4 jaar oude UHD televisie hier voor me heb en dat er in die vier jaar niet één enkele FTA UHD satelliet zender bijgekomen is zegt genoeg. Ik ben niet autistisch genoeg om de hele dag naar dezelfde demofilmpjes te gaan zitten kijken alleen maar omdat het UHD beelden betreft. Ook het feit dat er bij mijn weten slechts één enkele DVB-S2X transponder (Franstalig dus voor het gros van de mensen niet bruikbaar) bestaat met reguliere uitzendingen bevestigt volop wat ik zeg. Onzin tot het tegendeel bewezen wordt. En dan zijn er ook nog discussies over de vraag welke UHD norm in de toekomst door abonnee tv zenders gebruikt zou kunnen gaan worden en in hoeverre de huidige UHD ontvangers dat (niet) aan kunnen. Ik denk even aan mijn dure edoch volstrekt onbruikbare DAB radio ontvanger. Digitaal is gebleven maar de norm gewijzigd zodat vroege vogels bot vingen. 21 juli 2018 aangepast door T90user
Tonskidutch Geplaatst: 21 juli 2018 Geplaatst: 21 juli 2018 (aangepast) wat schrijf jij nu voor kul? ik voeg er aan toe, dat er steeds meer UHD zenders op 19,2 Oost komen en als je het sky pakket of HD+ pakket hebt je wel kunt smullen 21 juli 2018 aangepast door Tonskidutch Redemption Day Sherel Crow, Johnny Cash
Moderator ceesv Geplaatst: 21 juli 2018 Moderator Geplaatst: 21 juli 2018 Ik wil niet teveel van het onderwerp dwalen. Maar nu nog een HD ontvanger aanschaffen is weggegooid geld. Een UHD ontvanger levert zelfs een betere HD weergave door de betere specificaties en prestaties van de gebruikte chipset. En wanneer blindscan op je verlanglijstje staat hoort daar een DVB-S2X tuner bij. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Tonskidutch Geplaatst: 21 juli 2018 Geplaatst: 21 juli 2018 dat ben ik met U eens ceesv men vergeet soms op kingofsat te kijken wat er al gerealiseerd is voor de UHD ontvangst Redemption Day Sherel Crow, Johnny Cash
Moderator ceesv Geplaatst: 21 juli 2018 Moderator Geplaatst: 21 juli 2018 Op dit moment geeft Kingofsat 38 UHD zenders in de lijst weer. Daar zitten wat doublures tussen, maar de trend is duidelijk. DVB-S2X transponders bevinden zich ook al op Astra 1 en op 33 Oost. Met een draaibare schotel in gebruik is een UHD ontvanger zeker geen verkeerde keuze. Op dit moment kijk ik naar de kwalificatie van de F1 in UHD. Ik gebruik een VU+ Solo 4K. In combinatie met het 65"OLED scherm is het genieten van de details en kleurweergave, Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
T90user Geplaatst: 21 juli 2018 Geplaatst: 21 juli 2018 Welke UHD zenders zijn FTA en hebben een normaal programma in plaats van alleen maar een eindeloos demo bandje? Fashion Tv misschien, verder ben ik nog niets tegengekomen. Ik kwam diverse keren de mededeling tegen zowel uit Engeland als uit Duitsland, dat het nog lang niet zeker is dat Sky zich aan de huidige UHD norm zal houden en dat als dat niet zo is je niets aan je huidige UHD ontvanger zult hebben. Maar misschien is dat intussen anders beslist, ik herinner me dat dit pakweg een half jaar geleden op diverse media genoemd werd. En ja, als je één transponder op 33 Oost een goede reden vindt om perse DVB-S2X te hebben, dan ben je wat vreemd bezig. Als ik kijk hoeveel streams er al te bindscannen zijn op o.a. 5 graden West om niet te spreken van de enorme waslijst aan T2-MI streams op o.a. 40 Oost dan steekt dat ene Zwitserse zendertje er wel erg bekaaid bij af. Het is om die reden dat ik op dit forum vroeg of er iemand was die wist of en waar je BINNEN NEDERLAND een Octagon SX88+ ontvanger kunt kopen (alleen die + maakt ontvangst van Frankrijk op 5 West mogelijk) maar ook dat mocht je kennelijk niet vragen, mijn bijdrage werd met een rotgang gewist. En voor de duidelijkheid, er bestaat momentaal nog geen enkele ontvanger die alle bovengenoemde normen dekt, dus je zult sowieso keuzes moeten maken. Drie Frans-Zwitserse zendertjes op 33 Oost versus 27 Franse FTA streams-zenders en nog iets meer dan dat aan Italiaanse zenders op 5 West... en dan maar roepen dat je toch vooral dat ene transpondertje de voorkeur moet geven???? Kom nou!
Aanbevolen berichten