Moderator ceesv Geplaatst: 21 juli 2018 Moderator Geplaatst: 21 juli 2018 11 uur geleden zei gerrithoogeveen: en heb vrij zicht 70 oost naar 70 west Dit is de opmerking van TS. Hij vraagt een bijpassende ontvanger. VU+ en Dreambox hebben ontvangers met bijbehorende ondersteuning die het kijken naar die satellieten mogelijk maakt. Daarom niet hier beginnen met het programma aanbod op die satellieten te bespreken, dat is niet de vraag. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
T90user Geplaatst: 21 juli 2018 Geplaatst: 21 juli 2018 15 minuten geleden zei ceesv: Dit is de opmerking van TS. Hij vraagt een bijpassende ontvanger. VU+ en Dreambox hebben ontvangers met bijbehorende ondersteuning die het kijken naar die satellieten mogelijk maakt. Daarom niet hier beginnen met het programma aanbod op die satellieten te bespreken, dat is niet de vraag. Eh.... we hebben hier over ontvangers!!! Jij over een ontvanger die één enkel S2X transpondertje moet kunnen weergeven, ik over een ontvanger die vele tientallen zenders in de "stream mode" doorgeeft.
Moderator ceesv Geplaatst: 21 juli 2018 Moderator Geplaatst: 21 juli 2018 En het leuke is dat de ontvanger die ik aanbeveel dat ook kan. Maar de ontvanger specificatie die jij voorstelt, kan alleen HD zenders ontvangen. De meerderheid hier is ondertussen doordrongen van het voordeel een ontvanger aan te schaffen, die klaar is voor de toekomst. TS wil satellieten ontvangen van 70 oost tot 70 west, een uitgebreide ontvanger zal voor hem een meerwaarde hebben. Een VU+ of Dreambox met een DVB-S2X tuner is een goede optie. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Tonskidutch Geplaatst: 22 juli 2018 Geplaatst: 22 juli 2018 t90user je maakt echt een denkfout wij spreken niet over een ongewenste techniek qua Kwaliteit en Optionele resoluties maar over een verbetering die met deze receivers ook een mooier HD beeld tonen Redemption Day Sherel Crow, Johnny Cash
T90user Geplaatst: 22 juli 2018 Geplaatst: 22 juli 2018 4 uur geleden zei Tonskidutch: t90user je maakt echt een denkfout wij spreken niet over een ongewenste techniek qua Kwaliteit en Optionele resoluties maar over een verbetering die met deze receivers ook een mooier HD beeld tonen Misschien heb je gelijk, maar met de bezopen ervaring die ik maakte op radio gebied (een prachtige DAB-DRM-LMK ontvanger voor een kleine 500 euro) om er enkele jaren later achter te komen dat ze de norm onder me vandaan getrokken hebben en het ding dus vrijwel waardeloos werd (FM zenders worden automatisch door DAB+ vervangen maar omdat hij alleen DAB aan kan betekent dat geen geluid meer op DAB of FM) ben ik uitermate beducht voor nieuwe ontwikkelingen die nog niet in gebruik zijn. Misschien leuk dat je een autorace reportage of Fashion TV in UHD kunt zien maar ik zie nog helemaal niets op het gebied van reguliere uitzendingen. Gisteravond genoten van "Kölner Lichter" op de WDR met herhalingen van de afgelopen 16 jaar de hele nacht door, zou perfekt geweest zijn voor UHD weergave, maar nee, gewone omroepen wagen zich er nog niet aan. Net als de NOS nog vrijwel niets deed aan het propageren van DAB, het feest begon pas toen ze naar DAB+ over schakelden. DVB-t, eenzelfde voorbeeld. Wijd verbreid, ik snap de noodzaak voor dvb-t2, maar intussen kan iedereen met een dbv-t ontvanger het binnenkort wel schudden. Als er sprake is van echte uitzendingen die je mist kan ik de aanschaf van UHD billijken. Maar dan moet je er wel OP DIT MOMENT voldoende van kunnen genieten. Een norm is pas een norm als het DE NORM is, niet als ermee hoofdzakelijk geëxperimenteerd wordt. Zeker als diverse abonnee tv aanbieders met de gedachte spelen om toch nog een afwijkende norm van de huidige te gaan gebruiken. Je hebt gelijk dat de huidige UHD norm het gewone HD iets lijkt te verbeteren. Maar dat kan ik alleen via mijn UHD-TV vaststellen, ik heb niet de indruk dat een satelliet ontvanger een betere HD aan een gewone HD TV aanbiedt. Let wel: ik zeg NIET dat je per se geen UHD TV zou moeten kopen, maar ik vind het nogal wereldvreemd om te zien dat er pakweg 100 echte bestaande TV zenders via streams met een Octagon SX88+ ontvanger veelal in HD ontvangbaar zijn om dan te roepen dat DVB-S2X zo belangrijk zou zijn. En ja, zodra er een handvol gewone TV zenders in UHD hun programma standaard in UHD uitzenden ga ik er anders over denken maar zien jullie dat al in afzienbare tijd bij de NOS, VRT, BBC of ARD/ZDF gebeuren? Ik niet. Vooruitgang is leuk maar om er een hoop geld in te stoppen "in de hoop dat..." terwijl je andere reëel bestaande reguliere uitzendingen links laat liggen vind in nogal wereldvreemd. Niet zelf nadenken maar de kretologie nalopen. Dat ik sinds kort een UHD tv heb is puur toeval, ik kocht hem tweedehands en het zat erop dus ik beschik erover. Maar om nou te zeggen dat ik er veel aan heb, nee, echt niet. Dat zou voor de bovengenoemde streams ontvanger precies het omgekeerde zijn. Een deel ervan kan ik met de Octagon sf4008 4K ontvanger zien en ook daarvoor geldt dat ik 100 maal vaker op 5 West naar Frankrijk en Italië kijk dan naar die experimentele uitzendinkjes van Hispasat tot Turksat. Er valt nog niets qua reguliere programmering mee te beleven, geef dat nou eens toe!
T90user Geplaatst: 22 juli 2018 Geplaatst: 22 juli 2018 14 uur geleden zei ceesv: En het leuke is dat de ontvanger die ik aanbeveel dat ook kan. Maar de ontvanger specificatie die jij voorstelt, kan alleen HD zenders ontvangen. De meerderheid hier is ondertussen doordrongen van het voordeel een ontvanger aan te schaffen, die klaar is voor de toekomst. TS wil satellieten ontvangen van 70 oost tot 70 west, een uitgebreide ontvanger zal voor hem een meerwaarde hebben. Een VU+ of Dreambox met een DVB-S2X tuner is een goede optie. Welke ontvanger kan zowel UHD en DVB-S2X als ook gewone streams en T2-MI streams bij een blindscan ontvangen??? Is mij onbekend!
Mimisiku Geplaatst: 22 juli 2018 Geplaatst: 22 juli 2018 Het heeft toch helemaal geen zin om hier een persoonlijk "welles/nietes" verhaal van te maken? De TS vraagt welke ontvanger hij moet gaan kopen. Met de tips die inmiddels de revue hebben gepasseerd moet de TS zelf maar een keuze maken. Er is vergelijkingsmateriaal genoeg. De TS mag bepalen aan de hand van ZIJN eisen en ZIJN budget.. Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD VU+Ultimo4K BTE, DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG 5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier
Tonskidutch Geplaatst: 22 juli 2018 Geplaatst: 22 juli 2018 9 minuten geleden zei T90user: Let wel: ik zeg NIET dat je per se geen UHD TV zou moeten kopen, maar ik vind het nogal wereldvreemd om te zien dat er pakweg 100 echte bestaande TV zenders via streams met een Octagon SX88+ ontvanger veelal in HD ontvangbaar zijn om dan te roepen dat DVB-S2X zo belangrijk zou zijn. Mimisiku, dat klopt maar je gaat ook niet oud spul aanschaffen toch? T90user, men heeft het herhaaldelijk geschreven dat het beeld van deze soort 4K / UHD receivers echt beter is ook BIJ het huidig HD ciao ciao Redemption Day Sherel Crow, Johnny Cash
Mimisiku Geplaatst: 22 juli 2018 Geplaatst: 22 juli 2018 Zowel de grotere Dreamboxen als de VU+ kunnen met een geschikte tuner UHD en DVB-S2X aan. T2-MI schijnt met een asntal patches ook te werken (maar nu alleen ingezet gezien op DVB-T2. Of de TS toevallig in die regio woont??? Blindscan vind ik zelf zwaar "overrated". Ik genereer gewoon een nieuwe satellites.xml als er nieuwe transponders bijkomen op de satellieten die ik kan ontvangen. Ik kan me overigens best indenken dat Feedhunters e.d. een goede blindscan kunnen appreciëren omdat het vaak om tijdelijke uitzendingen gaat.. Ik heb daar persoonlijk geen interesse in (en mis het dus niet). Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD VU+Ultimo4K BTE, DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG 5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier
Tonskidutch Geplaatst: 22 juli 2018 Geplaatst: 22 juli 2018 (aangepast) dat blindscan (wat er voor bestaat als plugin) kun je natuurlijk wel zelf door ontwikkelen op een openVTI je mot wat ervaring hebben met doro en python 22 juli 2018 aangepast door Tonskidutch Redemption Day Sherel Crow, Johnny Cash
Mimisiku Geplaatst: 22 juli 2018 Geplaatst: 22 juli 2018 @Tonskidutch Je koopt geen "oud spul" (in de terminologie van al jaren oud en gebruikt), maar gloednieuw spul wat reeds gevestigde standaarden verwerkt (terminologie van reeds bestaande techniek als "oud"). Dáárin ligt de nuance. Bedenk het volgende: je koopt een nieuw apparaat wat volgens de oude techniek werkt. Je nieuwe bak gaat economisch 3 jaar mee (dan is ie afgeschreven). In die 3 jaar zie je wellicht nog te weinig UHD kanalen verschijnen die de TS interessant vind. Dán is de gedachtengang van de TS niet vreemd en zelfs logisch om nog geen UHD ontvanger aan te schaffen. Een overweging die ik persoonlijk ook hanteer. Geen UHD tot het in ruime mate aangeboden wordt (zeg maar de defacto uitzendstandaard is). Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD VU+Ultimo4K BTE, DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG 5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier
Tonskidutch Geplaatst: 22 juli 2018 Geplaatst: 22 juli 2018 (aangepast) nee nee nee, ook mijn oude kassies werken nu nog op de oude standaard 2010 kocht ik de duo na de 10e dreambox maar ik wens niet een nieuwe standaard die ik mogelijk kan gaan gebruiken uit te sluiten 22 juli 2018 aangepast door Tonskidutch schrijvvout Redemption Day Sherel Crow, Johnny Cash
Mimisiku Geplaatst: 22 juli 2018 Geplaatst: 22 juli 2018 En daar is niets mis mee... Daartoe heb ik dan een aantal VU+Zero 4K gekocht om DVB-S2X en UHD te testen. Dat zijn de goedkoopste bakjes die het kunnen en mocht UHD goed doorzetten, dan komt er weer een "dikke bak" met UHD en veel tuners en een bijbehorende TV die met die standaard 100% overweg kan (denk HDR etc). Hoop vurig dat de DM8000 het zolang uithoudt. Mijn wederhelft eist een zekere TV luxe Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD VU+Ultimo4K BTE, DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG 5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier
T90user Geplaatst: 22 juli 2018 Geplaatst: 22 juli 2018 Wat ik in deze discussie mis is dat je bij de aanschaf van de genoemde ontvangers een norm (streams) uitsluit waarmee je meer dan 100 zenders extra kunt ontvangen. Het heden met oogkleppen bekijken omwille van een toekomstdroom?
T90user Geplaatst: 22 juli 2018 Geplaatst: 22 juli 2018 35 minuten geleden zei Tonskidutch: nee nee nee, ook mijn oude kassies werken nu nog op de oude standaard 2010 kocht ik de duo na de 10e dreambox maar ik wens niet een nieuwe standaard die ik mogelijk kan gaan gebruiken uit te sluiten Als het ooit standaard wordt dan zakken de prijzen voor UHD ontvangers als een baksteen. De kosten zullen eerder bij de ontvangkant zitten, denk maar aan die gekke commerciëlen in Duitsland die HD nog zo uitzonderlijk vinden dat je er een aparte HD+ decoder voor moet kopen met bijbehorend abonnementsgeld. De kans dat je dat op termijn ook met UHD zenders overkomt lijkt me zeker niet denkbeeldig. 43 minuten geleden zei Tonskidutch: dat blindscan (wat er voor bestaat als plugin) kun je natuurlijk wel zelf door ontwikkelen op een openVTI je mot wat ervaring hebben met doro en python En hoeveel mensen zitten hier die daar kaas van gegeten hebben? Ik ben een satelliet hobbyist sinds 1983 maar wat openVTI is of doro? Ik heb geen idee. En een python is een beessie dat ik liever achter heel dik glas bekijk...🙄
Aanbevolen berichten